Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wilhelmsburg. Modelbaan op zolder

Gestart door Wimdouwe maandag 23 september 2019, 19:55:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Citaat van: Wimdouwe op zondag 05 januari 2020, 01:24:30Nog erger, vanwege de opkomst van de dieseltractie (bij een volgend beursbezoek kan ik maar zomaar vallen voor een V100 oid) moet er ook nog een dieseltank bij  :O

De diesels V 60/80/90/100 vind ik prima passen bij een modelbaan met vooral stoomlocomotieven. En met de modellen met telex kun je ook nog eens fijn rangeren, dat levert veel speelmogelijkheden op.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wim,

ik kijk met verwondering van wat ji op een kleine ruimte hebt gerealiseerd. Daar neem ik mijn petje mee af.

groetjes

Luc
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wim,

Het stuk uitbreiding met de draaischijf erbij is prachtig mooi en zal veel rij/speel plezier op gaan leveren. :) :thumbup:
Ook het stukje waar de dieselpomp komt te staan is leuk zodat op het uitbreidingsstuk met zowel stomers als diesels kan rijden nog meer speelplezier. :P

Groet Michel
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
 ;) op kleine oppervlaktes kan je ook veel treinplezier hebben,
en je ziet sneller het resultaat,


mvg,
Michel
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Dank weer voor de commentaren  :thumbup:

Vanmiddag maar eens mijn oude doos met M-rails erbij gepakt. Ik ben er wel achter dat niet alle rails in topconditie is. Zwaar bespeeld zullen we maar zeggen......
Ik ga het nog een keer sorteren en kijken wat er de kliko in kan.

Ik heb het ontwerp even in de slaapkamer op de grond uitgelegd om een indruk te krijgen, het klopt niet helemaal met het plan omdat wat passtukjes ontbreken en ook het wissel in het uitrijspoor is niet de juiste. Met de opgedane indrukken heb ik het sporenplan aangepast. Aan de hand hiervan ga ik een bestellijstje maken voor de volgende beurs die ik ga bezoeken.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Citaat van: Hanzi op zaterdag 04 januari 2020, 21:40:26
Volgens mij moet je dan nog wel even een draadje voor de rijspanning naar één van de niet gebruikte lipjes brengen. Via de draaischijf krijgen de 6 remisesporen dan -afhankelijk van de stand van de draaischijf- automatisch spanning.

Edit: bovenstaande geldt voor de oude M-rail draaischijf; ik weet niet zeker welke jij hebt.

In onderstaande link wordt t duidelijk (hoop ik):

http://www.ab-treinen.nl/Techniek/Draaischijf/M-rail%20draaischijf.htm
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
 @citaat @citaat
Klopt wat je zegt Hans. Daar had ik al het één en ander over gelezen en gezien.

Het is ook vrij uniek dat ik geen van de vier inrijsporen gebruik. Als je de brug los haalt is ook gelijk duidelijk hoe de stroomvoorziening loopt. Ik ga de brug nog een keer loshalen, niet omdat er problemen zijn maar om betonimitatie aan te brengen. Maar zover is het nog lang niet....

Voor degene die willen weten hoe het er inwendig aan toegaat in deze draaischijf deel ik nog even een linkje van een filmpje op Youtube.
Dit is deel 1 van een serie van 4 filmpjes over de restauratie van een draaischijf, wel het voorgaande model van vlak na de oorlog, heel leerzaam.

Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Dat is een mooie uitbreiding van je baan, Wim  :thumbup:

Extra speelmogelijkheden geven ook extra plezier !
Ik neem aan, dat je kamer geen grotere lengte van de aanbouw toelaat, anders kon je misschien nog een keerlus in je baan maken.

Grtz Tony


Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Ziet er mooi uit hoor
Post maar 💪🏻
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Leuk ontwerp Wim, ik heb straks op mijn baan ook een opzetje nodig om mijn draaischijf in te passen, dus ik blijf het met grote belangstelling volgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
@Tony
Als dit plan gerealiseerd is, is de ruimte op. Er zal een muur moeten wijken als ik meer wil......

@Wim
Zodra ik ga bouwen komen de foto's vanzelf. Eerst maar weer wat hout halen en nog wat aanpassingen doen aan wat er ligt.

@Peter
Bedankt voor het compliment, maar alle eer aan Hanzi, daar heb ik het concept van afgekeken.

