Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Central Station 1 crasht na inladen MFX loc

Gestart door Treinengek Junior vrijdag 27 september 2019, 19:58:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Dag iedereen

M'n Central Station 1 die ik voornamelijk nog gebruikte in de werkplaats voor oudere motorola-decoders heeft het begeven. Hij werkte prima, maar na het aanmelden van een Loksound XL met MFX protocol crasht de Central Station 1.
Wat er gebeurd is dat je heel even het normale scherm ziet, dan wordt alles zwart, dan oranje (normaal kleur) en dan is weer even alles te zien. Dit herhaalt zich om de 5 seconden ongeveer.

Een herstart geeft geen oplossing. Het startscherm start normaal (dus display is niet kapot), maar vanaf het hoofdscherm begint de routine opnieuw.

Kan ik de CS1 een reset geven op 1 of andere manier? De Central Station openen is voor mij geen probleem.

Ik heb ook al geprobeerd de S88/Sniffer module los te koppelen (mogelijks een kortsluiting daarin?) maar dat geeft geen effect.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Geen idee, maar er zal iets niet goed zijn. Vraag je dit ook op het Esu forum.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lees dit topic ff door, mss staat er iets in dat je verder helpt.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
wellicht dat bij het laden van de decoder data er toch een spanningsprobleem is geweest waardoor of soft- of hardware problemen zijn opgetreden. Al geprobeerd de stoptoets lang ingedrukt te houden?, hoe staat het met de batterijen ?, al geprobeerd de stroom inclusief batterijen er langer af te halen en dan opnieuw opstarten ?
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Citaat van: PietB op zaterdag 28 september 2019, 01:11:10
Lees dit topic ff door, mss staat er iets in dat je verder helpt.
Welk topic bedoel je??
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Wat Nestor zegt is nog een goede optie maar aan en uitgaan is hardware matig ben ik bang. Zo is de onze op de treinclub ook kapotgegaan. Nadat hij al een keer was gerepareerd door een lid.

Loksound XL is bedoeld voor het grote spoor.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
 @citaat: En ja? Wat heeft dat te maken met een digitale centrale? Met een CS1 kan je gewoon ook spur 1 loks laten rijden, niet 2 of 3 tegelijk maar gewoon 1 gaat heel goed. Het opgenomen vermogen van de decoder is maatgevend.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
David, wat Ronald al zegt. De soort decoder maakt niet uit, zolang je geen te grote stromen trekt.

Ik heb ondertussen geprobeerd de batterijen er enkele weken (!) uit te halen en hem weer op te starten, maar zonder resultaat. Hij start netjes op, toont even het normale scherm met de 2 locs, en begint dan aan zijn loopje zwart - wit - scherm - zwart - wit - scherm - ...

Niemand die een oplossing heeft? Aangezien hij juist opstart lijkt me dit eerder iets in de software te zijn.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Is denk ik toch een hardware iets. Aan uit gaan is hardware helaas. Denk dat voeding kapot is.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Maxim,

Kan je de CS1 (60212) niet aan een PC of laptop hangen met een netwerkkabel en het scherm zichtbaar maken?
Ik heb nog een paar oude CS1 backup bestanden die eventueel zou kunnen uploaden (garantie tot aan de deur!).  Het gaat om MCS-bestanden.

Willy
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Citaat van: Treinengek Junior op zondag 20 oktober 2019, 23:38:19
David, wat Ronald al zegt. De soort decoder maakt niet uit, zolang je geen te grote stromen trekt.

Ik heb ondertussen geprobeerd de batterijen er enkele weken (!) uit te halen en hem weer op te starten, maar zonder resultaat. Hij start netjes op, toont even het normale scherm met de 2 locs, en begint dan aan zijn loopje zwart - wit - scherm - zwart - wit - scherm - ...

Niemand die een oplossing heeft? Aangezien hij juist opstart lijkt me dit eerder iets in de software te zijn.

Hallo,

kan zijn dat er vuil tussen de randen zit die het scherm indrukt, en dan is het Touchscreen van slag, kan zomaar de onder-rand zijn, voorzichtig controleren of er niets tussenzit, en met iets wat niet scherp is proberen het er tussenuit te halen, het proces al vele malen met een memoblaadje met plakrand bij diverse apparaten met succes hersteld. Mijn eigen CS1, die van iemand anders, mijn auto navigatie systeem en een apparaat op de sportschool waar ik train met deze methode hersteld zonder kosten,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Maxim,
Heb je al geprobeerd de CS1 in de Rescue mode op te starten?
Hoe dat moet, zie bijlage.

m.vr.gr.
Siebe
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
En heb je hem al een keer opgestart zonder alle aansluitingen? Dus "kaal" ?
Ik zag dat je het al geprobeerd had zonder s88, maar zag niet of je alles had losgekoppeld...
Hiermee sluit je uit dat het in de baan zit
Jan.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Citaat van: Siebe op dinsdag 29 oktober 2019, 08:49:28
Maxim,
Heb je al geprobeerd de CS1 in de Rescue mode op te starten?
Hoe dat moet, zie bijlage.

m.vr.gr.
Siebe

Gaat het hier om de oorspronkelijke Märklin CS1 60212 of om de ESU CS1 Reloaded?

Willy
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Ik denk de eerste en geen reloaded.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Dag heren, zonder s88 bedoelde ik letterlijk zonder de module onderaan, de CS1 is reeds volledig ontkoppeld en krijgt enkel voeding.

Het gaat hier om een CS1 met software V2.0. Dus geen reloaded. Ik denk niet dat die speciale modus zal werken.
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Central Station 1 crasht na inladen MFX loc
Klinkt als een defect componentje(s)
Hopelijk vind je iemand die er iets mee kan!
Jan