Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Was vanmiddag bij Harlaar en ben voor de koploper gevallen. Nu word ik gedwongen de grote baan rijvaardig te maken.

Is echt een schitterend model en ik ben er echt blij mee.

Gr. Fred

Citaat van: Marklindak op vrijdag 06 februari 2009, 21:14:16
Was vanmiddag bij Harlaar en ben voor de koploper gevallen. Nu word ik gedwongen de grote baan rijvaardig te maken.

Is echt een schitterend model eb ik ben er echt blij mee.

Gr. Fred

en, nog iets gebroken ?

maar even serieus:
ik ben ook heel erg blij met mijn exemplaar, een schitterende trein !
veel plezier ermee !
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Citaat van: Marklindak op vrijdag 06 februari 2009, 21:14:16
Citeeren, nog iets gebroken ?

Beschadigingen zullen wel komen als ik onder de tafel de baan rijvaardig aan het maken ben en zaken tegen kom die er zijn gestald die niks met treinen te maken hebben.
Onverwachte zaken hebben soms grote gevolgen, klinkt dit soort opslag bekend of is dat alleen bij mij normaal.

Gr. Fred

Zijn er foto's (of video's) van de doorloopkop in werking van dit schaalmodel?
Althans, ik lees bij de conrad dat de doorloopkop open kan?

Is ergens in dit mega-topic al langs gekomen

Citaat van: Aar op zondag 08 februari 2009, 17:18:56
Zijn er foto's (of video's) van de doorloopkop in werking van dit schaalmodel?
Althans, ik lees bij de conrad dat de doorloopkop open kan?
Een perfecte bespreking met veel foto's vind je op de site van Chris:

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=401&Itemid=1
Remie
gast

Je hebt denk ik wel last van de front en sluit verlichting tussen de treinstelle :?

Citaat van: Remie op zondag 08 februari 2009, 17:32:01
Je hebt denk ik wel last van de front en sluit verlichting tussen de treinstelle :?

Dat zou best wel eens kunnen.
optie: schakelbaar maken met andere decoder-uitgangen.
Remie
gast

ben je nog meer geld kwijt, (heb geen kl, maar wil wel heel graag! Op eurospoor hoop ik er 1 te kunnen kopen) je moet dan wel 2 kl kopen en dan nog een decoder? Wel een beetje duur, tegen de 700 euro
hendrik
gast

niks decorder, gewoon stekkertje

Citaat van: Remie op zondag 08 februari 2009, 17:36:44
ben je nog meer geld kwijt, (heb geen kl, maar wil wel heel graag! Op eurospoor hoop ik er 1 te kunnen kopen) je moet dan wel 2 kl kopen en dan nog een decoder? Wel een beetje duur, tegen de 700 euro

de decoders zitten er al in hoor !
die hebben (hoop ik toch) extra schakeluitgangen.
je kan natuurlijk de boel ook los halen, blijft het licht uit.
en tig andere mogelijkheden om het te veranderen, maar bij elke wijziging is de garantie vermoedelijk pleite.

's Gravenhage

Nou, ik prijs me gelukkig met de twee koplopers die ik nu heb. Ik ga ze niet koppelen (als in het Groterdam voorbeeld). Er rijden er normaliter ook meerdere op het spoor.
Voor een 'plaatje':  Duo

Zoals eerder in het draadje verteld, het gebrabbel op het station is een gevolg van het tegelijkertijd F2 en F3 aan hebben.
Een van mijn exemplaren heeft moeite met de helling, de ander daarentegen loopt als een zonnetje.

