Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

CS3+ en loconet

Gestart door Edwin1962 donderdag 22 augustus 2019, 14:27:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3+ en loconet
Lid sinds: 2013

offline
CS3+ en loconet
Heren,

Is er iemand die mij kan vertellen of ik mijn loconet terugmelders en boosters ook met een CS3+ kan blijven gebruiken ?

Bvd, Edwin.
Re: CS3+ en loconet
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3+ en loconet
Helaas gaat dat niet lukken. De CS3(+) beschikt niet over een Loconet-uitgang.

Wat (bij PC-besturing) wel zou kunnen is gebruik maken van een Loconet-I/O-module die direct op de PC aangesloten is.
je werkt dan feitelijk met twee centrales.

Er zijn diverse PC-programma's die een dergelijke werkwijze ondersteunen.

John
Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3+ en loconet
Hoi John,

Zag idd zoiets bij Rosoft staan, ff kijken of ik die as zaterdag kan scoren...!  :thumbup:

Weet je ook of ik mijn boosters, Power 4 van Uhlenbrock, kan gebruiken in combinatie met de CS3+ ??

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Edwin.
Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3+ en loconet
Hoi,

Citaat van: Edwin1962 op donderdag 22 augustus 2019, 15:52:59
Zag idd zoiets bij Rosoft staan, ff kijken of ik die as zaterdag kan scoren...!  :thumbup:

Een dure centrale kopen en dan moet je dus alles veranderen? Dat is een dure hobby ....  :?  O:-D

Citaat van: Edwin1962 op donderdag 22 augustus 2019, 15:52:59
Weet je ook of ik mijn boosters, Power 4 van Uhlenbrock, kan gebruiken in combinatie met de CS3+ ??

Er zitten geen aansluitingen meer op je CS3(+) om "oude" versterkers / boosters aan te sluiten. Märklin wil heel graag dat je nieuw spul koopt.

Groet Ronald.
Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3+ en loconet
Hoi Ronald,

Gelukkig ben ik me nog aan het oriënteren, ga niet over 1 nacht ijs.....vooral bij deze temperaturen  :D

Dus op de CS3+ kan je alleen boosters van MArklin aansluiten ???

Groet, Edwin.
Re: CS3+ en loconet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3+ en loconet
Neehoor, boosters die railsignaal gebruiken werken ook prima. Er staat mij iets bij dat Fremo en constructie had om LN boosters over het niet LN signaal te sturen.
Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3+ en loconet
Hoi,

Citaat van: Edwin1962 op donderdag 22 augustus 2019, 16:20:11
Dus op de CS3+ kan je alleen boosters van MArklin aansluiten ???

In principe wel. Alleen wat Laurent al aangeeft: Er zijn altijd manieren om het soms wel mogelijk een "oude" versterker aan te sluiten. Alleen Märklin zal dat nooit uitleggen c.q. een mogelijkheid te bieden. Ze willen graag dat je alles met de nieuwe versterkers en digitale centrales gaat doen.

Groet Ronald.
Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS3+ en loconet
Als het doel is om daadwerkelijk meer rijdende treinen op je baan te krijgen, kun je deze investering achterwege laten.
Het protocol op de rails zal niet wijzigen of sneller worden of gaan.

Groetjes.


Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3+ en loconet
Wim,

Had iets gelezen dat de CS3+ 7 keer sneller was.....maar dat zal dan wel met iets anders te maken hebben..... :D
Maar loop nu tegen de vele funkties aan die de loks deze dagen hebben, dit in combinatie met de IB2.
Is een beetje ingewikkeld om de funkties aan de praat te krijgen....dacht dat dat met een CS3 of Ecos makkelijker zou gaan.


Ik blijf zoekende....

Greot, Edwin.

Ps, ben jij er as Zaterdag ?


Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3+ en loconet
[
Alleen wat Laurent al aangeeft: Er zijn altijd manieren om het soms wel mogelijk een "oude" versterker aan te sluiten.

Booster-Link van Tams, dan kunnen de Power 4 gewoon aangesloten worden op de CS3+ en MFX lezen/horen.


Weer wat verder.....

Groet, Edwin.
Re: CS3+ en loconet
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3+ en loconet
Als de reden voor aanschaf van de CS3 of CS3+ is om alle functie's te kunnen benutten, blijft het een prijzige centrale. Het verhaal van de snelheid betreft vooral de processor.
Met de meeste PC-programma's i.c.m. een actuele softwareversie van de IB werkt ook prima.

Voordeel: je houdt Loconet
Nadeel: MFX en MFX+ werken op de IB niet.

John
Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS3+ en loconet
Citaat van: Edwin1962 op donderdag 22 augustus 2019, 17:25:08
Wim,

Had iets gelezen dat de CS3+ 7 keer sneller was.....maar dat zal dan wel met iets anders te maken hebben..... :D
Maar loop nu tegen de vele funkties aan die de loks deze dagen hebben, dit in combinatie met de IB2.




Met de IB2 heb je 65000 functies tot je beschikking. Met de CS3 of de ECoS een stuk minder namelijk hooguit 28.
Voor de Functies is iTrain verantwoordelijk.

En aan die booster link heb jij helemaal niets dat is geen aansluiting op de CS3.

@John,

MFX is voor de IB2 ook geen enkel probleem binnenkort.
https://www.uhlenbrock.de/de_DE/produkte/newitems/i005ab42-001.htm!ArcEntryInfo=0004.1.i005ab42

Groetjes.
Re: CS3+ en loconet
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3+ en loconet
Ja Ja Wim,

Dat bericht staat er denk ik al 2 jaar....
Maar er zijn wel andere die dit wel voor elkaar hebben gekregen, dus...

Voorlopig blijf ik wel bij de IB2.

Allen bedankt voor het mee denken.

Groet, Edwin.