Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Bruine D XII (Delta)

Gestart door Treinloos woensdag 28 augustus 2019, 14:30:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bruine D XII (Delta)
Lid sinds: 2010

offline
Bruine D XII (Delta)
Hallo allemaal, ik had vroeger een Stoomlok D XII van Märklin weet het nummer niet Meer. Maar hij was uitgevoerd met een Delta Decoder.
Deze op twee assen aangedreven stoomlok (bruine uitvoering) is de zelfde als de Märklin 37135 en 37139 deze zijn echter Digitaal met hoogvermogen aandrijving.
Is de trekkracht en loopeigenschappen bij deze (37135-37139) beter?
Vooraf voor de reacties dankjewel. J.Hamers
Re: Bruine D XII (Delta)
kan alleen maar de 34121 geweest zijn uit 1998 van de Pfälzischen Ludwigsbahn, bruin/zwart, nog een Trix ontwikkeling. Bij mijn weten zat daar een 3-polig motortje in. Of in de latere 37...versies een 5-polige motor in gezet is, waag ik te betwijfelen. M was/ is niet zo scheutig met veel polige motoren, kijk maar naar de sinus die ook verdwenen is. M probeert het op te lossen met electronica, denk ik zomaar.
Re: Bruine D XII (Delta)
Lid sinds: 2019

offline
Re: Bruine D XII (Delta)
De eerste versies hadden zeer zwakke trekkracht en de latere versie met een mfx decoder zijn aangepast. Waardoor de trekkracht een stuk beter wordt en de loop van de loc een stuk beter. Volgens mij zijn de anti slipbandjes verplaatst. Mijn versie zwart rood zonder geluid maar met mfx decoder rijdt prima.
Re: Bruine D XII (Delta)
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bruine D XII (Delta)
Hartelijk dank voor de reacties. J.Hamers