Nu ben ik vandaag naar de beurs in Rijswijk geweest (samen met Ceess) en heb daar weer het nodige aangeschaft. Ondermeer de beroemde Marklin kraan, twee !! locomotieven en nog de nodige scenery. Ik zal er morgen eens rustig een paar plaatjes van schieten.
Verder ben ik nog bezig geweest met Wintrack hoe ik het BW ga aansluiten op de huidige baan. De redelijk definitieve plannen staan hieronder.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Inspirerend! Een betriebswerk staat ook nog wel eens op mijn lijstje om te maken. Heel gaaf lijkt me dat.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Heb je topic nog niet in de peiling gehad, maar doe ik nu wel.

Mooi spul heb je en een interessante baan. Draaischijf is ook prima.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Gisteren ben ik dus op de beurs in Rijswijk geweest en natuurlijk keerde ik niet met lege handen naar huis.

Naast dat ik wat rails heb aangeschaft voor het mogelijk maken van de aansluiting van het locdepot zijn er ook wat huisjes en rijdende spullen meegenomen.

Foto 1:
Door de bouw van het nieuwe BW komt er aan de linkerkant van de baan wat ruimte vrij. Het zou leuk zijn om daar een kraan neer te zetten. Dus die heb ik gevonden! Hij wordt geflankeerd door een watertoren en een fabriekshal die op het nieuw te bouwen BW hun definitieve plaats zullen vinden.
Foto 2:
Wat huisjes voor bij het stationsplein.
Foto 3:
Ja ik heb ze nu ook! De enige echte 3railforum personenwagens!
Het viessmansein daar zou alleen het lampje het van doen. Echter ik heb hem getest, alles werkt behalve het lampje  >:-D
Foto 4:
Ik kon het niet laten.... Een BR50 met cabine, omgebouwd met mfx sound en werkende rookgenerator  :)  :D  :-)
Foto 5:
En een V90 met Telex koppelingen  :D  :-*  :-)
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Goed ingekocht, Wim. Ik heb ook best veel erg schappelijke prijzen gezien. Ik moest me bijna inhouden om geen loc's te kopen die ik al heb :D.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
 @citaat
Daarom heb ik me nu een koopverbod opgelegd..... straks is mijn huis te klein  8o
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Vanavond nog even een lokloods in elkaar gezet. De aanbouw laat ik achterwege, die wordt wel bewaard, mogelijk dat ik die nog ergens voor kan misbruiken.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Druk WE geweest hè Wim 🤭😂🤗👏🏻
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Goed om te weten en te zien dat de aanbouw weg gelaten kan worden.
Zou die ook aan de andere zijde aangebouwd kunnen worden?
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Hallo Rolf,

Vanwege de vorm van het dak kan de aanbouw alleen aan de achterzijde van de loods. Maar dat neemt mij teveel ruimte in.
Hij is ook los te bouwen, alleen dan zit er een gat waar hij normaal tegen de loods staat. Maar aangezien je meestal een gebouw hooguit van drie kanten kan bekijken kan deze aanbouw ook los ergens neergezet kunnen worden.
Als je je fantasie laat werken is er een hoop mogelijk  ;)
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Je loc loods ziet er in eerste instantie keurig uit.
Maar...?
Tip: Ik zie een aantal bramen zitten die je misschien beter even met een vijl had kunnen bewerken. Bij het verouderen of schilderen komen zulke dingen goed naar voren.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
 @citaat
Nadeel van foto's, ieder foutje valt gelijk op  :-( .........
Kan het altijd nog nabewerken als ik me er aan ga ergeren  :)
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Een laatste berichtje voor het slapen gaan.

Ik heb vanavond wat ruimte gemaakt in de treinenkamer zodat de bouw van het BW kan beginnen.
Er stond een bureau in de weg, deze is tijdelijk verhuisd naar de slaapkamer maar ook daar kan hij niet ruim staan.
De bouw van het BW betekend ook dat de schakelkastjes die ik gemaakt had verplaatst moeten worden, dat wordt nog wel een ombouw  :?

Morgen maar eens hout halen en beginnen met de tafel.

Als laatste nog twee foto's.

Foto 1:
De proefopstelling in de slaapkamer, die is inmiddels weer afgebroken.

Foto 2:
Mijn restvoorraad M-rails. Misschien kan ik er nog iemand mee gelukkig maken.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Kleine tip voor 1 van je rails als je deze niet meer gebruikt.
Sloop er 1 en gebruik de spoorstaven als decoratie.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lekker zo'n dagje vrij  :)

Vanochtend even wat hout gehaald en een tafeltje gemaakt. Gelijk maar de sporen gelegd, en natuurlijk wat kleine aanpassingen gemaakt zodat het er allemaal wat leuker uit ziet.
Ik kon het natuurlijk niet laten om even al mijn locomotieven in het BW te parkeren  :P

Wat er nu te doen staat is zorgen dat de draaischijf wat lager komt te liggen door een gat in de groene plaat te maken, en de boel elektrisch op orde te brengen. Dat laatste wordt nog een klusje omdat de twee reeds geplaatste schakeltableaus verplaatst moeten worden  :?

