Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Rolbrug 7294

Gestart door Digibeet vrijdag 23 augustus 2019, 14:33:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rolbrug 7294
Lid sinds: 2019

offline
Rolbrug 7294
Hallo allemaal.
De rolbrug heeft een optie om het bewegende deel er uit te halen. Aan het einde van zijn traject moet de rolbrug nog een centimetertje doorlopen en dan kun je hem er uit tillen. Hoe laat ik hem dat cm-tje afleggen. Met de bediening gaat het niet meer. Moet ik hem daarvoor openmaken? M. moet hier toch over nagedacht hebben. De, zeer beknopte, handleiging zegt hier niets over.
Ben benieuwd.
Hans
Re: Rolbrug 7294
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: Rolbrug 7294
Hoi Hans,
Als je het motortje eruit haalt dan heb je een vrijloop en kan je hem met de hand naar de uitsparingen bewegen en de brug eruit halen.
Re: Rolbrug 7294
Lid sinds: 2019

offline
Re: Rolbrug 7294
Hallo Irmo,
Ik hoopte dat er een methode was om dit te voorkomen. Die twee tandwieltjes met lagertjes is lastig.
Maar het gaat goed. Kan ik het motortje meteen 'doorsmeren'.
Bedankt, Hans
Re: Rolbrug 7294
Lid sinds: 2019

offline
Re: Rolbrug 7294
De rolbrug doet het prima, behalve ?..:
komt hij terug in de beginpositie dan vertrekt hij niet meer. Een heel klein zetje brengt hem weer op gang en legt hij het hele parkoers goed af. Tot hij weer terug bij af is. Op die plaats moet er een contactje zitten of iets dergelijks welke het niet doet. Bestaat er een schema waarop alle contact-staven en -punten te zien zijn en uitgelegd worden? M heeft geen exploded view van dit item.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bvd Hans
Re: Rolbrug 7294
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rolbrug 7294
Hans,

Mijn rolbrug had het zelfde probleem vanaf het beginpunt ging hij niet vanzelf naar voren moest hem ook een zetje geven wilde hij zich verplaatsten.
Ook had ik het als hij bij een spoor stond de rolbrug is terug gegaan naar Göppingen waar men concludeerden dat er iets niet goed was in het aansturing gedeelte het witte kastje waar de rolbrug mee bedient wordt.

Groet Michel
Re: Rolbrug 7294
Lid sinds: 2019

offline
Re: Rolbrug 7294
Hallo Michel,
Bedankt voor je reactie. Bij mij is het alleen het beginpunt. Alle andere 'haltes' gaat hij gewoon weer verder.
Hans