Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

CS3 resetten

Gestart door NLWinssen dinsdag 27 augustus 2019, 18:15:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 resetten
NLWinssen
gast

CS3 resetten
Ik kan geen update verwerken op mijn CS3 en wil hem terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen ,maar kan nergens vinden hoe dat moet of dat kan?
Re: CS3 resetten
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 resetten
Je zou dit moeten vinden onder Systeemnstellingen. Waarschijnlijk bin Systeem CS3 en dan denk ik naar beneden scrollen. Anders met de knop Herunterfahren / Uitschakelen.

John
Re: CS3 resetten
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3 resetten
Citaat van: NLWinssen op dinsdag 27 augustus 2019, 18:15:11
Ik kan geen update verwerken op mijn CS3 en wil hem terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen ,maar kan nergens vinden hoe dat moet of dat kan?

Hangt je CS3 in een netwerk of doe je het met een usb?
Re: CS3 resetten
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3 resetten
Nu weet ik dat voor het updaten bij een CS2 de usb-stick niet groter mag zijn dan 8GB . Anders herkent hij geen usbstick. Misschien zit die zelfde beperking ook in de CS3(+), dat kan ik nergens vinden. Maar misschien toch eens met een kleine van 4GB proberen.
Re: CS3 resetten
Rogier_Loenen
gast

Re: CS3 resetten
Ik update hem met een 32 gb usb stick. Ik verwacht dus dat dat het niet is....
Re: CS3 resetten
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3 resetten
een update via internet-netwerkkabel zal vlotter verlopen

Re: CS3 resetten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS3 resetten
De SD kaart voor uitbreiding van het geheugen mag maximaal 32GB zijn. Voor de USB Stick kan ik niets vinden. Je kan het allicht eens proberen met een kleiner stickje. Maar zoals Erwin zegt: Hang dat ding lekker aan het netwerk. Dan zoekt ie het zelf allemaal uit.
Re: CS3 resetten
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: CS3 resetten
volgens mij vind je fabrieksinstelling terug onder


Systeem/Instellingen:
    submap: instellingen

           de knop  RESTORE / HERSTELLEN

hierbij kan je de CS3 naar een vorige update terugzetten, en ik denk zelfs ook naar de fabrieksinstellingen
zelf heb ik dit niet getest,want ik ben up-to-date, maar je kan het alleszins proberen

zie ook de handleiding van de CS3  P6

grts Freddy
Re: CS3 resetten
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: CS3 resetten
Er is nog een hele andere manier waar ik net achter gekomen ben.
Ik had alle backup opties al om zeep geholpen, waaronder ook startconfig.zip en leer.zip (restore mogelijkheid), etc. en had dus helemaal niks meer om te herstellen.
Maak met je internetbrowser via pc verbinding met de CS3 (je opent dan de Marklin web browser).
Onder systeem zie je dan een optie "noodupdate" die je alleen in overleg met Marklin support zou mogen gebruiken.
Ik heb het gewoon gedaan, omdat er toch nog niks echt definitief in mijn CS3 staat. Je krijgt dan echt een kale fabrieksinstelling ervoor terug, inclusief nieuwe startconfig en Leer.zip bestanden in je restore omgeving. Als je die dan kiest heb je weer een mooie schone CS3 omgeving. Maar let op: je bent alle instellingen, baan lay outs etc denk ik wel kwijt want je gaat weer terug naar een schone fabrieksinstelling.....!
Re: CS3 resetten
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: CS3 resetten
Das n cleane reset  :thumbup: