Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Opnieuw aanmelden

Gestart door GTIBert zondag 08 september 2019, 12:54:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Opnieuw aanmelden
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Opnieuw aanmelden
Ik heb gisteren een Ecos-2 van een vriend aan mijn baan gekoppeld gehad om te proberen of deze werkt.
Ik heb mijn Ecos afgekoppeld en die van hem aangekoppeld met mijn kabels.
Daarna hebben we een trein aangemeld en er mee gereden.
Alles weer afgekoppeld en de Ecos van mij weer aangesloten.
Toen ik vandaag wilde gaan rijden moesten eerst diverse treinen zich weer aanmelden.
Verschillende treinstellen doen het nu niet, wat kan hier de oorzaak van zijn, of moet ik elke trein opnieuw aanmelden?
Kan het zijn dat de Ecos van mijn vriend alles door elkaar gegooid heeft?

Mvg bert
Re: Opnieuw aanmelden
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Opnieuw aanmelden
Je moet alle treinen die zichzelf kunnen aanmelden met het MFX protocol opnieuw laten inlezen.
Re: Opnieuw aanmelden
Lid sinds: 2014

offline
Re: Opnieuw aanmelden
Ik heb eerder het vermoeden dat de Ecos geen geheugenbuffer heeft en daardoor alles kwijt is zitten er backup batterijen in de Ecos?
Re: Opnieuw aanmelden
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Opnieuw aanmelden
Een MFX lok kan zich maar op 1 centrale tegelijk aanmelden. Zodra hij op een ander systeem gebruikt wordt, zowel gewoon op een conventioneel MM/DCC adres, analoog als op een ander MFX systeem, weet hij het vorige systeem niet meer en zal vereisen dat hij opnieuw wordt aangemeld. Andersom, als je hem alleen uit je centrale verwijdert maar niet op een ander systeem gebruikt, kan hij "zoek" raken. De decoder denkt dan simpelweg nog steeds dat hij wél in het besturende systeem bekend is.
Re: Opnieuw aanmelden
Lid sinds: 2019

offline
Re: Opnieuw aanmelden
Gewoon alles laten aanmelden weer. In principe zou dat op een CS2 / CS3 zo gebeurd moeten zijn. En eventuele weigeraars eerst met een ms2 laten aanmelden en dan op ecos weer.