Nieuws: Belangrijke informatie over foto's gehost bij Tinypic. Klik om het topic hierover op het forum te lezen.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Faller Car System
| | |-+  Trajectcontrole Faller Car System
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Trajectcontrole Faller Car System  (gelezen 205 keer)

Wheels

• Vaste Gast
  • Uitgerangeerd ;)
Trajectcontrole Faller Car System
« Gepost op: woensdag 09 oktober 2019, 16:42:55 »

Trajectcontrole t.b.v. Faller Car System. De FCS auto’s activeren via de magneet op de sleper kortstondig het reedcontact in het wegdek waarna een korte flits (via een knipperschakeling) volgt. Op het portaal zijn 2 heldere SMD leds geplaatst.

Portalen aan begin en eind van het traject gemaakt van plastic staalprofielen en diverse bouwdoos restanten.

ANWB / Rijkswaterstaatborden gemaakt in Word en afgedrukt (foto kwaliteit) op 180gr papier. T.b.v. de palen heb ik ronde kunststof profielen gebruikt.

Gr Matje
Gepensioneerd: C-rail Marklin, ECoS 50200, NL materiaal, HSI-S88 serieel, Prolific USB-to-Serial, iTrain prof 4.0

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
Re: Trajectcontrole Faller Car System
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 09 oktober 2019, 17:46:50 »

Mooi gemaakt Matje. :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 09 oktober 2019, 17:57:38 »

:) Erg mooi en realistisch gemaakt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 :o) Tis goed dat ook de Preisertjes niet te hard rijden, zij moeten ook meedoen aan de klimaatdoeleinden. O:-D

Dirk-Jan

NL-modelspoor

• Stamgast
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 09 oktober 2019, 19:01:25 »

Over die klimaatdoelen zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ze rijden allemaal elektrisch.
Johan

Gezocht: Roco Railpro Fccpps 988-0 | (--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

Wheels

• Vaste Gast
  • Uitgerangeerd ;)
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 11 oktober 2019, 16:56:28 »

Onderstaande foto's geven indruk van de bewegwijzering, geprint op 180gr A4 papier.

De blauwe bewegwijzeringsborden heb ik zelf gemaakt in Word, de overige borden heb ik als plaatje van internet gehaald en daarmee de baan een beetje meer aan kunnen kleden..

Gr Matje
Gepensioneerd: C-rail Marklin, ECoS 50200, NL materiaal, HSI-S88 serieel, Prolific USB-to-Serial, iTrain prof 4.0