Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

bezetmelders koppelen

Gestart door ecoskees zondag 22 september 2019, 14:47:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bezetmelders koppelen
ecoskees
gast

bezetmelders koppelen
Goedendag,
ik ben bezig een spoorbaan te digitaliseren met behulp van een Ecos en Itrain software.
Inmiddels heb ik een kleine testbaan opgezet met 2 wissels en 6 terugmeldcontacten.
De melders geven keurig aan wanneer een trein een blok binnenrijd. Nu vraag ik mij af of een trein in dit stadium moet stoppen voor een bezet blok binnen te rijden, dat doet hij dus (nog) niet.
In de diagnostics van itrain krijg ik de meldingen ""deze bezetmelder hoort nergens bij""
Ik heb ze wel gekoppeld aan het blok maar waarschijnlijk moet ik nog meer handelingen doen voordat de treinen werkelijk stoppen.
Ik heb een bijlage van de testbaan bijgevoegd

Re: bezetmelders koppelen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: bezetmelders koppelen
Hallo Ecoskees,

Stel je vraag ook eens in dit draadje, https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70033.msg1218967#msg1218967
Re: bezetmelders koppelen
Lees ook even de handleiding van iTrain. Daar staat het antwoord namelijk wel in.
Re: bezetmelders koppelen
Ik heb de handleiding van itrain al diverse keren bestudeerd maar ik weet niet hoe te configureren voor een automatische treinenloop. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik wordt er niet wijs uit.
Ik woon in Frankrijk en om nu even bij de dealer mij te laten voorlichten zit er niet in
Re: bezetmelders koppelen
Ik doe het even uit mijn hoofd, maar je moet de bezetmelder koppelen aan een sectie. Als je dan de diagnostisch draait, moet het weg zijn.
Re: bezetmelders koppelen
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: bezetmelders koppelen
Citaat van: Marklindak op zondag 22 september 2019, 17:36:15
Stel je vraag ook eens in dit draadje, https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70033.msg1218967#msg1218967
Waarom kan ik die link niet openen?

Mee denken is zo onmogelijk.

grt Piet.
Re: bezetmelders koppelen
Deze link moet wel werken: Het startersdraadje van iTrain.
Re: bezetmelders koppelen
OK Bedankt,
Ik ga er nog maar weer eens mee aan de slag.
groet,
Kees
Re: bezetmelders koppelen
Ecokees,

De oorzaak van je probleem is duidelijk. Je hebt de meldersymbolen over een ander symbool heen getekend. Dit is te zien aan het grijze vlak er omheen.
Deze symbolen zij daardoor ook niet aan het blok gekoppeld. En dat geeft de melding.
Oplossing onderliggend symbool verwijderen en blok opnieuw samenstellen. Doormiddel van Ken aan groep toe.

Groetjes.
Re: bezetmelders koppelen
Sprinter,

Tot die conclusie was ik ook al gekomen.
Inmiddels werken de bezetmelders perfect.

Bedankt