Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

Dat is regelrechte onzin.
Spoorman
gast

Citaat van: remcy op zaterdag 17 januari 2009, 21:11:27
van mij mag dit draadje dicht het slaat nergens meer op dan een ordinaire discussie over geld
Het is gewoon een discussie over prijsbeleid en prijsverschillen van de Koploper tussen NL en BRD (detail)handel en zie niet in wat daar mis aan is. Alle meningen tellen en je hoeft het niet te lezen. :wink:

Gr, Ben.

een hele trotse papa van tygo en jamie

dit is de zoveelste discussie over het beleid en de prijs
ga een aantal pagina's terug
en je leest hetzelfde als nu alleen de prijs is nu anders
ga een aantal andere draadjes lezen en je leest hetzelfde alleen over een ander product
ik val niemand aan maar hoop nogsteeds dat deze complete onzin verdwijnt
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen portomonee
iedereen is verschillend en dat zal ook zo blijven
maar dit wordt ondertussen in bijna elk draadje opgerakelt en de leuke informatieve draadjes verwijnen en daar komen domme discussies voor terug
de link van Chris is ondertussen een aantal pagina;s verderop en de foto's ook van alle anderen
waarom toch weer elke keer diezelfde discussie
als marklin dan niet goed is waarom koop je het dan (ook niet persoonlijk)
als ik dan moet stoppen om deze discussies te lezen
kan ik net zo goed weggaan bij dit forum
want alle draadjes komen vol met deze shit
het is niet meer informatief
maar gezeur over een paar euro waar je zelf de verantwoordelijkheid over hebt
en ook in de aanschaf kies je erzelf voor
het is zo makkelijk om marklin aftezeiken
maar ondertussen maar blijven kopen en blijven kopen en dan vervolgens komt er wat nieuws wat allemaal nog speculaas is maar de eerste en hardste schreeuwers staan weer vooraan bij hun winkeliers om het maar te bestellen
er begint langzaam hand een heb heb situatie te onstaan
als de eerste op het forum roept dat er iets komt volgt de rest trouw naar de winkel
is er dan even iets niet goed dan is maklin K*T
maar als er een nieuw nederlands model wordt aangekondigd zeggen dezelfde mensen dat marklin helemaal super is dat ze het voor ons nederlanders doen
met de wind mee waaien heet dat of ook wel kudde gedrag
robert

Blijft natuurlijk de vraag waarom er in een draadje over een model niet over de prijs van dat model zou kunnen worden gesproken.
OmeLaurus
gast

@Remcy:
je hebt helemaal gelijk dat een aantal (algemene) draadjes steeds weer uitlopen op een discussie over prijsverschillen..
Het wordt de laatste tijd gewoon steeds duidelijker dat de wereld kleiner is geworden en dat de nederlandse consument mondiger is geworden.

Maar goed .. eehmm.. koploper was het onderwerp he? ;)
Ik kan niet wachten tot m'n Olympische Koploper bij m'n leverancier binnenkomt en ik te horen krijg wat de prijs uiteindelijk is geworden..
Als het de adviesverkoopprijs is? Dan neem ik 'm!! want IK WIL EM!!  8)
OmeLaurus
gast

Es ff heel wat anders:

Zijn er al mensen met weathering plannen voor de Koploper?
Er rijdt er al 1 rond met machinist heb ik gezien..
Valt er nog meer te 'verbeteren' aan het model?
chris
gast

De flinke prijsverschillen kunnen leiden tot 2 dingen.

Alle NL modellen worden Shop in shop modellen, zodat verkoop in Duitsland niet mogelijk is. Echter moeten alle shop en store winkeliers samen 1 vuist maken, en dat valt niet mee.

Er komen geen NL modellen meer uit, want shop in shop of store winkeliers blijven niet achterlijk achter Marklin aan hollen.

@OmeLaurus : Ja, een schuitje ! Ben ik aan het fabriceren :)
En 1 Koploper zal door Frank Oude Elferink omgetoverd worden tot een uniek model.
Verder wat Robbert al aangaf, cabineverlichting.
Ik ga ze (nog) niet weatheren.
marklinfan
gast

zoals ik al eerder heb aangegeven moet marklin af van de adviesprijzen.maar de adviesprijzen voor maximale prijs en en dat de afspraak wordt met alle dealers dat er van die maximale prijs 15 % mag worden afgewezen wie zich niet houd aan de regels geen marklin spullen meer of een boete

