Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet

Gestart door Eden dinsdag 15 oktober 2019, 19:55:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Hallo,

Ik wil een oudere tweedehands loc (M26530) installeren op de mobil station maar die vindt niks.
Ik vermoed dat de dipswitches op de loc niet correct staan. Kan er me iemand vertellen hou die moeten staan?
Zie foto.

Bedankt
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Mogelijk is de decoder ook polariteit gevoelig dus als je rood en bruin omdraait reageerd deze niet.
Hier heb je de link naar de site van Koen Nederhof met betrekking tot de dipswitches.
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Bedankt, die site had ik reeds gevonden.

Moet ik de dipswitches dan instellen op een bepaald nummer en handmatig op dat nr zoeken dan?
Want tot nu toe heeft de mobil station altijd de locs gevonden. Mfx locs automatisch en anderen na de vraag om te herkennen. Zelfs piko locs vindt ie zonder probleem. Gewoon op de rails zetten als enige loc en laten herkennen.
Nu gaat het wel om een loc die lang niet gereden heeft, maar die is lang geleden de doos in gegaan toen ie met zekerheid nog werkte.
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Lid sinds: 2014

Maerklin fanaat

offline
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
De lok lijkt op adres 25 te staan.

De mobile station 2 heeft de mogelijkheid om handmatig een lok toe te voegen. Zie handleiding pagina 9:
link

Als de lok in de loklijst staat kan deze ook via dit menu worden toegevoegd. Dan moet later via het lok-bewerken schermpje het adres op het met de dipswitches ingestelde adres worden gezet.

TFK
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Deze lok is voorzien van een decoder die zijn loknummer (code als je wilt) krijgt via het instellen van de 8 dipswitches. Op de foto staan 2 en 7 op "on" en daarmee heeft de lok nummer 25. Je moet - zoals eerder al opgemerkt - een nieuwe lok aanmaken in je MS met loknummer 25. Stel dat de lok door te lange rust niet rijdt (zal wel meevallen), dan zul je aan de verlichting kunnen zien dat hij wel op de commando's reageert. Een schoonmaakbeurt lost dan het niet rijden op. Succes!
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Wat je ook kan doen is nr set uit database invoeren en dan adres veranderen op 25.
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Hallo .
Zoals mijn collega hier onder pent .
Dipswich decoders kan de mobile station niet herkennen. Omdat dit oude decoders zijn .
Je moet je nr 26530  gaan zoeken in de database.daar zal ook het decoder nr bij staan die vanaf het fabriek was ingesteld. Of handmatig de nr 25 ingeven door een nieuwe lok aan te maken.
Het adres 25 zou normaal moeten kloppen aangezien deze lok een type 25 is van de nmbs .

Grts Benny
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Marklin mobil station 2 herkent vindt loc niet

Welke Firmware versie heeft de Mobile Station?
Want bij een MS2 met versie 3.55, gaat de herkenning van oudere locs / decoders ook vaker beter (uit eigen ondervinding).

Als je (nog) geen 3.55 er op hebt, wellicht eens even buurten om te kijken of iemand dit voor je kan realiseren.

Groeten,

Jan