Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aanschaf 29060 goede zet?

Gestart door Robbie50! woensdag 09 oktober 2019, 15:01:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Aanschaf 29060 goede zet?
Hallo,
Ik bezit al een analoge treinbaan en wil starten met digitale besturing.
(ik heb nog geen enkele digitale loc.)

mijn vraag;
Is de aanschaf van de 29060 set incl. loc een goed begin om op digitaal over te stappen?
Ik kan, middels overgangsrail gebruik kunnen maken van mijn M rails en zachtjes aan mijn ander loc. ombouwen naar digitaal.
(heb ik met de aanschaf van deze set strakjes ook de mogelijkheid om geluid uit mijn lok's te laten klinken?)
Ik dacht eerst aan de aanschaf van de 29000 set, maar dan heb ik niets om te laten rijden..... :?

(bij gr. krokodil kost de genoemde set maar ?199,99, hebben jullie daar positieve ervaringen mee?)
(dit zijn eigenlijk meer vragen ineen.....sorry! :o))


Groet,

rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
De set is prima om digitaal mee te beginnen. De naam zegt mij niets. Misschien link website hier neerzetten.
Is deze meneer Marklin dealer is dit nieuw. Of is het tweedehands. Kortom weet waar je aan begint.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
De Groene Krokodil is een Marktplaats verkoper uit Alkmaar met ook een eigen website degroenekrokodil.nl. Geen ervaringen mee en shop reviews mogen hier niet.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Klopt!
Zijn jullie daar positief over? :idea:


rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Goed, een aantal dingen kan je gewoon zelf "uitzoeken" ;) zoals is het wel een "echt bedrijf", "waar zit het?" en zijn er ervaringen met het bedrijf?

Dus simpel even een zoekopdracht via de KVK gedaan. Dit omdat er totaal geen contactgegevens of kvk-gegevens op de webzijde staan. Een bedrijf is verplicht om zijn KVK-nummer (en BTW-nummer) te vermelden. Je moet namelijk als (toekomstige) klant kunnen achterhalen met wie je zaken doet.

Het Adres van het bedrijf dat er achter zit (jewel trains) is een gewoon huis. Of je bijvoorbeeld kan zeggen: "Ik wil het ophalen en dan betalen" is natuurlijk de vraag ;)

Of je dan de "garantie" en "service" krijgt als je bij een "gewone" treinenwinkel alla MTE / Wentink / Harlaar of Bentink krijgt is dan maar de vraag. Je kan niet even "binnenlopen". En of dat slim is als je net weer met begint met het digitale verhaal weet ik niet ;)

Groet Ronald.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Rob,

Even een reactie als beheerder:
Je vraagt naar beoordelingen over een marktplaats verkoper. Forumregel C6 verbiedt dit soort uitingen op het forum, zoals Johan al aangeeft.
Regel C6 is: "Het is niet toegestaan om enige vorm van uitlatingen te doen, zowel positief als negatief, over modelspoorbedrijven (winkels, beurshandelaren, websites, etc.) en hun personeel. Dergelijke bijdragen worden verwijderd."

Dit omdat we als forum neutraal willen blijven, en over het algemeen een handelaar (en zijn/haar personeel) zich niet kan verdedigen. Mochten er bijdragen in die sfeer verschijnen, dan worden deze conform de regel verwijderd.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Frank,

Wist ik niet!
Sorry!

Zal hier dus niet meer naar vragen.
Op jullie WiKi had ik ook al hierop gezocht, maar inderdaad niets te vinden.....zal niet meer plaatsvinden.... :thumbup:

Groet,

Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
 @citaat
Dank voor je begrip Rob!  :thumbup:
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
begin met een beter setje want in die set zit een gewone mobile station.Ga voor een setje met mobile station 2.Kan je in de toekomst gebruiken om ook wissels te schakelen.Loks ombouwen kan makkelijk als je het eens gezien hebt.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Dank voor je reactie, maar.....

Welk setje van Marklin is een beter setje?
Heb je nummer(s)  hiervan voor mij?
Wist niet dat wissels niet geschakeld konden worden DANK! :idea:


Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
nog ff verder gezocht en ze worden blijkbaar wel geleverd met een MS2.Staat anders op verschillende websites maar bij marklin staat vermeld MS en schalten magneetartikel dus een MS2 .