een hele trotse papa van tygo en jamie

henk
dat zeg ik niet
maar de discussie laait telkens weer op en dat wordt irritant voor je de info vindt moet je eerst spitten door contineu dezelfde discussies
als je gewoon een paar postst terug leest kom je in dezelfde discussie hoef je dus niet te reageren want dan kan je dezelfde discussie gewoon weer lezen
dat is wat ik bedoel
als ik de link van chris wil vinden moet ik spitten door onzin
en nooit is het goed wat marklin doet is het niet links dan wel rechtsom
we zijn en blijven verschillend
maar dat hoefd toch niet de hele tijd weer een eindeloze discussie te worden !!??
ok sluit dan dit draadje niet maar haal de onzin weg en laat van elke discussie 2 berichten staan 1 van de wel en 1 van de niet of weet ik wat
dan kan je voor jezelf een poll maken en denken ja ikke 1 en anders 2 scheelt een heleboel en hoefd je ook niet een heleboel te schrijven
en dat houdt dit draadje ook overzichterlijk
(en voor dat ik te horen krijg met wie schrijft hier nou veel zal ik als het draadje mooi schoon is gemaakt zelf ook mijn berichten hierover verwijderen om alles overzichterlijk te houden )
robert

Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 17 januari 2009, 22:54:00
Es ff heel wat anders:

Machinist heb ik nog niet, maar heb er wel passagiers in gezet. 4 doosjes zittende Preisers. Niet erg druk dus, Koploper op zondagmorgen.

groeten, Martin
chris
gast

@Remcy

Ik bestempel dit niet als onzin.
De consument kijkt naar zijn portemonnee, heel simpel, doe ik ook.
De regels en verhoudingen zijn compleet scheef, en hoe meer men erover praat, hoe meer signalen binnen komen in.......nee niet Duitsland maar.....

Juist, Engeland.
En reken maar dat er flinke signalen over de Noordzee vliegen..
OmeLaurus
gast

Citaat van: remcy op zaterdag 17 januari 2009, 23:03:19
... dat wordt irritant voor je de info vindt moet je eerst spitten ...

Daar zijn het gewoon te algemene draadjes voor.. als ik alle rails in 1 doos gooi met daarop 'Rails' weet ik wel dat ik goed zit als ik een bocht zoek, maar evengoed zal ik moeten spitten..

Draadjes met meer dan 15 pagina's spit ik al niet meer door, daar is de zoekfunctie voor..
OmeLaurus
gast

Citaat van: martin op zaterdag 17 januari 2009, 23:04:49
Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 17 januari 2009, 22:54:00
Es ff heel wat anders:

Machinist heb ik nog niet, maar heb er wel passagiers in gezet. 4 doosjes zittende Preisers. Niet erg druk dus, Koploper op zondagmorgen.

groeten, Martin

Passagiers die zitten te wachten op de machinist die zich verslapen heeft.. hahaha!

Dit is gewoon ook een populair draadje omdat we allemaal weg zijn van zo'n ontzettend mooie trein !
en omdat we erg blij zijn dat M* iets speciaals doet voor haar Nederlandse klanten.

Ik ben reuze in mijn sas met mijn koploper  :D

De professionele bespreking van Chris op zijn Groterdam-site (Trix-versie) heeft mij al ruim van te voren doen kwijlen. en terecht.

ik denk er dan ook niet aan om er aan te gaan sleutelen, behalve dan de cabineverlichting, dat vind ik een goed idee en gemakkelijk te maken.

en voor de 'andere' meldingen: die horen eigenlijk in het 'IK BAAL OMDAT' draadje thuis bedenk ik nu.

Citaat van: chris op zaterdag 17 januari 2009, 23:08:22
@Remcy

Ik bestempel dit niet als onzin.
De consument kijkt naar zijn portemonnee, heel simpel, doe ik ook.
De regels en verhoudingen zijn compleet scheef, en hoe meer men erover praat, hoe meer signalen binnen komen in.......nee niet Duitsland maar.....

Juist, Engeland.
En reken maar dat er flinke signalen over de Noordzee vliegen..

De adviesprijs is voor een Märklin treinstel met ? 369,- met vier verschillende bakken al aan de lage kant.
Op Houten stonden ze bijna allemaal voor ? 279,-.
Een meneer wilde er twee afnemen, maar dan moest er nog meer van de prijs af.
Dat weigerde de verkoper, omdat de prijs volgens hem al zeer scherp was.
De aspirant koper geloofde het niet, werd boos en droop af...

