Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

waarde collectie miniatuurbanen

Gestart door bengali donderdag 22 augustus 2019, 16:11:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
waarde collectie miniatuurbanen
Ik weet niet of de post hier past, maar vond geen betere plek ...

Ik ben net een baantje gaan ophalen met daarin een doos miniatuurbanen van januari 62 tot juni 67.  Aangezien dit mij niet bijzonder boeit zou ik deze willen doorverkopen, maareuh ... wat is de waarde van een dergelijke collectie?
Ze zijn nog in goede staat, wel staat de straatnummer op heel wat covers geschreven (door de post).
Re: waarde collectie miniatuurbanen
Papierprijzen ===> klik
😃
Re: waarde collectie miniatuurbanen
Och ja had er niet veel van verwacht, maar naar het oud papier brengen zou ik toch sneu vinden, ben er vast van overtuigd dat er wel iemand iets mee kan doen.
Re: waarde collectie miniatuurbanen
Vraag het eejs een modelspoorvereniging in de buurt of ze de collectie willen hebben. Dan heb je een goed doel.

Groet Ronald.
Re: waarde collectie miniatuurbanen
Zelf heb ik er een stuks of 20 vanaf begin jaren '70.
Bij het oud papier vind ik ook zonde.
Toch kunnen er wel liefhebbers voor zijn.  Ik niet, want ik wil nog een hele stapel "saneren" waaronder naast Miniatuurbanen Railhobbys en Märklinmagazin vanaf 1985.
Waag er een te koop advertentietje aan, voor een leuk laag prijsje waar je zelf dan weer iets kan kopen voor je eigen baan.

Leon
Re: waarde collectie miniatuurbanen
markltplaats  of anders idd bij t oud papier
Re: waarde collectie miniatuurbanen
Bengali,
Een deel van de verzameling Märklinmagazin heb ik eerder verkocht aan iemand die zijn verzameling compleet wilde maken
Ca. 25 Euro voor 15 uitgaven opgeleverd.
Op Ebay staan de MM's voor ca. 2,95 tot 5,95, laatste vind ik wel een hoge prijs.

Over de Miniatuurbanen: de hoofdprijs zul je er niet voor vangen
5 jaar "klassieke" Miniatuurbanen: Meer dan 20 Euro zal het niet worden denk ik en je moet mss lang wachten op de juiste liefhebber
Dus zelf wat geduld op kunnen brengen.
Succ6 met de verkoop!
Re: waarde collectie miniatuurbanen
Tja aan geduld geen gebrek ... zoekertje gewoon iedere maand verlengen.  En ja de hoofdprijs hoef ik niet, iemand er een plezier mee doen des te meer :)