Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Lux rail poetser

Gestart door peterke33 zondag 13 oktober 2019, 19:05:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lux rail poetser
peterke33
gast

Lux rail poetser
Hallo Spoorvrienden,

Ik ben al heel lang in het bezit van een LUX set stofzuiger en railpoetser, vroeger hadden wij trafo's dan kochten we een cs2 en nu heb ik op deze baan al enkele keren gemerkt dat de LUX railpoetser erg warm word zeg maar heet en slaat dan af de stofzuiger heeft daar geen last van wat en hoe kan het zijn of kan ik doen.
Re: Lux rail poetser
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Lux rail poetser
vermoedelijk duwt je rol te hard op de rails.FF wat minder draaien aan het vijsje zodat de rol net de rail raakt.
Re: Lux rail poetser
peterke33
gast

Re: Lux rail poetser
Johnny

Ik zal er eens naar kijken heb me ook de Lux wielenreinger aangekocht dus die gaan we ook aansluiten deze week en inbouwen
Re: Lux rail poetser
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Lux rail poetser
Een leuke test om te kijken of de druk van de rol op de rails (te) hoog is. Zet de wagon zonder locomotief op de rails. Als de rol gaat draaien en de wagon daardoor op eigen kracht gaat rijden is de druk van de rol te hoog.
Re: Lux rail poetser
peterke33
gast

Re: Lux rail poetser
Johan

Dat heb ik al getest ik zal de lux (rol) eens omhoog zetten los van de rails en eens laten rijden kijken wat er dan gebeurt word hij nog warm of afslaat gaat hij naar de winkel