Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Formsignal Viessmann 4502

Gestart door FILIPI dinsdag 15 oktober 2019, 19:57:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Formsignal Viessmann 4502
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Formsignal Viessmann 4502
Hallo Forumleden,

Ik ben bezig om een formsignal van Viessmann te programmeren met mijn CS2.
Hij werkt prima. Ik heb deze aangesloten volgens het schema op een decoder K84.
Alleen de layout van de CS2, ik kan vinden welke sein moet ik kiezen.
Deze sein heeft 2 armen. Hp1/Hp2 Hp0/Hp1/Hp2. Hij is aangesloten op 2 uitgangen van decoder.
1-2 en 3-4.
Wie kan mijn helpen.
Alvast bedankt.
Philippe
Re: Formsignal Viessmann 4502
Lid sinds: 2008

offline
Re: Formsignal Viessmann 4502
Hoi Philipe,

Het sein heeft 2 ongekoppelde vleugels, dus kies je op de cs2 voor een vleugelsein met drie standen.
Als je op de cs2 kiest voor zo'n sein, dan voegt hij vanzelf de juiste adressen bij elkaar.
Misschien moet je op de k83 wat draadjes omwisselen, maat dat is simpel te doen.
Kwestie van uitproberen.

Groeten,
Ton.
Re: Formsignal Viessmann 4502
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Formsignal Viessmann 4502
Bonjour Ton,

Merci voor je hulp. Maar nu moet ik eerst de signal herstellen.
De bedrading onder de 2 zylindersaandrijving is los. En ik weet niet in welke volgorde moeten wij de draden solderen. Ik heb een mail naar Viessmann gestuurd.
Ik hoop een aantwoord te krijgen. Het is een prijzer signal.
Als deze weer doet, ga ik doen wat jij mij  geadviseerd heb.
Merci.
Philippe
Re: Formsignal Viessmann 4502
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Formsignal Viessmann 4502
Hallo forumleden,

Ik heb een vraag. Mijn formsignal Viessmaan 4502 werkt niet meer, omdat de draden zijn los, en ik weet niet in welke volgorde moet ik deze solderen. Ik heb een mail naar Viessmann gestuurd, en ik hoop een schema te ontvangen met de bedrading.
Maar nu ik heb een tweede sein maar deze is van Maerklin, ref 76397.
Ik heb vanmiddag geprobeert deze te programmeren met de CS2, maar natuurlijk ik begrijp echt niks van.
De gebruiksaanwijzijg van Maerklin is echt niet duidelijk. Het is meer voor mensen die verstand hebben, maar niet voor beginners.
Ik heb gezocht naar een worshop in het Noord, maar ik kan niks vinden.
Ik woon zelf in Oosterhesselen, bij Emmen in Drenthe. Misschien zijn forumleden die niet ver wonen, waar ik naar toe zou kunnen komen.
Philippe
Re: Formsignal Viessmann 4502
 @citaat Filippe, misschien kun je kijken of er een stamtafel is. Dit is het draadje voor Noord-Nederland.
Re: Formsignal Viessmann 4502
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Formsignal Viessmann 4502
Basjuh,

Bedankt, ik heb gevraagd als ik op 30 November bij de stamtafel van Deurze kan komen.
Philippe