Ik ben er blij mee, dit is echt een topmodel.

rorail
gast

Citaat van: Sousa op zondag 08 februari 2009, 19:42:36
Nou, ik prijs me gelukkig met de twee koplopers die ik nu heb. Ik ga ze niet koppelen (als in het Grooterdam voorbeeld). Er rijden er normaliter ook meerdere op het spoor.
Precies, in stations als Utrecht en Amersfoort zie je ze zelfs samen binnenkomen en vertrekken! Zelf heb ik straks, met de Olympische versie erbij, ook twee koplopers. In mijn nieuwe baanplan gaat dat niet langs een perron passen, dus wordt dat hooguit voor het leuk af en toe eens gekoppeld rijden (de hele baan is dan paradebaan), net als overigens mijn complete ICE3 stel (die stopt tenslotte ook niet op kleine stations).

Groet,
Ronald
Speciale Gast

RFO 193 623

Lees net bij de buren een vraag over het koppelen van 2 Ma Koploper stellen. Het schijnt zo te zijn dat je 'm alleen aan de motorbak kant kan koppelen? Wat betekent dat je de 2e Koploper via de CV waarden van rijkant moet laten veranderen anders rijden ze tegen elkaar aan i.p.v. met elkaar mee  :shock:

Heb me er nog niet in verdiept verder, maar bedacht dat niet iedereen de apparatuur voor dit soort wijzigingen in huis heeft. De vraagsteller heeft alleen een Mobile Station, dus handig om dit gelijk bij aankoop bij de winkelier te laten wijzigen  :?
OmeLaurus
gast

Volgens mij was dat hier ook al voorbij gekomen hoor Brigitte.. ik kan me herinneren dat ik dezelfde opmerking maakte als jij.. ;)
joostboudewijns
gast

JA, maar wanneer komt de OS?(nee ik ben totaal niet ongeduldig meer :mrgreen:)
Gerard
gast

Waarom geloof ik dat niet :shock:?
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: OmeLaurus op vrijdag 13 februari 2009, 23:18:20
Volgens mij was dat hier ook al voorbij gekomen hoor Brigitte.. ik kan me herinneren dat ik dezelfde opmerking maakte als jij.. ;)

:? tja topic is zolang dat ik dat blijkbaar al weer vergeten was  :wink:

Wat geloof je niet Gerard?
Gerard
gast

wilwol
gast

Ik heb de geel/blaauwe gekocht kijk nog of ik ook nog de olympische uitvoering koop
wanneer komt hij eigenlijk?

groetjes Wilfred

Speciale Gast

RFO 193 623

De olympische koploper komt als het goed is in maart 2009.
wilwol
gast

Citaat van: Brigitte op zaterdag 14 februari 2009, 13:48:02

bedankt Brigitte

oh das al snel ik wist eigenlijk niet dat die zou komen
las het hier voor het eerst op het forum.
ga hem eerst even bekijken als hij er is

groetjes Wilfred
Henk-Jan
gast

Dat is pas een goed bericht Brigitte.
Ik kan eigenlijk niet wachten!

je weet dat je dus tussen de 2 en 6 weken moet wachten?
:mrgreen:
erg is dat he, wachten ;)

toch, elke ochtend is het een volksport: we noemen het FILE ;)

Dennis
Jan Willem
gast

Wachten is inderdaad moeilijk! Ik heb het me zelf nog iets moelijker gemaakt door tegen me dealer te zeggen dat ik de MaK R4C , MaK ACTS en de 2418 tegelijk met de Olympische Koploper kom ophalen!  :shock: Weet zeker het word het wachten waard!  :lol: Ben benieuwd wat de volgende variant word die Marklin van de Koploper op de markt zet!

Groet Jan Willem
Henk-Jan
gast

We hebben wel eens eerder moeten wachten geloof ik

Citaat van: Henk-Jan op dinsdag 02 december 2008, 00:57:41
Citaat van: Brigitte op maandag 01 december 2008, 16:57:40
Nou ik reken toch wel op 24 december. Ze zullen toch wel VOOR kerst leveren hoop ik  :roll:
even wachten hoor! :lol: Mijn poen is op :(.

Henk-Jan.

