Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Koploper gebruikers

Gestart door Rob Taminiau donderdag 02 mei 2019, 12:49:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper gebruikers
Rob Taminiau
gast

Koploper gebruikers
mensen met ervaren kennis met koploper 9.4 besturing (Edits-Motorola) marklin?

Aansturen vanuit koploper met "speciale (logische) akties" & "uitgebreide overweg"  spoorwegovergang 2 RICHTING   &   ENKELSPOOR
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Koploper gebruikers
mss je vraag stellen op het koploperforum of via de FB site
Re: Koploper gebruikers
Blausee-Mitholz
gast

Re: Koploper gebruikers
Met logische actie activeer je een speciale actie.

Met logische actie creƫr je de voorwaarde om de overweg te bedienen
Met speciale actie voer je die uit

Mvg Johan
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2019

online
Re: Koploper gebruikers
Of hier eens kijken...
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=62149.0
Beetje naar beneden scrollen...

Stijn
Re: Koploper gebruikers
In het Koploper handboek, staat een voorbeeld hoe je dat doet, misschien die even lezen en uitvoeren. Verder is dit een vraag voor op het Koploperforum.

Groetjes.
Re: Koploper gebruikers
Rob Taminiau
gast

Re: Koploper gebruikers
Bedankt bestudeerd dit is een dubbele AHOB, ik probeer een enkele (enkel spoor) te automatiseren die van 2 kanten bereden moet worden.

Koploper Forum lijkt wel "dood" geen reakties van beheerder, en de PDF instructies koploper 9.4 handleiding is hier heel sumier over.

Wie heeft dit wel voor elkaar???? rob
Re: Koploper gebruikers
Rob Taminiau
gast

Re: Koploper gebruikers
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd: Onder "baanontwerp" de voorbereiding gemaakt met de logische akties, alvorens naar de optie "speciale akties in te vullen vervolgens in "onderhouden speciale akties" , "logische indicatie gekozen ( enige manier om bij de optie: uitgebreide overweg "te komen, de series ingevuld zoals aangeraden wordt in handleiding koploper, maar de 'aktie (output schakel decoder adres) blijft onduidelijk??
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2010

offline
Re: Koploper gebruikers
Hoi,

Citaat van: Rob Taminiau op woensdag 08 mei 2019, 13:39:17
maar de 'aktie (output schakel decoder adres) blijft onduidelijk??

Hoe bedien je nu de overweg / ahob? Waar schakel je die aan en uit mee? Je moet dus een schakeldecoder hebben die via een wisseladres de AHOB bedient.

Groet Ronald.
Re: Koploper gebruikers
Rob Taminiau
gast

Re: Koploper gebruikers
Hoi Ronald, bedankt voor je retour reaktie,

schakeldecoder test werkt op een (rails)melder dat werkt goed.

Ik kom volgens met de handleiding van Koploper 9.4 erg ver met het invullen van de verschillende menu-windows, maar zodra ik de "uitgebreide overweg" aktiveer kan ik GEEN schakeldecoder AKTIE invullen??? want dit kan volgens  mij alleen via "logische akties".
Re: Koploper gebruikers
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper gebruikers
 @citaat Backup van je database posten Rob dan krijg je hulp op maat. Nu is het een beetje koffiedik kijken.

Citaat van: Rob Taminiau op woensdag 08 mei 2019, 13:05:55

Koploper Forum lijkt wel "dood" geen reakties van beheerder


Op welke reactie wacht je, je hebt al 10 jaar een account aldaar en nog nooit een vraag gesteld. Kun je niet meer inloggen?

Gr, Ben.

Re: Koploper gebruikers
Rob Taminiau
gast

Re: Koploper gebruikers
aanvulling op mijn laatste bericht:

Ik zie dat er nog 2 manieren zijn om bij "uitgebreide overweg "optie te komen.
- adres afbuigen (waar) of recht (niet waar)
-adres recht (waar) of afbuigen (niet waar)
Re: Koploper gebruikers
Rob Taminiau
gast

Re: Koploper gebruikers
neen kan niet inloggen met mijn vroegere gegevens zit ik niet meer in de Forum Database bij info@forum van koploper lijkt wel niemand thuis omdat ik mij opnieuw wil laten registreren (hoe weet jij dat ik al 10 jaar lid ben van koploper-forum????

