Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

niet-brandende locverlichting

Gestart door Agfajan zondag 13 oktober 2019, 15:48:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
niet-brandende locverlichting
Hallo, ik ben in het bezit gekomen van een Dieselloc Märklin 37641 de NS 6513. Deze loc is digitaal, ik rij echter nog analoog. Nadat ik alle dipswitches op off hebt gezet, rijdt de loc prima voor- en achteruit. Alleen de verlichting brandt niet, zowel bij voor- als achteruit rijden. Is deze verlichting alleen digitaal aan te sturen of is er een trucje voor om dat voor elkaar te krijgen? Bij mij eveneens digitale loc 37650 BR V60 branden de led's wel.
Wie kan hier zijn licht over laten schijnen? Alvast bedankt.
Re: niet-brandende locverlichting
Dat kan heel goed als er nog een oudere c90 decoder in zit dan heb je geen verlichting.
Ik zelf rij digitaal met m rails.
Re: niet-brandende locverlichting
David,
Hoe kom ik erachter welke decoder er in zit? Zijn decoders los te koop?
Re: niet-brandende locverlichting
De hele printplaat is een decoder ik heb ander nog wel een printplaat over waar een decoder aan gesoldeerd kan worden.
Nee ho even in heb er misschien nog eentje met een 8 polige decoder aansluiting uit een trix model.
Re: niet-brandende locverlichting
mijn loc heeft een decoder met 8 dipswitches en als nummer 207972.
Ik kan helaas de handleiding niet vinden voor het instellen van deze switches op de Märklin site
Re: niet-brandende locverlichting
Adressen. En op de Duitse Marklin website staan de handleidingen van heel veel loks. Hoeveel loks heb je en zijn ze digitaal. Zoja. Denk er dan over na om digitaal te gaan rijden met een Mobile station 2. Info over hoe en wat staat ook op de Nederlandse Marklin website. Effe lezen en zodra je digital rijdt wil je nooit meer terug. Ik zelf rij digitaal op mrails met een CS2 en heb een CS1 en ms1 als extra rijregelaars. Wissels en seinen worden ouderwets bediend en via aparte trafo van stroom voorzien. Seinen hebben geen functie bij mij staat het sein op rood zet ik via de rijregelaar de lok stil. Simpel is wat mij betreft het betrouwbaarste. Ik rij al 20 jaar digitaal en begonnen met een oude 6021 uit een startset.
Re: niet-brandende locverlichting
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: niet-brandende locverlichting
Voor het instellen van de dipswitches zie http://www.nederlof.net/marklin/
Re: niet-brandende locverlichting
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: niet-brandende locverlichting
Hallo,

is inderdaad een Motorola 1 decoder met 14 stappen, specifiek voor deze loc gemaakt,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: niet-brandende locverlichting
Hoe moet ik de dipswitches zetten om de loc verlichting te laten branden?
Re: niet-brandende locverlichting
Voor analoog bedrijf zullen alle schakelaartjes op uit moeten staan :important:
Ik weet niet of je iemand kent met een digitale marklin baananders zou je daar kunnen proberen of de verlichting het wel doet.
Dacht dat verlichting het altijd deed onder analoog.
Re: niet-brandende locverlichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: niet-brandende locverlichting
Volgens de gebruiksaanwijzing is de verlichting alleen via de extra functie DIGITAAL schakelbaar.
Hoe het met de delta uitvoering zit, weet ik niet.
Zal het eens nakijken.
Mocht dat wel werken, dan wil ik hem wel voor je ombouwen als je hier waarde aan hecht. Heb nog een originele delta decoder voor jouw loc.
Mvg. Marcel
Re: niet-brandende locverlichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: niet-brandende locverlichting
Bij de delta uitvoering branden de front- en sluitlichten wel als de loc met de grijze 32 VA transformator wordt aangestuurd.
Mocht je een ombouw overwegen neem dan even contact op via een persoonlijk bericht.
(Geen mail, want adres is vervallen)
Mvg. Marcel
Re: niet-brandende locverlichting
Marcel,
Hoe kom ik in contact met jou? Woon je in de buurt van Pijnacker (ZH)?

EDIT Ad: Email adres en telefoonnummer verwijderd ivm spambots etc.
Graag via PB communiceren.
Hoe? Zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=65644.0
Re: niet-brandende locverlichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: niet-brandende locverlichting
Onder jouw naam linksboven staat een icoon van een brief en een tekstballon.
Klik het ballonnetje aan en stuur je telefoonnummer via een persoonlijk bericht.
Mvg. Marcel