Forum Moderator

Ja maar nu weten we het nog steeds niet zeker! :D

Groeten,
Heramn
Edwin
gast

Ah. Goed dat ik het weet. Zou eerst in December zijn en toen in Februari. Nu dus nog een maandje later. Zal ik nog even geduld moeten hebben. Maar ja..... Pa heeft als nog de gewone gekocht dus kunnen we in ieder geval daar mee rijden.

Edwin

Volgens het groene stoplicht op de Märkllin site zou de koploper nog steeds volop vanaf de fabriek leverbaar moeten zijn.
Hoe moet ik dit rijmen met de verhalen van diverse Nederlandse winkeliers begin vorig jaar dat het treinstel al "af fabriek uitverkocht was" en dat we dus snel moesten bestellen?
Zijn we voor het lapje gehouden?
chris
gast

Nee, want wij (MTE) kunnen ze NIET bijbestellen.......
Hoewel we dat graag zouden willen....
Die stoplichten dien je met een korrel (kilo(tonnage)) zout te nemen.

Chris,

Dank voor je reactie. Ik moet zeggen dat mijn persoonlijke ervaring is dat de stoplichten de waarheid spreken.
Wat betrreft het bijbestellen: hebben jullie dat bij MTE al geprobeerd?
En als het dan niet kan, zou het dan kunnen zijn dat Märklin voor Nederland een quotum aanhoudt en dat een Duitse dealer nog wel gewoon kan nabestellen?
Overigens begijp ik niet wat in dat geval het nut zou zijn voor Märklin.
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: mDDM op vrijdag 27 februari 2009, 21:35:45Wat betrreft het bijbestellen: hebben jullie dat bij MTE al geprobeerd?

Echt lezen is altijd lastig :? Chris schrijft hierboven dat MTE ze NIET kan bijbestellen... lijkt me dat ie dit niet zelft verzint, maar dat er al een poging is gedaan om nog bij te bestellen.

Ik zelf denk dat het hoofd van M* in Duitsland niet echt naar het update houden van de stoplichtjes op de website staat. Men is volgens mij met heel andere 'problemen' bezig!

Citaat van: Brigitte op vrijdag 27 februari 2009, 21:57:04
Echt lezen is altijd lastig :? Chris schrijft hierboven dat MTE ze NIET kan bijbestellen... lijkt me dat ie dit niet zelft verzint, maar dat er al een poging is gedaan om nog bij te bestellen.

Ik heb echt heel goed gelezen wat Chris geschreven heeft. Maar de laatste keer dat ik bij MTE was, stonden er nog hele stapels in de winkeL (waarvan trouwens een deel gereserveerd was). Het had dus heel goed gekund dat ze nog niet aan bijbestellen toe waren.
chris
gast

Kom nog eens kijken zou ik zeggen.
We hebben rond de 23 Marklin koplopers en rond de 40 Trixen.
Bijbestellen is NIET mogelijk.

Een Duitse dealer ? Jah.....nice.
Maar als je het niet wilt aannemen van mij, ook best, ik ga hier geen energie meer in steken.
Chris
gast

Olympische Koploper uitgesteld naar 2e kwartaal.
Gerard
gast

Dat was te verwachten, gezien de situatie bij Märklin.

Nou ja: "always look at the bright side of life",  ofwel we hebben tijd om te sparen.
Mathijs
gast

Er is nog een pluspunt aan hoor Gerard en Chris,
De olympische koploper wordt uitgesteld en niet geschrapt, is ook mooi/beter nieuws, toch?

Mathijs
Gerard
gast

Ik was er niet zo bang voor dat de OS-Koploper geschrapt zou worden. Volgens de berichten was de hele serie al uitverkocht, dus in principe had Märklin hiermee een kaskraker in handen. Het schrappen van de ze serie zou dus niet al te slim geweest zijn.
Mathijs
gast

Gerard, ik had genoeg gelezen van dit draadje om dat te begrijpen, ik wilde hiermee echter alleen aangeven dat modellen die ook gewild waren misschien wel geschrapt zijn.
Ik gaf gewoon even een positieve kijk op het uistel vanuit een andere (denk)hoek :wink:

