Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?

Gestart door AlbertJan maandag 14 oktober 2019, 19:39:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Beste meedenkers.
Van een bevriende Franse modelspoorder kreeg ik een vraag over het invoeren van een loc met DCC decoder op een CS 60212 1e productie.

Een Märklin loc die omgebouwd is met een ESU Loksound2 staat op adres 3012 en wordt niet herkend op deze CS.
Nu las ik in de handleiding van deze CS dat deze alleen maar Motorola kent maar klopt dit wel?
Je zou anders helemaal geen locs van een ander merk op deze CS kunnen laten rijden.

Weet iemand hier een antwoord op of (nog mooier! :-*) een oplossing voor?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Nee alleen als dat CS1 de reloaded update van Esu heeft gehad.
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
De CS1 ondersteunt de volgende protocollen MM1 MM2 en MFX. ESU heeft met de komst van de CS2 een update uitgebracht welke de CS1 update naar een CS1r deze ondersteunt dan ook DCC helaas zijn deze updates niet meer leverbaar.
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Citaat van: AlbertJan op maandag 14 oktober 2019, 19:39:41
Je zou anders helemaal geen locs van een ander merk op deze CS kunnen laten rijden.

Jawel hoor, je moet de decoders in die locs alleen instellen op MM en een laag adres geven. (max 255)
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Beste meedenkers/helpers.
Hartelijk dank voor de antwoorden.

Citaat van: Looney Tunes op maandag 14 oktober 2019, 20:07:01
Jawel hoor, je moet de decoders in die locs alleen instellen op MM en een laag adres geven. (max 255)

Maar dat kan natuurlijk dan niet op deze beperkte CS1 en zal deze loc dus eerst op een andere centrale opnieuw ingesteld moeten worden of zijn hier nog andere "trucs" voor mogelijk?
Ik meen mij te herinneren dat ik dit vroeger wel op mijn 6021 Control Unit kon?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Met de 6021 en afhankelijk van de decoder kon je adressen groter dan 80 invoeren. Maar wel steeds onder Motorola, dus nooit onder DCC.
Voor het opnieuw instellen van de decoder in de genoemde lok, heb je minstens een MS2 nodig of een DCC-centrale zodat je de instellingen naar MM2 kunt maken.

John
Re: Kent de 1e versie van de CS1 geen DCC protocol?
Hoi John.
Hartelijk dank voor deze aanvullende informatie! :thumbup:

Wij zijn ondertussen zo gewend aan al die multi protocol mogelijkheden dat je er totaal niet meer bij stilstaat dat dit bij oudere modellen gewoon niet mogelijk is.
Maar ja, zo blijf je natuurlijk wel een goede klant voor diverse leveranciers! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.