en je hoeft geen lid te worden van een forum om vragen te stellen : : :-)
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Koploper gebruikers
op dat adres zal je lang wachten.Is  info@koploperforum.nl .Normaal is het Wim die antwoord geeft.Paul is allang niet meer op dat forum aanwezig en helaas nu niet meer mogelijk.Er bestaat ook een koploper forum op FB waar Paul zat.Dat forum is nu in handen van andere mensen.
Re: Koploper gebruikers
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper gebruikers
Citaat van: bellejt op donderdag 09 mei 2019, 16:53:53

op dat adres zal je lang wachten.Is  info@koploperforum.nl .


Niks mis mee toch? Daarmee bereik je de Administrator die een account moet activeren.

Gr, Ben.
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Koploper gebruikers
Ben, het adres dat hij opgaf bestaat niet.Het adres dat ik opgeef is het enige goede.Anders Wim Ros persoonlijk mailen.
Re: Koploper gebruikers
En wat moet die dan met die persoonlijke mail??

Groetjes.
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2015

offline
Re: Koploper gebruikers
Beste Rob,

Het decoderadres geef je in bij  - Speciale actie - Actie - Decoder - Adres. Je moet wel eerst een Speciale actie aanmaken "Overweg". Bij stamgegevens moet je de bezetmeldpunten die je gaat gebruiken invoeren. Pas daarna ga je naar "Uitgebreide overweg". Dit gebruik je om in te geven hoe de slagbomen moet reageren als je rijdt van bezetmeldpunt x naar z enz...
PS. Je moet Wim niet zoeken hij vindt jou wel zoals de A-team;

Groeten

Marcel
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Koploper gebruikers
bijdrage verwijderd omdat ik mss mis was en niet graag voor leugenaar wordt uitgemaakt als ik voorheen afgeblaft ben terwijl ik het mailadres juist had en enkel de topicstarter wou helpen.Bye.

Ps: Wim Ros kent koploper al jaren evengoed als Paul en dat botste al snel en is de reden waarom beiden elk hun eigen forum hebben gemaakt.Ken de historie persoonlijk omdat ik nog tussen beiden proberen bemiddelen heb jaren geleden en Paul persoonlijk heb ontmoet en daardoor zelfs workshops koploper gegeven heb.
Re: Koploper gebruikers
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper gebruikers
 @citaat Onzin Johnny....... Wim is gewoon gebruiker. Evenals Paul Haagsma dat was. Het forum wordt en werd gerund door Erwin Kooij. Hij is de man die Rob moet hebben en dat kan via het gegeven mailadres.
Re: Koploper gebruikers
Citaat van: bellejt op donderdag 09 mei 2019, 17:58:09
Wim is beheerder van dat forum.Mss ff verder kijken alvorens een totaal uitgerukte opmerking te maken.

Inderdaad Johnny, even iets verder kijken, en geen verkeerde informatie verspreiden. De forumbeheerder heeft een naam en die naam is Erwin Kooij.

Groetjes.
Re: Koploper gebruikers
Citaat van: bellejt op donderdag 09 mei 2019, 17:58:09
Ps:  en is de reden waarom beiden elk hun eigen forum hebben gemaakt.

Nogmaals ik heb niets met het koploperforum, heb dat dus ook niet gemaakt. Ben daar net als Paul dat was een normale gebruiker. Anders gezegd het koploperforum was ook niet van Paul. Die had daar dezelfde rechten als ieder ander.

Groetjes.
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Koploper gebruikers
Beste foummers,

Drie dagen geleden heb ik mij getracht te registreren als koploperforum gebruiker. Tot op heden geen enkele reaktie ontvangen en kan nog steeds daar niets posten. Nu lees ik in dit bericht dat er een mail naar info@koploperforum gezonden moet worden of zo. Betekent dat dat de registratie procedure op het forum niet werkt? Dan is het raar dat dat daar niet vermeld wordt. Zit met een klein probleempje dat ik graag wil voorleggen.

Enige duidelijkheid in deze materie wordt zeer gewaardeerd.
Re: Koploper gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Koploper gebruikers
mailtje sturen en anders je braag hier of op een ander forum zetten.Daar zijn ook mensen die heel wat van koploper weten