Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

gatorboard

Gestart door ernstcramer maandag 07 oktober 2019, 22:13:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gatorboard
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
gatorboard
Dag!
ik kom dit filmpje op YouTube tegen waarin gebruik gemaakt wordt van Gatorboard.



het is amerikaans spul: https://www.gator-board.com/gator-board.htm
En het schijnt echt wat anders te zijn als foamboard... 8)

Ik heb al een paar keer internet zotten afstruinen maar kan tot nu geen dealer vinden. maar misschien zoek ik wel verkeerd.
Weet iemand of dit ook in NL te koop is?
Re: gatorboard
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: gatorboard
Google eens op Gatorfoam is dat hetzelfde? Kom ik op uit als ik zoek op 'Gator Board kopen'.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: gatorboard
lijkt wat op Forex.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2009

offline
Re: gatorboard
 @citaat

..., maar dan met een ?wood laminate?, dus heel dun houten toplaagje, waardoor het robuuster is dan forex.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: gatorboard
Kijk eens bij Onzea.be daar zijn ze te bestellen.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: gatorboard
Heb je ook een link Bert want als ik op die site gatorboard intik kan de zoekmachine niks vinden

Groet Michel
Re: gatorboard
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: gatorboard
Tik eens het art.nummer 920497 in bij onzes.be
Of het nummer 920493.
Of nog beter ?Foamboard?
Re: gatorboard
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: gatorboard
Bedankt,

Groet Michel
Re: gatorboard
Lid sinds: 2023

offline
Re: gatorboard
 @citaat2 @citaat2
Met alle respect voor het zoeken, maar dat is foamboard met een papieren laag.Dat is heel wat anders als het het foam uit het filmpje, waar een houtlaag op zit.
Ik ken forex, foam met een kunststof laagje, maar dat is lang niet zo sterk als in het filmpje wordt getoond.
Van de prijzen die op de Amerikaanse site staan, sla ik trouwens stijl steil achterover.
Re: gatorboard
nobody
gast

Re: gatorboard
 @citaat Is inderdaad niet van de goedkope... ;)
Re: gatorboard
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: gatorboard
 @citaat

Is inderdaad flink aan de prijs maar houd er wel rekening mee dat ze in Amerika in inches rekenen ipv cm's.
Dit zijn dus flink grote platen 152,4 x 304,8 x 1,27 cm.

Bijna 45 dollar per vierkante meter 8o
Adviesprijs fabrikant is nog ruim 300 dollar meer.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2010

offline
Re: gatorboard
 @citaat Hum... Even verder kijken op de webzijde en dan kom je het board tegen wat ze in het filmpje gebruiken. Die is te krijgen in 12x18 inch (305x460mm ongeveer) met een dikte van 3/16 inch per 15 stuks voor 89,95 dollar. Dat is ook iets van 45 euro per m2 Je kan het ook aan de andere kant van het kanaal krijgen: Jackson art: 10 pack A3-formaat. Nu de pond weer aan het zakken is  :D

Groet Ronald.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: gatorboard
Dank voor alle input! En ja ik had me ook erg verbaasd  8o over de prijs... vergeleken met triplex of dunner multiplex betaal je dus het mindere gewicht in meer euro's...
maar wel mooi spul vond ik.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2010

offline
Re: gatorboard
Ach ... Voor laserboard uit Amerika betaal je ook iets van 6 tot 8 euro per plaat van 300x400x0,5 / 1mm dus dat is ook iets van 48 tot 50 euro per m2. Zo gek is het niet ;) Voor een goed berken triplex van 2 - 3 mm betaal je ook al 35 euro per m2. Dus wat is duur ;) ;)

Groet Ronald.
Re: gatorboard
Lid sinds: 2014

offline
Re: gatorboard
In de reclame wereld gebruiken ze ook een soort van dit board maar dan met een plastic of aluminium buitenlaag,ik dacht dat dit ook goed te snijden valt.