Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

nieuwbaanplan

Gestart door wiebrand zaterdag 05 oktober 2019, 14:18:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuwbaanplan
Lid sinds: 2007

offline
nieuwbaanplan
dit baanplan is voor mij getekend ik vraag me af of dit het de hoogtes haalbaar is wil 10 cm hoogte verschil hebben

wiebrand
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2019

offline
Re: nieuwbaanplan
Hoe breed is die baan en hoe ga je aan de achterkant komen? Verder kijk wat er allemaal mogelijk is op je opppervlakte en hoeveel lagen je wilt maken.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwbaanplan
de baan is 3.70 bij 1.30 2 lagen de baan staat op wielen zodoende kan ik er achter komen
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: nieuwbaanplan
als je met korte treinen rijd dan heb je 5 % stijgen en dalen.Anders mag je het vergeten.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwbaanplan
Bedankt ,dan gaat dit baan plan niet door 5 % is te veel.
Verder kijken dan maar .
Misschien 3 lagen beter haalbaar.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: nieuwbaanplan
Citaat van: wiebrand op zaterdag 05 oktober 2019, 18:24:31
Misschien 3 lagen beter haalbaar.
Misschien is een enkelsporige aanpak beter haalbaar, op sommige plekken.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwbaanplan
Vind dubbelspoor mooier op zichtbare gedeelte ,het statio mag wel wat minder sporen krijgen.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: nieuwbaanplan
als je de onderste uitwijksporen laat vervallen zal het wel lukken om daar 7 à 8 cm te halen voor de tunnelingang
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwbaanplan
Dat is nog te weinig kan proberen het achterste spoor te verwijderen.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: nieuwbaanplan
Met wat aanpassingen lukt het me om bij een maximale stijging van 3% een hoogteverschil van minimaal 94 mm te bereiken, zie het onderstaande plan. Als je minimaal 100 mm wilt, wel, dat kan ook, dan zal de maximale stijging ongeveer 3,2% worden.

Het station heb ik zo gelaten, al vind ik het wel wat statisch. De niet-doorgaande stationssporen heb ik een klein beetje hoger gelegd, daardoor is er net voldoende hoogteverschil met de onderliggende sporen. De verborgen sporen liggen totaal anders. Alles bij elkaar is het wat meer dan twee lagen geworden, anders zou er veel te weinig werkruimte boven het schaduwstation zijn.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: nieuwbaanplan
Omdat het aan de plaatjes hierboven niet te zien is, heb ik nog een paar plaatjes gemaakt met hoogtes erbij.

En tenslotte nog een 3D-plaatje
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2017

offline
Re: nieuwbaanplan
Hoi,

Onderstaand plan heb ik eens uitgetekend. Met rood zijn de door Wintrack aangeduide sporen met meer dan 3% stijging. Baanplan is M-rail, maar wellicht geeft het extra inspiratie.

Ik blijf met interesse meekijken!
Succes en groet,
Jorrit
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwbaanplan
Bedankt voor het railplan.
wiebrand
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2006

offline
Re: nieuwbaanplan
Zijn je kopsporen niet wat aan de korte kant en dan met name de 2 die aan het einde van de doorgaande sporen zitten, lange locs hebben daar erg weinig ruimte.
Re: nieuwbaanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwbaanplan
Wat stel je voor om aan het station te doen
Van mij mogen de 2 niet gaande sporen verdwijnen en dan een 4 sporig station,krijg je dan wat meer ruimte om te stijgen en dalen.

Wiebrand