Voor andere sets google eens : marklin beginsets MS2  want mogen hier geen links plaatsen
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Kijk op de duitse marklin websites bij startsets
Maar kijk ook eens bij officiële Marklin dealers deze lijst staat op de Nederlandse Marklin website en kijk bij op websites dealers daar. Misschien hebben ze wat in de aanbieding.

Mijn advies koop in het begin iets met garantie.
De br94 startset 29721 is de beste startset die er momenteel is ook qua prijs en anders die met de br74 29074.

Heb al 1 handelaar gevonden die de br94 startset met min 10 % verkoopt. Heb je gemaild.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Beste Robbie,
Even googelen laat je zien dat je met de 29060 een actuele startset aanschaft. Prim om mee te beginnen.
Met de MS2 die erbij zit kun je, als je locomotief daarmee is uitgerust functies en geluid produceren.
De loc die bij de set zit heeft die faciliteiten niet. Als je loc?s ombouwd krijg je vaak die functies wel.
Ik heb zelf indertijd ook zo?n startset aangeschaft met de zelfde reden als jij, ervaring opdoen.
Heb hem wel bij een ?erkende? leverancier gekocht, want ik vind ook de after sale en advizen erg belangrijk, zoals het periodiek updaten van de MS2. Dit is belangrijk want dan krijg je recentste versie voor je MS2. Net zo als update van (besturings)software van je computer.
Met mijn toenmalig aangeschafte MS2 kan ik, na de recentste update, inmiddels 32 functies aansturen voor bijv. Mijn rangeerKrokodil 39567.
Maar ook het schakelen van wissels op mijn digitale baan gaat gewoon via de MS2, uit de startset.
Succes
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
En om je keus nog wat aantrekkelijker te maken, hier een link over de nieuwstte versie van de MS2

Veel kijkplezier
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: David666 op woensdag 09 oktober 2019, 16:52:23
Mijn advies koop in het begin iets met garantie.
De br94 startset 29721 is de beste startset die er momenteel is ook qua prijs en anders die met de br74 29074.

Waarom is de 29721 beter dan de set 29060? Wat is het grote verschil buiten een prijs verschil van 200 - 250 euro in het voordeel van de 29060? Allebeide hebben ze een Mobile Station 2 en een rondje rails. Mogelijk het inhaalspoor? Hij heeft al een treintjesbaan met rails. Dus eigenlijk is het voor hem vooral te doen om een digitale lok en een digitale centrale.

Groet Ronald.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Ronald....klopt!


Het gaat mij om een begin met digitaal een begin te maken.
Ik weet nog steeds niet of ik met de MS2 ook wissels kan bedienen.... :o)



groet,


rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Beste Rob,
Simpel antwoord: JA
Zie bijgaande gebruiksaanwijzing vanaf pagina 12
https://www.marklin.nl/fileadmin/media/nl/PDF_documents/Handleiding_Mobile_Station_2_versie_3.55.pdf

Succes
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Als je de afbeeldingen van de 29060 set bij Marklin zelf moet geloven is het gewoon een MS2 die erbij zit.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: ronaldk op woensdag 09 oktober 2019, 17:15:10
Citaat van: David666 op woensdag 09 oktober 2019, 16:52:23
Mijn advies koop in het begin iets met garantie.
De br94 startset 29721 is de beste startset die er momenteel is ook qua prijs en anders die met de br74 29074.

Waarom is de 29721 beter dan de set 29060? Wat is het grote verschil buiten een prijs verschil van 200 - 250 euro in het voordeel van de 29060? Allebeide hebben ze een Mobile Station 2 en een rondje rails. Mogelijk het inhaalspoor? Hij heeft al een treintjesbaan met rails. Dus eigenlijk is het voor hem vooral te doen om een digitale lok en een digitale centrale.

Groet Ronald.

De dure beginset heeft een high end stoomlok van 350 a 400 met alle toeters en bellen en heeft de meeste rails en wagens en ik heb hem adres gegeven van marklindealer waar de set wordt met 10% korting.

