Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

help! welk nieuw sleepcontact ??

Gestart door Jolanda zaterdag 24 augustus 2019, 18:39:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
help! welk nieuw sleepcontact ??
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over een Marklin trein...dan zit ik goed toch?
Voor in mijn kerstdorp (jawel, op tijd beginnen daarmee!!  :D ) heb ik een treintje in bruikleen, maar helaas met een kapot sleepcontact. Op de doos staat '2963'.......maar veel verder dan dat ooit (40-50 jaar geleden) een 'starters-set' was kom ik niet...... Wel type locomotief dit is kan ik niet terugvinden. Op zijn zijkantje staat DB 89 006, ook dat helpt mij niet verder. Een bezoek aan de speelgoedwinkel, waar een gepassioneerde treinenliefhebber werkt, leverde me op dat ik nr '7185' nodig had........nu had ik nr's beginnend met '71' al vaak voorbij zien komen, dus ik denk; even bestellen!! .............
Maar nu zie ik bij '7185', modeltreinshop.nl, dat daar duidelijke 2 schroefgaatjes zitten, terwijl mijn treintje er maar 1 heeft...... Past dat toch? Of zit er in de '7185'-ers ook weer verschil......?  Help! Hoe kom ik aan het juiste sleepcontact? Tis nog geen kerst, maar voor die tijd wil ik 'm graag gerepareerd hebben ! (Of niet, dan kan ik nog een andere proberen te vinden! Hopelijk wil en kan iemand me hier helpen. Bedankt alvast.
Re: help! welk nieuw sleepcontact ??
De loc in set 2963 is van het type 3000. De sleper voor die loc is inderdaad type 7185, die zet je met één schroefje vast, het klopt dus helemaal. Zie ook https://www.nsesoftware.nl/mtdb/marklin/doc/3000_explo.pdf
Re: help! welk nieuw sleepcontact ??
Dag Jolanda,

Dat oude locje heeft het Märklin nummer 3000 en is heel veel verkocht, zowel los als in starters. Ik heb het ook. De sleper die er bij hoort is de 7185, dus je hebt de goede informatie.

Ik zie bij de webshop, die jij noemt een ander plaatje dan wanneer je zoekt op ?marklin 7185 sleper?. Dan krijg je bijvoorbeeld dit plaatje. En dit is de juiste sleper.

Ik weet niet of die sleper met de 2 gaatjes zo is gemaakt dat één van die gaatjes precies boven het gat in de sleper zelf valt. Als dat zo is, kun je hem wel gebruiken. Het schroefje, waarmee de sleper vastgemaakt wordt moet je namelijk aandraaien via het gat in de sleper.

Succes!
Roel

Re: help! welk nieuw sleepcontact ??
En in onze Wiki staat beschreven hoe je dat kunt doen. klik hier

Groet,
Roel
Re: help! welk nieuw sleepcontact ??
Hallo Jolanda, die sleper heb ik liggen kun je overnemen.
Grt. Jo
Re: help! welk nieuw sleepcontact ??
Bedankt voor de zinvolle info! Hier heb ik wat aan!  :thumbup:
Duidelijke plaatjes, ook voor straks wanneer ik de sleper ga vervangen!
Re: help! welk nieuw sleepcontact ??
Hallo Jo,

Dat nummer klopt! En is er dus 1 met 1 schroefgaatje? Wil hem wel van je overnemen? Kosten?
mijn emailadres jmjvdb [at] live.nl

groeten, jolanda

EDIT Fred, mailadres onherkenbaar voor spambots gemaakt