Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ombouwen Marklin 3797

Gestart door Laenderbahn027 vrijdag 11 oktober 2019, 14:11:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen Marklin 3797
Lid sinds: 2009

offline
Ombouwen Marklin 3797
Hallo,

Wanneer ik een Marklin 3797 (met C90-decoder) up-to-date wil brengen, dien ik de complete platine te vervangen. Weet iemand of Marklin 60972's platine daarvoor geschikt is? Ik vermoed van niet, of slechts ten dele, aangezien de verlichting achter bij het origineel op de platine zit...

Wel heb ik deze link gevonden: https://moba-hgh.de/modellbahn/umbauten/lokomotiven/maerklin/277-br-34-der-drg-bayr-b-vi-umbauten-tuning-etc/2452-br-34-der-drg-bayr-b-vi-umbau-auf-platine-mit-mtc-schnittstelle. Per email kreeg ik direct een reactie:

Hallo lieber Interessent,

ihre Nachfrage wurde an den Mail-Empfänger gesendet.

Leider  kann aber - bis auf Weiteres (mindestens bis 2020) - keine weitere Bearbeitung der Anfrage stattfinden.
...

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Ombouwen Marklin 3797
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ombouwen Marklin 3797
Hi William,

De C90 decoder uit de 3797 is speciaal aangepaste decoder voor deze loc. Als je de 60972 mld3 decoder wilt inbouwen, heb je een printje nodig zoals hgh heeft ontworpen en gemaakt. Hier zijn onderdelen, zoals verlichting etc op aangebracht en kan de decoder op prikken. Je zou ook zelf iets van experimenteerprint kunnen maken, of je koopt de print van hgh.
Ik heb zelf locs omgebouwd en een print door John later maken. Kwestie van de juiste maten opnemen en een tekening maken en John vragen of hij hier een print voor kan en wil maken.
Re: Ombouwen Marklin 3797
Lid sinds: 2014

offline
Re: Ombouwen Marklin 3797
Eventueel kan je het ontwerp ook zelf maken er zijn genoeg programma's voor te vinden.
Re: Ombouwen Marklin 3797
Lid sinds: 2019

offline
Re: Ombouwen Marklin 3797
Ik heb de 3497 trouwens en ben er tevreden mee. Ook met een delta decoder rijdt dit lokje prima.
Re: Ombouwen Marklin 3797
Als er iéts is, waar ik geen verstand van heb, noch enig idee waar ik zou moeten beginnen, dan is het wel de ontwikkeling van een dragerplatine...
Re: Ombouwen Marklin 3797
Lid sinds: 2017

offline
Re: Ombouwen Marklin 3797
William

Al meer dan zes jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! staat op de website van HGH dat er "momenteel"  geen platines te bestellen zijn.
Ik neem na zeven afwijzingen niet meer de moeite een aanvraag te doen.

Cees
Re: Ombouwen Marklin 3797
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ombouwen Marklin 3797
Citaat van: Laenderbahn027 op zondag 13 oktober 2019, 16:51:37
Als er iéts is, waar ik geen verstand van heb, noch enig idee waar ik zou moeten beginnen, dan is het wel de ontwikkeling van een dragerplatine...
Hoi William,

Je hoeft de print zelf niet te ontwikkelen, dat kan John voor je doen.
Je neemt alleen de buitenmaten van de huidige print op en de plek van de schroefgaatjes en eventueel wat foto's van de binnenkant van de tender.
Als je een schuifmaat hebt, is dit eenvoudig te meten.
Re: Ombouwen Marklin 3797
Citaat van: Pt2/3 op zondag 13 oktober 2019, 18:27:36
William

Al meer dan zes jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! staat op de website van HGH dat er "momenteel"  geen platines te bestellen zijn.
Ik neem na zeven afwijzingen niet meer de moeite een aanvraag te doen.

Cees

Bizar...