Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Decoders uitlezen op CS1R lukt niet.

Gestart door AlbertJan vrijdag 20 september 2019, 19:46:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Decoders uitlezen op CS1R lukt niet.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Decoders uitlezen op CS1R lukt niet.
Beste mensen.
Van een aantal (meestal omgebouwde) locs en wagons heb ik geen decoder gegevens.
Geen merk, protocol, adres, functies enz.

Nu kan ik natuurlijk de decoders uitlezen op mijn CS1R maar een groot aantal worden gewoon niet herkend.
Hoofdzakelijk Motorola decoders, met DCC uitlezen zijn vrijwel geen problemen.
Ook duurt het uitlezen bijzonder lang, soms wel 5-10 minuten.
Na deze uitleestijd (100%) komt de CS met de melding: de decoder kan niet gelezen worden. Controleer de verbindingen en de locomotief.

Op mijn oude 6021 krijg ik na enig zoeken wel het juiste adres te pakken en de bijbehorende functies.
Dus de decoder functioneert uitstekend maar uitlezen op mijn CS1R lukt niet.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Decoders uitlezen op CS1R lukt niet.
Dag AlbertJan,
Het klopt dat je de oude M decoders en andere merken niet kunt uitlezen.
Bij de oude decoders was maar één richting verkeer mogelijk; van het stuurapparaat naar de decoder.
"Nieuwe decoders sturen (op aanvraag van het stuurapparaat) een signaal terug. Ik ben decoder XXX met adres yy enz.
Oude decoders kunnen alleen luisteren naar het stuurapparaat en niet. "terug praten".
Je zult met je 6021 gewoon alle adressen af moeten aflopen en opschrijven welke functies er actief zijn.
Na invoer in een CS2 / 3 of MS 2 kun je op je scherm zien welke functies er ingesteld zijn.

gr digibert 
Re: Decoders uitlezen op CS1R lukt niet.
Als een decoder dipswitches heeft, dan kan de CS1R of om het even welke andere centrale hem niet uitlezen.
Aan de stand van de schakelaars kun je het adres afleiden.

Groetjes.