Mathijs
marklinfan
gast

volgens de wapstad kom os koploper in april maar dat is niet zeker door de toestanden met marklin
Gerard
gast

Citaat van: Mathijs op zaterdag 07 maart 2009, 22:59:46
Gerard, ik had genoeg gelezen van dit draadje om dat te begrijpen, ik wilde hiermee echter alleen aangeven dat modellen die ook gewild waren misschien wel geschrapt zijn.
Ik gaf gewoon even een positieve kijk op het uistel vanuit een andere (denk)hoek :wink:

Mathijs
Sorry Mathijs, dan had ik je verkeerd begrepen.
Mathijs
gast

Dat had ik door :P, maar dat was niet erg hoor.

Mathijs

Ik heb sinds woensdag ook een koploper in mijn bezit, heeft 2 rondjes gereden en valt daarna regelmatig uit.
Omschakelen lukt wel, alleen komt de koploper niet in beweging. :( :(
Verlichting  / geluid blijft het allemaal gewoon doen.
Zou het een relaisprobleem kunnen zijn, ik hoor hem namelijk klikken bij het omschakelen van de rijrichting.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groeten van Jarno

Citaat van: vriend op vrijdag 13 maart 2009, 09:18:16
Ik heb sinds woensdag ook een koploper in mijn bezit, heeft 2 rondjes gereden en valt daarna regelmatig uit....

Heb je 'm bij een dealer gekocht, of tenminste een aankoopbon erbij?  :shock:

Ja, aankoopbewijs en alles zit er bij.
Ben vrij vandaag, denk dat ik straks de trein pak naar mijn dealer om hem om te ruilen, wil gewoon een goeie.

Heb gelezen over een relaisprobleem wat voor kan komen.

Jarno
OmeLaurus
gast

Tja.. ik hoor die problemen ook, incl. problemen met het geluid..
De hele technische uitvoering van de koploper verbaasd mij sowieso..
Een grote motor, een relais en losse soundmodule terwijl er (zelfs binnen marklin) innovatiever oplossingen beschikbaar zijn.

Citaat van: vriend op vrijdag 13 maart 2009, 09:29:14
Ja, aankoopbewijs en alles zit er bij.
Ben vrij vandaag, denk dat ik straks de trein pak naar mijn dealer om hem om te ruilen, wil gewoon een goeie.

Heb gelezen over een relaisprobleem wat voor kan komen.

Jarno

Terugbrengen is in ieder geval verstandig. Het klinkt overigens niet als het relaisprobleem. Dat relais regelt de stroomafname. Als de oorzaak een defect relais zou zijn, dan werkt er niets meer, ook de verlichting niet. Mogelijk heeft de decoder een opdonder gekregen, maar dat mag de winkel lekker uitzoeken.

Vorig weekend in Houten voor de zekerheid een tweede Koploper aangeschaft om een drietje van te maken. Gezien alle perikelen, zal het wel even duren voor (de erven) Mätrix daarmee komt. Het was trouwens een defect stel dat ik voor een zeer interessant prijsje mee kreeg. De handelaar had hem retour gekregen van een klant, het was zijn laatste Trix en hij was het spuugzat.

Bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels een nieuwe in huis, rijd goed, hoop dat dit zo blijft.

De conducteurs op de trein vonden hem er ook goed zien, toen ze zagen dat ik een doos van Marklin bij mij had :shock:
Voor hun de meest comfortabele trein zeiden ze.

Mijn dealer constateerde ook dat er iets mis, 1 keer eerder gehad, hij stuurt deze ook terug naar Marklin....

Groeten van Jarno
Aliebengalie
gast

Hoop op meer plezier met dit treinstel.
Wens je er heel veel rijplezier mee.

Mvg: Alex

's Gravenhage

Jarno,

goed te horen dat het is opgelost. Blij dat het door je leverancier zo wordt afgehandeld. Netjes.
Veel plezier met de mooie set.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.