Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mobile station, geen master

Gestart door hamol vrijdag 06 september 2019, 17:38:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mobile station, geen master
Hallo,

Het volgende probleem.
Mijn treinbaan is aangesloten middels het mobil station 60657 en de 60116.
Daarnaast bezit ik ook nog de 60652. Deze laatste wil ik als slave gebruiken, maar bij het aansluiten
op de 60116 zegt het display op de 60652: "Geen master". Welk knopje ik ik indruk: geen enkele reactie.
De 60657 is als master ingesteld.
Als ik de 60652 aansluit middels het spoorstuk 24088 op een stukje testrails dan werkt dir station perfect.
Heeft iemand wellicht een idee hoe ik de 60642 toch als slave van de 60657 kan gebruiken.
Vast bedankt voor het meedenken.
Hans.

Edit Looney Tunes: Topictitel verduidelijkt, topic naar juiste board verplaatst en afbeeldingen van Marklin verwijderd, zie forumregel d6.
Re: Geen master
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Geen master
Dat kan niet. Beide systemen wel aansluiten kan resulteren in het defect raken van beide! De MS2 en gleisbox dien je strikt gescheiden te houden van de ms1 en aansluitrail!
Re: Geen master
Lid sinds: 2019

offline
Re: Geen master
Ik gebruik beide systemen niet tezamen!
De 60652 wordt aangesloten op het systeem met de 60657 en de 60116!
De master op het linker poortje en de slave op het middelste poortje.
De 24088 wordt totaal niet gebruikt.
Deze heb ik alleen aangesloten op een testversie buiten m'n treinbaan om. Zodoende weet ik, dat de 60652 niet defect is.
Hans.
Re: Mobile station, geen master
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mobile station, geen master
Hans, Laurent bedoelt te zeggen dat dat ook niet kan.
Aan je baan kan je de 60657 via de 60116 aansluiten of de 60652 via de 24188, een andere vorm is niet mogelijk en kan dus zorgen dat er wat defect kan gaan.
Als je een slave naast je 60657 wil aansluiten moet je of een 2e 60657 gebruiken of een 60653 (intern gelijk, alleen behuizing heeft een andere kleur).
Re: Mobile station, geen master
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Mobile station, geen master
Dan gebruik je ze dus wel gelijktijdig in hetzelfde systeem. Nogmaals: De MS1 kan ABSOLUUT niet worden gebruikt in het systeem van de MS2, de MS2 kan ABSOLUUT niet gebruikt worden in het systeem van de MS1.

EDIT: Wat John zegt dus.
Re: Mobile station, geen master
Oké, dit is duidelijk.
Bedankt voor de antwoorden.
Hans.
Re: Mobile station, geen master
Hallo, is er een lijst van welke CS bij elkaar passen, want ik heb de 60657 en de 60667  op de 60116 aangesloten maar zien elkaar niet.
Vandaar deze vraag
Mvg. Melle
Re: Mobile station, geen master
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Mobile station, geen master
 @citaat 60667?
Re: Mobile station, geen master
Citaat van: Melle op zaterdag 11 januari 2020, 21:32:33
Hallo, is er een lijst van welke CS bij elkaar passen, want ik heb de 60657 en de 60667  op de 60116 aangesloten maar zien elkaar niet.
Vandaar deze vraag
Mvg. Melle

Ik heb een CS1 als slave via een cross over kabel aangesloten op mijn cs2. Dat werkt goed mits je eerst je CS2 aanzet en pas later je CS1. Doe je het tegelijkertijd ziet je cs2 de cs1 niet.
Re: Mobile station, geen master
Ik ga er even van uit dat hij een 60653 en een 60657 bedoelt.
Re: Mobile station, geen master
Sorry het zijn 2x de 60657 maar zien elkaar niet.
Re: Mobile station, geen master
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Mobile station, geen master
Bedoel je dat je op de ene MS alle ingevoerde locs kunt zien en op de andere niet? Als dat zo is, is er niets aan de hand. De MS slave toont niet meer de daarop ingevoerde locs , maar geeft een "leeg"scherm. Wel kan je de in de master MS ingevoerde locs  via het lockeuzemenu van de MS slave oproepen en besturen.
Re: Mobile station, geen master
Bedankt voor U antwoord, hier kan ik wat mee :thumbup: