Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin lok in CS3

Gestart door jdonk maandag 16 september 2019, 17:24:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin lok in CS3
Lid sinds: 2013

offline
Marklin lok in CS3
Ik heb diverse treinstellen van Artitec, Roco en een ESU lok in de CS3 ingevoerd, dat ging probleemloos.
Het probleem wat ik nu tegen komt is dat een marklin lok de Diesel Structon lok 37658
zich niet laat invoeren in de CS3. Wie kan dit verklaren en wie een oplossing.
Ik zou zeggen een Marklin rijregelaar en een Marklin lok dat kan toch geen probleem zijn.
Ik verneem graag een reactie
Mvgr Joost D.

Re: Marklin lok in CS3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin lok in CS3
Dit is een lok met een Motorola-decoder.

Citeer
Digitale locomotief met hoogvermogenaandrijving. Maximum snelheid en versnelling/vertraging instelbaar. Speciale motor met elektronische lastcompensatie of in compacte klokankerbouwwijze. Rijden met Märklin-transformator, in Märklin Deltasysteem of in Märklin-Digital-systeem (Motorola-formaat). Eén schakelbare extra functie (function) bij digitaal bedrijf.

Zie ook CS3 deel 5 en 6

Groet Ronald.
Re: Marklin lok in CS3
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marklin lok in CS3
Dag Ronald, fijn dat je reageerd op mijn vraag, dank daarvoor,maar helaas kan ik er niets mee.
Misschien wil je iets uitgebreider antwoorden.
Ik weet wel wat een Motorola decoder is maar die moet het toch gewoon doen lijkt mij. ??
Ik verneem het nog graag van je.
Mvgr Joost D
Re: Marklin lok in CS3
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin lok in CS3
Hoi Joost,

Deze loc heeft een oudere 6090x decoder die zich niet zelf aanmeldt en alleen Motorola verstaat.
Je maakt de loc handmatig aan door het nummer 37658 uit de interne database te selecteren.
Het kan zijn dat het adres van de decoder niet meer gelijk is aan het default adres van de geselecteerde loc uit de database.
Als dat zo is moet je het adres van de decoder aanpassen, of als je adres van de loc weet, pas je dit aan in de CS3.
Re: Marklin lok in CS3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin lok in CS3
Hallo Joost,

Citaat van: jdonk op maandag 16 september 2019, 19:39:07
Ik weet wel wat een Motorola decoder is maar die moet het toch gewoon doen lijkt mij. ??

Deze doet het ook wel. Alleen Wat Kappa al aangeeft: Je zal hem net als een DCC-decoder handmatig moeten invoeren. Dus met motorola-adres e.d. Je kan hem eventueel ook opzoeken in de database van je CS3. Of hij daar dan in staat is even de vraag. Dat staat ook in het artikel uitgelegd.

succes!

Groet Ronald.
Re: Marklin lok in CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin lok in CS3
Een versie uit 2004 had de dipswtiches nog, latere versies uit 2005 hebben een programmeerbare motorola decoder.
Re: Marklin lok in CS3
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marklin lok in CS3
Hartelijk dank, Begrepen  ik ga ermee aan de slag.
Mvgr  Joost D.