Ik vind het zeer kwalijk dat Märklin de Nederlandse winkeliers de adviesprijs probeert op te leggen.
Anderzijds moet een winkelier zijn lasten kunnen betalen, service kunnen verlenen en ook nog iets verdienen.
Daar moet een winkelier zelf de balans in kunnen vinden.
Er valt altijd ook nog wel wat te onderhandelen met de winkelier, vooral als je een vaste klant bent, maar je moet hem ook gunnen dat hij iets verdient.
Maar de toestanden in Houten en Duitsland trekken de verhoudingen inderdaad volledig scheef.
Dit is gewoon een levensgrote bedreiging voor de detailhandel, en uiteindelijk dus voor onze spoorhobby.
Spoorman
gast

Citaat van: mDDM op zaterdag 17 januari 2009, 23:40:23Dit is gewoon een levensgrote bedreiging voor de detailhandel, en uiteindelijk dus voor onze spoorhobby.
Zou niet weten waarom. Als je zo oud als ik ben heb je nog de kruidenier op de hoek mee gemaakt. Langzaam werd deze verdrongen door de supers. Is dat erg behalve voor de kruidenier zelf?

De spoorhobby gaat gewoon door en de consument gaat voor de laagste prijs bij gelijkblijvende kwaliteit. Service en garantie tellen nauwelijks, kijk maar eens wat er gesleuteld en gepimpt wordt aan modellen waardoor de garantie sowieso vervalt.

Je krijgt de hele wereld gratis op je beeldscherm, velen kopen op Markplaats, Ebay en zelfs overzee in de VS. Da's een fenomeen van deze tijd en ik ben er blij mee. Wie naar de modelspoorwinkel op de hoek wil om deze ook een nering te gunnen alle respect voor die keus maar je betaalt dan meer. Als je dat er voor over hebt moet je het doen. Vrije keus, vrij land, meer is deze hele discussie niet.

Gr, Ben.
Davy
gast

En zeuren dat men doet als het pakketje van de andere kant van de wereld de reis niet zo goed heeft overleeft. Dan is het fout van de producent die daar eigenlijk geen flikker mee te maken heeft.

chris
gast

@Spoorman : Dus over een paar jaar naar Duitsland voor een wit gesneden en een pak volle melk ?

Zodra deze regels gaan gelden voor supermarkten is het morgen een item in het 8 uur journaal.

Beste Spoorman,

Citaat van: spoorman op zaterdag 17 januari 2009, 23:51:48
Citaat van: mDDM op zaterdag 17 januari 2009, 23:40:23Dit is gewoon een levensgrote bedreiging voor de detailhandel, en uiteindelijk dus voor onze spoorhobby.
Zou niet weten waarom. Als je zo oud als ik ben heb je nog de kruidenier op de hoek mee gemaakt. Langzaam werd deze verdrongen door de supers. Is dat erg behalve voor de kruidenier zelf?

De spoorhobby gaat gewoon door en de consument gaat voor de laagste prijs bij gelijkblijvende kwaliteit. Service en garantie tellen nauwelijks, kijk maar eens wat er gesleuteld en gepimpt wordt aan modellen waardoor de garantie sowieso vervalt.

Je krijgt de hele wereld gratis op je beeldscherm, velen kopen op Markplaats, Ebay en zelfs overzee in de VS. Da's een fenomeen van deze tijd en ik ben er blij mee. Wie naar de modelspoorwinkel op de hoek wil om deze ook een nering te gunnen alle respect voor die keus maar je betaalt dan meer. Als je dat er voor over hebt moet je het doen. Vrije keus, vrij land, meer is deze hele discussie niet.

Gr, Ben.

Tot mijn spijt verdwijnen inderdaad nog steeds slagers, groenteboeren, bakkers en kleine kruideniers uit het straatbeeld.
We zijn voor onze dagelijkse boodschappen steeds vaker veroordeeld tot de AH, C1000 en anderen.
Maar daarvan is er dan ook altijd wel eentje in de buurt.
Als je als modelspoorder lekker aan de gang bent en tot de ontdekking komt dat je een stukje rail of een ander onbenullig onderdeeltje tekort komt, is het buitengewoon vervelend als je eerst 6 weken op Houten moet wachten of dat via Internet moet bestellen en pas een paar dagen later bezorgd krijgt.
Natuurlijk zijn er velen onder ons die daar uitstekend mee kunnen leven.
Maar er zullen er ook velen afhaken.
Dan worden de seriegroottes voor de fabrikanten nog kleiner en de stukspijs nog hoger.

Ik zelf ben heel blij dat ik mijn Koploper bij mijn favoriete treinelier gekocht heb (met 5% korting bij voortuitbestelling). Ik heb hem uitgebreid in zijn bijzijn kunnen testen (had hij zelf trouwens ook al gedaan), voordat ik hem meenam naar huis (Een eveneens bestelde stoomloc heb ik niet afgenomen en die ging direct naar Keuterman).
Dat gaat niet zo makkelijk als je iets toegstuurd hebt gekregen.
Toon maar eens aan dat je model al kapot was voordat je ontving...
Toen de eerste berichten op de fora verschenen over diverse problemen met het model, was ik maar wat blij dat als ik ook een probleem zou hebben, ik alleen maar terug hoef naar mijn treinelier, en daar kan rekenen op perfecte service.
Davy
gast

Ik vind service en betrouwbaarheid van een handelaar met een winkel van groot belang dat ik dan wat meer betaal dan op een beurs of internet heb ik er voor over.
Want ik heb bijna nooit problemen.

