Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers

Gestart door Gert-Jan de Märklinman donderdag 26 september 2019, 21:56:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Hallo allemaal,

Door een noodlottig ongeval zijn de lok en tender van elkaar verwijderd!
Nu kan ik gezien de zwarte bedrading de boel niet meer herleiden...
Heeft iemand een schema waardoor ik de boel weer rijdend kan maken?
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Het nummer van de decoder is 138 650; als iemand daar een aansluitschema van heeft komen we er wel uit, denk ik. In de tender zitten tenslotte alleen de sleper en een paar ledjes.
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
moba-hgh.de biedt misschien uitkomst?

CiteerDie Lokomotive besitzt eine zweigeteilte Platinenbestückung. Im Kessel befindet sich die Decoderaufnahme (mtc-Schnittstelle) und die SDS-Antriebssteuerung. Die Platine im Tender dient zur Aufnahme der rückseitigen Stirnlicht-LEDs, des Lausprecheranschlusses und - bei 26543 - zur Steuerung der Schleiferumschaltung und der Wendezugbeleuchtung incl. Zuglicht.

CiteerZum Tender verlaufen mehrere gleichfarbene, schwarze Leitungen. Diese dienen zur Versorgung des rückwärtigen Stirnlichtes, des ggf. vorhandenen Lautsprechers und des Schleifers sowie der Schienenmasse.
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Nou de docieler is af gefikt bij het her aansluiten van de afgebroken bedrading!
Als jullie nog onderdelen kunnen gebruiken hoor ik het graag!
Levert dit ding nog wat op!😳
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Is alleen de decoder stuk, of ook de andere elektronica?
Lijkt me toch dat als het alleen de decoder is dat een nieuwe decoder en eventueel wat draad de oplossing dan volgens mij wel moet zijn.
Zelf zie ik het altijd als uitdaging om een loc weer rijdend te krijgen. Al kan ik begrijpen dat je op zo'n moment een 'dipje' hebt om verder ermee te gaan.
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Dekoder kost met programmeren 100?
Dan is de bedrading nog niet in orde dus komdaar niet mee verder!
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Waar woon je misschien dat iemand in de buurt je kan helpen een sound decoder ongeprogrammeerd kost ongeveer een 70 euro.
Of een 90/95 euro als je er een soundlok5 in wilt deze geeft beter geluid dan de marklin.
Heb zelf ook al zo'n akkefietje gehad maar met een goede multimeter is alles uit te zoeken en testen altijd met een oude decoder lopi 3 of zoiets dan is de schade hooguit een eurotje of 15,-
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Aub
Re: Marklin 39230 aansluitschema bedrading van decode naar verbruikers
Hallo .



Deze is mss nog wat duidelijker