De bovenleidingsbouw is van start gegaan.
Voor mij is dat een mogelijkheid om met zoveel mogelijk verschillend materieel te rijden, maar de burgemeester van Wilhelmsburg dacht hier anders over.... De inwoners zouden wel eens kunnen gaan klagen over het bestede belastinggeld.
Dus ik moest een plan schrijven om aan te tonen dat de bovenleiding wel degelijk nut heeft.
Ik heb dus duidelijk aan burgemeester Helmut de voordelen van de exploitatie met bovenleiding uitgelegd.
Hieronder staat voor de duidelijkheid nog een plaatje hoe Wilhelmsburg op de rest van het spoornet aangesloten is.
De volgende scenario's zijn nu mogelijk:
Personenvervoer:
1. Tussen Wilhelmsburg en Douwesheim pendelen elektrische stoptreinen. Afhankelijk van tijdperk is dit een ET87 of een E41 met silberlingen. Eventueel in de spits aangevuld met een E32 met umbauwagen.
De treinen naar Wilhelminabad worden gereden met stoom of diesel. De reizigers moeten overstappen in Wilhelmsburg om richting Douwesheim te geraken.
2. Tussen Wilhelmsburg en Douwesheim pendelen nog steeds elektrische stoptreinen.
Tussen Douwesheim en Wilhelminabad rijd via Wilhelmsburg ook een trein, het eerste stuk elektrisch en het stuk naar Wilhelminabad met stoom of diesel. Een tractiewissel in Wilhelmsburg is dan noodzekelijk.
Goederenvervoer:
1. In Wilhelmsburg worden de treinen samengesteld die naar Douwesheim vertrekken. De aanvoer van de goederenwagens van de verschillende spooraansluitingen kan door rangeerlocomotieven maar de goederentrein kan onderweg ook goederenwagens oppikken. De tractie is stoom of diesel, aangezien er niet al teveel goederentreinen rijden is het niet nodig hier elektrisch materieel voor aan te schaffen.
2. Goederenwagens vanuit Wilhelminabad kunnen ook met de personentrein meegenomen worden (Pmg).
Op deze manier ontstaat er een gevarieerde mogelijkheid de exploitatie uit te voeren.
Dit plan is goedgekeurd door de burgemeester, en de bouw van de bovenleiding loopt voorspoedig.
Hij is zelfs een kijkje gaan nemen en nam gelijk een cadeautje voor zijn vrouw mee
Later meer....