Ik zelf ben ook digital begonnen met een wat duurdere startset.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
 @citaat Dat er een "dure trein", meer rails en wagonnetjes inzitten: Akkoord. Leuk dat je een "goedkoper adresje weet"  :thumbup: en aardig dat je dat alleen maar PB mededeelt alsof het staatsgeheim is.  :thumbup: :thumbup:

Maar wat is het "beste" deel van het verhaal? Waarom zou je die set dan kopen als je al een modelbaan hebt en het puur gaat om het digitale deel? Dat is mijn vraag. Dan kan je beter de extra 200 - 250 euro in de zak houden of nog een leuke digitale lok erbij kopen.

Groeten Ronald.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
 :) Ik heb vanmiddag de 29060 Märklin set besteld.

Inderdaad om digitaal te starten met zelfs mijn eerste "digitale" loc. erbij.
Ik gebruik ook mijn M rails welke ik bezit.
Langzaam aan ga ik mijn M rails uitbreiding dozen van de "hand" doen.....en over stappen op C rails.

Vervolgens ga ik proberen een van mijn loc's om te bouwen naar digitaal......
Zal ik met de "kleinste" (de 3000) beginnen?

En welke decoder? MFX om te beginnen? :idea:

Groet,


rob


Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Welke 3000 heb je een oud model of een wat nieuwere ivm motor die waarschijnlijk ook vervangen moet worden?
Als er een DCM in zit zou je met een 60760 setje kunnen beginnen hele simpele decoder maar leuk om me te beginnen.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: hmmglaser op woensdag 09 oktober 2019, 23:58:22
Welke 3000 heb je een oud model of een wat nieuwere ivm motor die waarschijnlijk ook vervangen moet worden?
Als er een DCM in zit zou je met een 60760 setje kunnen beginnen hele simpele decoder maar leuk om me te beginnen.

HMMGlaser..........dank voor je reactie......
Ik zal wel een enorme "leek" zijn,. maar waaruit weet ik welk model ( oud/nieuw)  ik heb?
En........waar vind ik een 60760 setje?

Ik heb er zin in, maar graag iets meer "hulp" ;) :(


groet,

Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Kijk ook in de wiki afdeling daar kan je ook 1 en ander opsteken. Om te beginnen kijk naar wat voor type motor er in die 3000 zit en kijk daarna verder.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Kijk even naar het bedrijfs nr op de lok dat geeft meestal wel een goede indicatie waarneer deze uitgeleverd is.

Klik hier voor de link.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
ehhhh, ik heb één 3000 waarop staat 89006 zonder enig stickertje.
En een 3000 waarop ook 89006 staat, heeft bij  de "deuren" een zilver stickertje....
Zie er allebei van binnen hetzelfde uit (verschil van condensatoren).
(links nieuw, rechts ouder)
Zie foto....

Groet,


Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Beide lijken een SFCM te hebben.
Nu heb je 2 optie een Uhlenbrock 75000 decoder geschikt voor een veldspoel of de duurdere Marklin decoder 60906
Of je vervangt de motor met setje 60943 en dan een ESU of Marklin decoder erin.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Vraagje, kan ik ook DIT setje gebruiken?
Märklin 60760
Niet zo gek duur, of werkt dat niet met mijn loc.je? :thumbdown:

Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Nee niet bij deze 2 locs met deze oude motoren alleen met motoren met 2 koolstofborstels.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: hmmglaser op donderdag 10 oktober 2019, 18:01:13
Beide lijken een SFCM te hebben.
Nu heb je 2 optie een Uhlenbrock 75000 decoder geschikt voor een veldspoel of de duurdere Marklin decoder 60906
Of je vervangt de motor met setje 60943 en dan een ESU of Marklin decoder erin.

Dank, de 60943 kost me 27,50, maar welke decoder van Marklin moet er dan in?
En, waarschijnlijk heb ik dan geen geluid, maar is dat toe te voegen?
En zo'n "geluidsmodule" kost ook weer 100?...kan ik niet beter de digitale versie van de 3000 kopen, ik bedoel is dat niet voordeliger? :idea:

Groets,


rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
De digitale versie van de 3000, de 30000, heeft sinds een paar jaar een mfx decoder, maar is zonder geluid. Desondanks vind ik het geen dure loc en ik heb er vorig jaar dan ook eentje gekocht. Als er zowel een nieuwe motor als een eenvoudige decoder in een oude 3000 moet, zou ik hem niet ombouwen, dat vind ik het geld niet waard. Als ik er toch eentje zou willen digitaliseren, zou ik de goedkoopste decoder gebruiken die er in past en geschikt is om de motor aan te sturen en verder niets.