En natuurlijk een paar foto's!
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Als je de draaischijf gaat verzinken moet je toch ook de rails verzinken?
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
nee, de draaischijf is hoger dan de rail bedding, dat scheelt 3-4 mm.....
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
In feite toch niet zo moeilijk. Rondje tekenen om de draaischijf en wop er uit.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Als het toch maar om milimeters gaat, zou je in plaats van een gat in de plaat te maken ook de omgeving van de draaischijf wat kunnen ophogen. Als je dan later nog wat ballast toevoegt om de railbedding te verbergen, kun je de aansluiting op de draaischijf perfect integreren. Ballasten doe je dan natuurlijk pas ná de electriciteitswerkzaamheden.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wim,

Prachtige uitbreiding het aangebouwde deel voor de BW. :) :thumbup:
De stomers waren er als de kippen bij om de boel te inspecteren en om hun materiaal te laten controleren. :P
De diesel met zijn ketelwagon staat er ook mooi geparkeerd en als er straks een dieselpomp staat zal het plaatje helemaal compleet zijn.

Groet Michel
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Nou Wim,

Goed gewinkeld  :thumbup:
Fijn bijpassende huisjes, mooie loods, klassieke WOSA-kraan (1000 punten !) en fraai rijdend spul.
Vooral de cabinetenderloc is een scheetje  :P
Ben benieuwd hoe de V90 koppelt.

De rails fijn bewaren; a) je weet maar nooit, b) kun je ook altijd nog een diorama(tje) mee maken en c) het vreet geen brood.

Grtz Tony
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Allen weer bedankt voor de reacties en tips  :thumbup:
@ Hans
Zie reactie van Wilco

@Wilco
Klopt precies!

@ Tony (Hitmaan)
Dat heb ik dus zo gedaan.

@ Rob
Elektriciteitswerkzaamheden zijn er nog genoeg, het rijd nog niet zo als ik wil. Eerst alles op orde en dan afwerken.

@ Michel
Ik heb zo het gevoel dat dat met die dieselpomp wel goed gaat komen  :P

@ Tony,
Die V90 koppelt fraai aan en af. En die kist met M-rails ben ik misschien iets teveel aan gehecht dus wie weet....

Ik heb dus nog even getest met de draaischijf, op zich werkt hij goed maar er is één spoor wat niet van spanning voorzien wordt. Op zich geen probleem want ik rij toch digitaal, dus geen probleem om onwillige sporen apart van spanning te voorzien.
Het elektrisch wissel is er slechter aan toe dan ik dacht, dus maar op zoek naar een nieuwe. Ik heb ook nog handwissels liggen, is ook nog een optie.
Wat wel een dingetje is, is de geluidsproductie van de schijf. Die is wel heel old skool enorm. Is dat extra WOSA punten waard? Dan heb ik dat er wel voor over  >:-D


Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Wim,

Ziet er steeds fraaier uit. Ga zo door en maak nog veel foto's, want daar genieten wij van!
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Als je de draaischijf toch in gaat graven, kun je er allemaal rondjes rubber tochtstrip onder plakken, Wim.
Samen met wat stripjes in het motorhuis moet dat al flink schelen  ;)

Kan ook onder de rails.
Zeker die vast aan de schijf komen, die geven de herrie lekker door.

Grtz Tony
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
@ Rien
Geen foto's maar een filmpje, ook goed?  ;)

@ Tony
De draaischijf wordt ondersteund door meubelviltjes. Hiermee is het geluid een heel stuk aangenamer. Maar het klinkt nog steeds heerlijk old skool net als de M-rails. Herinneringen komen terug.

Gezien de problemen die ik kort na de aanleg van de draaischijf had toch maar wat dingen gedaan.
De rails is grondig gereinigd, het wissel vervangen en het probleem van de stroomtoevoer op één van de sporen opgelost.
Wat bleek?
Ik had een scheidingsrail (hoort bij het handgeschakelde lichtsein 7339) aangezien voor een 5107.... Geen wonder dat er geen spanning op de rails kwam  :?  >:-D

Maar dan nu eerst een filmpje!
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Hoi Wim,

Leuk dat je gelijk je bw op de film heb gezet, ik krijg gelijk zin om er ook mee aan de slag te gaan maar mijn pols gooit roet in het eten.

