Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

CS3 en iTrain met MFX

Gestart door Tjoekedoris vrijdag 13 september 2019, 23:08:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 en iTrain met MFX
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
CS3 en iTrain met MFX
Beste mensen,

Een vriend van mij (nog geen lid van het forum) rijdt met MFX locomotieven en de CS3. Deze locomotieven melden zichzelf aan, dus geen gerommel.
Als hij nu de zaak via iTrain wil laten regelen, moeten dan alle locomotieven alsnog in de database ingevoerd worden (naam, afmetingen, adres, snelheid etc.) of stuurt de
MS3 deze informatie (MFX) als interface ook naar iTrain, zodat verdere invulling van informatie overbodig is?
Deze vraag stelde hij mij, maar ik had daar geen antwoord.
Kan iemand mij hierover informeren?
Bij voorbaat dank.
Re: CS3 en iTrain met MFX
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 en iTrain met MFX
Als uit de handleidingen van ITrain niet blijkt dat deze mfx-decoders herkend, dan zul je toch opnieuw moeten invoeren.

John
Re: CS3 en iTrain met MFX
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: CS3 en iTrain met MFX
Als de CS3 en iTrain goed zijn aangesloten zal normaliter iTrain alle loks automatisch inlezen.
Althans dat is met m'n CS2 het geval.
of de MS3 dat ook doet weet ik niet, want als de MS3 op de CS3 is aangesloten zal de CS3 de communicatie doen.

mvg,

Ruud
Re: CS3 en iTrain met MFX
Hoi,

Citaat van: Tjoekedoris op vrijdag 13 september 2019, 23:08:24
Deze vraag stelde hij mij, maar ik had daar geen antwoord. Kan iemand mij hierover informeren?

En je vriend en jij hebben niet "even" de handleiding gedownload en daarin gekeken hoe iTrain omgaat met de CS 2/3? Je kan namelijk gewoon iTrain downloaden en testen. Dan heb je ook gewoon de beschikking over de handleiding. Je zal de handleiding toch moeten lezen om het programma te begrijpen.

Citaat van: Tjoekedoris op vrijdag 13 september 2019, 23:08:24
Als hij nu de zaak via iTrain wil laten regelen, moeten dan alle locomotieven alsnog in de database ingevoerd worden (naam, afmetingen, adres, snelheid etc.) of stuurt de MS3 deze informatie (MFX) als interface ook naar iTrain, zodat verdere invulling van informatie overbodig is?

Staat dus gewoon in de handleiding over de CS 2/3:


Afhankelijk van de optie ?Importeer locomotieven? zal iTrain de locomotief-database importeren als de interface ?Online? gaat en proberen de data samen te voegen met de data in iTrain. Er kunnen vanuit het programma geen locs aan de CS2/3 toegevoegd worden. Dat is niet echt een probleem, omdat niet-MFX locs ook aangestuurd kunnen worden zonder dat ze in de CS2/3 ingevoerd zijn.


Groet Ronald.
Re: CS3 en iTrain met MFX
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: CS3 en iTrain met MFX
Dank je wel Ronald. Helder.
Re: CS3 en iTrain met MFX
Lid sinds: 2017

Marklin CS3+/ Itrain / DR5000-YaMoRc-Arcomora

offline
Re: CS3 en iTrain met MFX
goede dag
de gegevens van de loc's ga je moeten ingeven in het programma . iTrain kijkt naar het adres van de loc die je hebt aangemaakt in het CS3 (plus).dat is wat ik ervaar.
zelf heb ik een baan met 5 mfx loc's, 18 mfx wissels,en 48 terugmelders met s88 , en 14xDCC  Kuehn LH10 wagon verlichting ,1x CS3 plus, 2xMS (60653) en iTrain.en dat loopt prima, de 5 treinen rijden mooi samen.
wat bij mij niet naar behoren werkt is de snelheidsmeting van iTrain. en ik moet zeggen ik mis dit ook niet.ik ga wel kontakt nemen met Xander van Itrain.
vr gr
guy

Re: CS3 en iTrain met MFX
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: CS3 en iTrain met MFX
Guy,

Citaat van: guy1846 op vrijdag 04 oktober 2019, 16:27:16
wat bij mij niet naar behoren werkt is de snelheidsmeting van iTrain. en ik moet zeggen ik mis dit ook niet.ik ga wel kontakt nemen met Xander van Itrain.

Bij KLIK: Domburg Train Support staat onder handleidingen (even naar beneden scrollen) een uitgebreide instructie over het ijken van loks in iTrain.
Deze handleiding gaat verder en is duidelijker dan de handleiding van iTrain.
Re: CS3 en iTrain met MFX
Lid sinds: 2017

Marklin CS3+/ Itrain / DR5000-YaMoRc-Arcomora

offline
Re: CS3 en iTrain met MFX
Bedankt Henk voor de tip.ga ik doen, euuuuu, ben er al mee bezig.
gr
guy