Als je wél geluid wilt, kom je in een andere prijsklasse en dan moet er niet alleen een geluidsdecoder in, je moet ook nog ergens ruimte voor een luidsprekertje zien te vinden. Misschien past dat, dat zou ik niet weten, maar dan wordt het dus een motor, (dure) decoder, speaker... In het actuele Märklin assortiment zit geen BR 89.0 met geluid, maar er zijn nog genoeg andere stomers die wél geluid hebben. Zo is er bijvoorbeeld de BR 24 (36244), die heeft standaard zelfs een rookgenerator. Of je gaat op zoek naar een losse BR 94.5 uit startset 29721, da's ook een mooie. In beide gevallen kom je dan voor een nieuwe loc uit op zo'n ? 200,-, maar dan heb je ook wat.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
 @citaat het is aan een ieder om zelf de keuze te maken of een ombouw de kosten waard zijn.

Een goedkope decoder geeft ook een goedkoop resultaat,verder maakt de waarde van een loc toch eigenlijk niet uit of ombouwen het waard is maar meer de persoonlijke waarde die een lok heeft.

Ik heb meerdere loks digitaal rijden waar de ombouwkosten meer of zelfs het dubbele van de waarde hebben gekost maar dat is compleet niet interessant naar mijn mening het gaat toch om het plezier wat je er mee hebt en niet "of het het wel waard is" lijkt mij zo.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 11 oktober 2019, 07:19:21
@citaat het is aan een ieder om zelf de keuze te maken of een ombouw de kosten waard zijn.
Precies om die reden had ik dan ook geschreven dat ik het niet waard vind, níet dat het niet waard ís. Ik heb er alle vertrouwen in dat Robbie het verschil begrijpt.


Re: Aanschaf 29060 goede zet?
De Groene Krokodil
gast

Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Beste  Rob, Ik moet toch even reageren want mijn naam wordt hier genoemd op het forum. Ja de groene krokodil is een winkel en staat ook ingeschreven bij de kamer van koophandel als zodanig. Met vriendelijke groet, Staffan Noordermeer
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
@Stefan / De Groene Krokodil:

Ik heb nog even tijdens het tikken van dit bericht even gekeken op je webzijde: Nog steeds geen KVK-nummer en/of BTW-nummer vermeld. Je voldoet gewoon niet aan je wettelijke verplichtingen. Kan je voorstellen dat mensen tegenwoordig iets huiverig van worden voor allerlei "vage webzijdes"en vragen gaan stellen? Lees ook even mijn vorige bericht:

Citaat van: ronaldk op woensdag 09 oktober 2019, 16:22:57
Dus simpel even een zoekopdracht via de KVK gedaan. Dit omdat er totaal geen contactgegevens of kvk-gegevens op de webzijde staan. Een bedrijf is verplicht om zijn KVK-nummer (en BTW-nummer) te vermelden. Je moet namelijk als (toekomstige) klant kunnen achterhalen met wie je zaken doet.

En dan zie je in de link naar de KVK het volgende staan:

Citeer
Verkopen aan consumenten
Uw bedrijf vindbaar en aanspreekbaar
Verkoopt u producten of diensten? Zorg dat klanten weten met welk bedrijf ze te maken hebben, vóórdat ze bij u kopen. En hoe u klachten afhandelt. Er zijn wettelijke regels voor wat u daarover moet vertellen.

Welke informatie geeft u over uw bedrijf?
De naam en handelsnaam van uw bedrijf
De handelsnaam waaronder u verkoopt is niet genoeg. Het gaat om het bedrijf erachter. Geef de volledige naam en handelsnaam waarmee dit bedrijf is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK).

Het adres waar u uw bedrijf runt
Meestal is dat het vestigingsadres zoals ingeschreven bij de KvK. Vermeld niet alleen een postbus.

Uw e-mailadres, plus minimaal 1 andere mogelijkheid voor direct persoonlijk contact
Bijvoorbeeld uw telefoonnummer. En wees echt bereikbaar. Beantwoord mails. Neem de telefoon op, zet er geen bandje achter. Bent u beperkt bereikbaar? Zorg dat consumenten dit weten.

