Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baanplan

Gestart door joland donderdag 10 oktober 2019, 13:56:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan
Lid sinds: 2018

offline
Baanplan
Beste mede forum gebruikers.
Hierbij een baanplan gemaakt vanuit AnyRail.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, op en aanmerkingen stel ik op prijs.

Re: Baanplan
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanplan
hallo,


de wissels in het rood zijn toch overbodig? (idem aan de andere kant);


mvg,
Michel
Re: Baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Baanplan
kan je vervangen door een kruiswissel.
Re: Baanplan
Lid sinds: 2018

offline
Re: Baanplan
Klopt kan ik idd vervangen, daar ik zoveel elec. wissels heb en maar 2 elec. kruisingen had ik deze gebruikt.
Met de baan leggen zijn er ook een aantal nr's die ik vervangen heb door andere omdat het anders niet vlekkeloos uitkom.
Ik moet dadelijk als ik de baan heb liggen nog even het een en ander uitdokteren waar ik de blocken plaats...word ook nog een mooi project.
Ook hiervoor tips zeeeer welkom.
Re: Baanplan
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanplan
Tja, mag ik zeggen dat ik het weinig spannend vind?
Je hebt rechts een keerlus, maar links niet, dus je kunt niet meer terug, behalve wanneer je de rijrichting van de trein verandert.
Verder rijden de treinen altijd direct weer langs het station waar ze net vertrokken zijn.
Plaats voor een stationsgebouw is er niet echt, of echt niet.
Het locomotievendepot heeft ook geen al te logische opbouw. Als het al twee toegangssporen heeft, waarom dan met een vreemd steekspoortje?
Ik zou je willen aanraden eens naar de schaaltekeningen te kijken van stations op sporenplan.nl of om op Google Earth in de satellietmodus naar stations te zoeken.
En dan kun je bedenken hoe je de sporen van en naar je station laat lopen om het er wat natuurlijker uit te laten zien.

Groet,

Peter
Re: Baanplan
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Baanplan
Haal de keerlus en het steekspoortje bij de BW weg. Maak 2 niveaus en onderbreek het paradespoor door deze van 2 kanten naar een schaduwstation te laten lopen.
Misschien kun je het station ook diagonaal leggen. Dat zal een heel ander beeld geven en is veel spannender.