Beste treintjesliefhebbers,
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van de TEE trein Helvetia (Marklin 37604) met eveneens de uitbreidingsset met drie wagons (Marklin 43114). Een prachtige trein, volledig uit metaal, mooi afgewerkt enz. met andere woorden: een juweeltje.
Maar... (vervelend hé, altijd die ?maar?.?)het enige spijtige is dat de stroomdoorvoering (zie foto)voor de verlichting in de wagons, het geluid en de aandrijving van de beide motoren toch niet optimaal werkt. Dat wil zeggen, als ik in één richting rij (de achteruit volgens mijn mobile station) dan werkt alles prima. Rij ik in de andere richting, dan krijg ik bij het nemen van bochten (meestal de korte bochten met straal R1) soms korte onderbrekingen in de verlichting van de wagons en het geluid. Ik vermoed dat het heel bijzondere systeem van koppeling er waarschijnlijk voor iets tussen zit.
Ik heb twee vraagjes voor andere bezitters van deze mooie trein:
1°Hebben jullie dezelfde ervaring of werkt bij jullie alles ?op en top? zonder enige hapering?
2° Indien jullie problemen ondervinden hebben jullie die kunnen verhelpen? En hoe, uiteraard?
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Vic
PS Ook reacties van mensen, die deze trein niet in bezit hebben, maar wel "hun gedacht" hebben zijn uiteraard ook welkom