Als u via internet verkoopt, of als u diensten aanbiedt
Vermeld dan uw inschrijvingsnummer bij de KvK en uw btw-nummer

Als u tussenpersoon bent
Vermeld dan naam en bezoekadres van het bedrijf waarvoor u verkoopt.

Groet Ronald.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Ik lees dit op hun site:

De Groene Krokodil
Van de Veldelaan 3, 1816 PA Alkmaar
E-mailadres: info@degroenekrokodil.nl
KvK-nummer: 75446545
Btw-identificatienummer: NL175402267B01

Of kloppen deze gegevens niet? :idea:

rob

En bij KVK zie ik dit, zie bijlage!
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Jawel, maar staat er WEL!
Dus ik vind het niet prettig voor de Groene om het tegendeel te horen....
Gewoon even verder kijken dan...........
Ronald even "sorry" zeggen..... ;)

Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
 @citaat @citaat Als ronaldk dit dan ook leest is het probleem uit de wereld lijkt me. :)
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Er is nog een manier van ombouwen voor deze lok; heb ik zelf recentelijk ook gedaan.

Märklin decoder 60760 icm een ESU Permanent magneet 51961.
De ankerplaat van deze kleine schijfcollector motor blijft dan zitten. Incl. de huidige koolborstels.
ESU 51961 kost ongeveer ? 15,=, Marklin 60760 kost ongeveer ?15,=

En ja, decoder 60760 is een goedkope decoder en heeft last van het Alzheimer fenomeen. Maar daar heb je bij deze loc nauwelijks last van omdat deze lok een goed massa contact heeft.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: Treinofiel op woensdag 11 december 2019, 13:42:43
Er is nog een manier van ombouwen voor deze lok; heb ik zelf recentelijk ook gedaan.

Märklin decoder 60760 icm een ESU Permanent magneet 51961.
De ankerplaat van deze kleine schijfcollector motor blijft dan zitten. Incl. de huidige koolborstels.
ESU 51961 kost ongeveer ? 15,=, Marklin 60760 kost ongeveer ?15,=

En ja, decoder 60760 is een goedkope decoder en heeft last van het Alzheimer fenomeen. Maar daar heb je bij deze loc nauwelijks last van omdat deze lok een goed massa contact heeft.

DANK!
Kan je foto's sturen/plaatsen hiervan?
Ik vind de Marklin 60760 alleen in een "setje"!
Waar is hij los verkrijgbaar?
Dit lijkt mij de meeste goedkope oplossing...
Waarvoor DANK! :)


Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Foto's heb ik as weekend wel ff tijd voor.
Decoder kun je los op de beurs in Houten heel goed verkrijgen. Eerstvolgende beurs in Houten (Expo) is 18-jan-2020.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: Treinofiel op woensdag 11 december 2019, 14:32:13
Foto's heb ik as weekend wel ff tijd voor.
Decoder kun je los op de beurs in Houten heel goed verkrijgen. Eerstvolgende beurs in Houten (Expo) is 18-jan-2020.

Treinofiel,

Dank!
Stuur je ze naar mijn e-mail adres?

Dank en groet,

Rob
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Ik zou 7 euro extra uitgeven voor de 5 polige set 60943 kleine schijf collector +- 22 euro heb je en een nieuwe motor met betere rijeigenschappen en meestal ook iets minder lawaai.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
De Groene Krokodil
gast

Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Beste Ronald, Ik ben zoals je kunt lezen gewoon ingeschreven bij de Kamer van koophandel wat is er niet duidelijk aan ? Met vriendelijke groet, Staffan Noordermeer
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Voor de 3000 kan je ook een oude 6080 decoder, of een delta decoder gebruiken.
Voor knapper rijplezier is een 3304 of de digitale 3604/3704 interessanter.

Mvg. Marcel
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Heb je deze advertentie gezien ?
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Is ook een optie. Wel goed nagaan voor welke motoren deze magneten geschikt zijn.
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Lid sinds: 2019

en op de lageboordwagon staat een kopje koffie

offline
Re: Aanschaf 29060 goede zet?
Citaat van: brund55 op donderdag 12 december 2019, 14:57:51
Is ook een optie. Wel goed nagaan voor welke motoren deze magneten geschikt zijn.


Ja, niet duur ook....maar ik weet niet welke ik nodig zo hebben B)


Rob