Als Ben die koppelingen gebruikt, zie ik dat als een aanbeveling. Bedankt voor de tip.
Succes. Ik ben erg benieuwd.
Ik ook, maar misschien heb ik de verkeerde indruk gewekt: het is niet iets dat waar ik op korte termijn aan ga beginnen. Ik heb nog heel veel andere dingen te doen en heb ook niet eens een oude stomer om mee te experimenteren. Maar mocht ik er toevallig eentje voor een zacht prijsje tegenkomen, dan is het goed om te weten dat het zelf inbouwen van een telex een serieuze optie is. En vandaag heb ik al geleerd dat ik van tevoren moet opletten dat er al een decoder in zit die voldoende stroom kan leveren en die in staat moet zijn om na een paar seconden automatisch de stroom uit te schakelen.
Alleen heb ik de aansluiting naar de spiraal iets langer gemaakt zodat deze niet boven het aanrijspoor komt te liggen. Dit i.v.m. de op die plaats nog te geringe hoogte.
Ja, dat is inderdaad goed oppassen. Jouw oplossing, een extra rechte, is een prima oplossing.
Als je nog eens terugkijkt naar de ontwerpen die ik zoal heb gepost, zul je zien dat de helix meestal niet of nauwelijks boven de wisselstraat aan de ingang van het schaduwstation ligt, maar iets naar links. Soms had ik daarvoor onderin de helix wat ruimere bochten gebruikt dan R3/R4, soms ook gewoon een recht stukje. In die gevallen waar de buitenbocht van de helix desondanks nog boven het schaduwstation lag, had ik gecontroleerd of het mogelijk was om voldoende hoogteverschil te bereiken en dat was steeds het geval. Soms was het daarvoor wél nodig om 'slim' met de hoogtes te werken. Bij
één van de ontwerpen heb ik zelfs laten zien hoe ik me dat had voorgesteld. De helix kon daar niet verder naar links, daar lag immers het extra spoor om te kunnen rondrijden in het schaduwstation.