Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.

Gestart door h0_miessie maandag 19 augustus 2019, 09:49:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
De dienstregeling in 2020 gaat dan per seconde ipv nu in minuten.
En de goederentreinen worden langer in 2020 van nu 650 meter gaan de treinen 740 meter lang worden.

Bron bericht

Groet Michel
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Als treinspotter zeg ik: Nog meer fotomateriaal  :D :D :D

Grtz
Dirk
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Als een trein 10 seconden te laat is telt dat dus al mee voor het percentage treinen te laat.
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Citaat van: h0_miessie op maandag 19 augustus 2019, 09:49:24
En de goederentreinen worden langer in 2020 van nu 650 meter gaan de treinen 740 meter lang worden.
Tja, dat gaat je wat kosten ... elke sleep bij jou nog minstens een wagen er bij  ;) :D
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Citaat van: anti-plastic op maandag 19 augustus 2019, 11:21:59
Als treinspotter zeg ik: Nog meer fotomateriaal  :D :D :D

Grtz
Dirk

Langere treinen, dat wordt een breedbeeldcamera.  :D
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: In 2020 dienstregeling per seconde ipv per minuut.
Ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken, aangezien Procesleiding (heel kort door de bocht de software die het sein "op groen" zet) alleen op hele minuten kan werken.  ;)

Wat ze denk ik in de praktijk bedoelen is dat ze naar overkruis- en opvolgtijden gaan kijken. Dat werd tot nu toe afgerond op hele minuten, dus er is nog wel wat marge. Maar de rek is er uiteraard zo onderhand wel een beetje uit.

Langere goederentreinen zijn op zich een heel goed idee. Maar op de lijnen waar ook reizigerstreinen rijden is er dan bijna geen mogelijkheid om ze aan de kant te nemen om bijvoorbeeld een intercity er langs te laten.