Ik zag dat je ook twee 3rail wagons gekocht heb, misschien heb ik je wel geholpen  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait....
Citaat van: Wilco69 op dinsdag 14 januari 2020, 15:30:48
nee, de draaischijf is hoger dan de rail bedding, dat scheelt 3-4 mm.....
Klopt helemaal zie ik nu op de foto. Bij die van mij is t tussen de rails opgevuld waardoor ik t hoogteverschil al meer dan 20 jaar niet meer kan zien :-).

En wat 't geluid betreft: tja, zo hoort een ouwe M-draaischijf nou eenmaal te klinken, niks vreemds mee >:-D.
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Ik vind het geluid wel meevallen.

En hij lijkt op het filmpje soepel en rap te draaien.

Bij die Marklin/Fleischmann versie heb ik bij het draaien steeds het idee hij redt het niet tot de volgende aansluiting.

MvG,

Timaximus
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Een verhaaltje voor het slapen gaan.

Het is een belangrijke dag voor Wilhelmsburg. Eindelijk is na maanden van renovatie het BW weer in bedrijf.
Alle machinisten, stokers, conducteurs en overige medewerkers van het spoorwegbedrijf hadden besloten dit te vieren. Zodoende is het een gezellige boel in het BW. Dat de treindienst nu even stil ligt lijkt niemand te deren.

De burgemeester van Wilhelmsburg dacht van dit moet gevierd worden, laat ik wat bier bezorgen. Maar helaas stonden alle locomotieven op stal en op het station was niemand te vinden.....
Gelukkig had hij een oplossing gevonden, niet wetende dat het feest al in volle gang was.

Het bleef nog lang onrustig op het BW....  :O
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Het rijdt, ontkoppelt en draait gesmeerd, Wim  :thumbup:

Het fijnste moment in de film was het handmatig omzetten van het wissel, zo doe ik dat -op 2 wissels na- al jaaaren. Werkt altijd  ;)
Draaischijf klinkt als een soepel zonnetje !
Ik neem aan, dat er nog een opstaande lat of zoiets aan de zijkant van de tafel komt als valbeveiliging.

Grtz Tony
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Haha wat en gezellige drukte op je BW en wat een mannetjesputter is die burgemeester op zijn draisine met een wagonlading bier erachter ;)!
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Leuke boel daar op het BW ,🕺🏻🍻🍺
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Bij het grote feest is 1 mannetje vergeten, met die rooie jas aan en witte broek.

Vind ik wel zielig
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
 @citaat
Vrees dat dat de burgemeester is....
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Prachtig zo?n old skool draaischijf.

Persoonlijk zou ik aan de niet gebruikte railaansluitingen van de draaischijf nog een stukje rails met een stootjuk plaatsen. Voor het geval dat een loc plotseling gaat rijden. En het staat ook nog mooi.

Succes verder.
Groeten,
Roel
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Hoi,

Ik kreeg een PB'tje dat hier wat M rails over zou zijn, ik ben wel geïnteresseerd! Leuk depot overigens, ik ga dit volgen voor mijn eigen baanbouw! Succes ermee!

Gegroet, Marten
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
 @citaat
Hoi Marten,
Als het moet kom ik ze zelfs bezorgen  ;)
Ik stuur je een PB
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... Filmpje!
@citaat @citaat@citaat  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... het vervolg
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... het vervolg
Hallo allen,

Weer een kleine update uit Wilhelmsburg.
Na succesvol de draaischijf getest te hebben, de rails definitief neergelegd en de bedrading aangesloten. Met de oude Marklin schakelkastjes kan ik de sporen van spanning voorzien ongeacht de stand van de draaischijf. Ook kan ik drie ontkoppelrails bedienen via de knoppen W1 - W3  :?
Ja de tekstplaatjes moeten nog aangepast worden.

Op de foto is ook nog de dieselpomp te zien die ik van Michel (ho miessie) in ontvangst mocht nemen.

Tevens maar een nieuwe vitrine opgehangen en raad eens wat?
.......ook deze is al vol  8o ........
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... het vervolg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wilhelmsburg. Het is rond en draait.... het vervolg
Wim,

De dieselpomp staat bij jouw veel mooier op je baan dan bij mij heel veel pomp plezier toegewenst. :thumbup:
Ook je goedgevulde vitrine(s) mogen er wezen prachtig materiaal staat erin schitterend om naar te kijken.
Op naar de volgende vitrine want het kan hard gaan weet ik uit ervaring. ;)

Groet Michel