Spoorman
gast

Citaat van: chris op zondag 18 januari 2009, 00:19:23
@Spoorman : Dus over een paar jaar naar Duitsland voor een wit gesneden en een pak volle melk ?

Zodra deze regels gaan gelden voor supermarkten is het morgen een item in het 8 uur journaal.
Chris,

Dit is natuurlijk onzin. Wat ik aangeef met het kruideniers verhaal is dat je met een prijzenslag alleen mee kunt als je omzet maakt. De kleine kruidenier kon dat niet meer t.o.v. de grote supers.

Als blijkt dat M* stores of shops niet mee kunnen met de lagere prijzen is dat een gegeven en zul je je daar op in moeten stellen. Hier ligt vooral ook een taak voor M* zelf met hun NL prijsbeleid.

Citaat van: Davy op zondag 18 januari 2009, 00:19:02
En zeuren dat men doet als het pakketje van de andere kant van de wereld de reis niet zo goed heeft overleeft. Dan is het fout van de producent die daar eigenlijk geen flikker mee te maken heeft.
Davy,

Niemand zeurt hier over transport schade. Het ging om prijsvergelijk.

Citaat van: Davy op zondag 18 januari 2009, 00:26:04
Ik vind service en betrouwbaarheid van een handelaar met een winkel van groot belang dat ik dan wat meer betaal dan op een beurs of internet heb ik er voor over.
Dat zeg ik toch ook. Als je service wilt prima. Koop dan op de hoek en je betaalt iets meer. Daar zijn we het toch allemaal over eens?

Gr, Ben.

Ik denk dat Marklin met zijn koploper een topmodel op de markt heeft gezet met een aantrekkelijke adviesprijs.

Het is natuurlijk erg zuur dat de beurshandelaren dit model (vergeleken met de reguliere handel) erg goedkoop aanbieden. Voor de hobbyist (die gewacht heeft) is het natuurlijk financieel aantrekkelijk.

Ik heb achteraf ook meer betaald door dit model bij mijn vaste leverancier te bestellen (ondanks de 10% korting bij voorinschrijving). Maar ik wist wat dit model me zou gaan kosten toen ik het bestelde (maart). Toen vond ik dit acceptabel. Dus mag ik nu niet klagen. Maar leuk is het niet.

Het model is gewoon een normaal produkt dat in de catalogus staat. Van een eenmalige of gelimiteerde produktie is geen sprake. Iedere Marklin-dealer kan deze bestellen. Ik denk dat de handelaren die zaken doen met Nederlandse klanten hier goed op ingespeeld hebben en het model groot ingekocht hebben.

Als je de aandacht in dit topic ziet dat aan de Koploper is besteed, dan wist je dat dit model een verkoopsucces zou worden.

Of globalisering goed is voor ons betwijfel ik. Met hetzelfde gemak waarbij wij onze vaste leverancier overslaan en voor de laagste prijs gaan, zal de klant onze werkgever passeren. Dit is echter off topic.

Ik ben benieuwd hoe het met de Olympische Spelen variant gaat.

groetjes
Henk

Citaat van: mDDM op zaterdag 17 januari 2009, 23:40:23
De adviesprijs is voor een Märklin treinstel met ? 369,- met vier verschillende bakken al aan de lage kant.
Op Houten stonden ze bijna allemaal voor ? 279,-.

Dat is een fors prijsverschil. Ondanks de lage prijs die er in Houten voor gevraagd werd zal er toch nog winst op gemaakt worden. Anders zou de handelaar niet de moeite nemen om naar Houten af te reizen en daar een stand te huren. Maar ja, die dure vitrines in de marklinshop moet ook betaald worden.
Zelf heb ik mijn koploper in de marklinshop gekocht hoewel ik dat eigenlijk zelden doe. Maar omdat ik nou niet bepaald positieve ervaringen heb met nieuwe marklin-produkten durf ik het niet aan om die op beurzen te kopen. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik de handelaren op de beurzen niet vertrouw, maar ik heb gewoon geen zin in opsturen als er wat mee is, als de marklin-shop hier zowat om de hoek zit.
Gelukkig heb ik (nog) geen problemen met mijn koploper.
Ik vraag me overigens af of de eventueel benodigde service van een marklin-shop wel 90 euro waard is. Veel meer dan doorsturen naar Keuterman zullen ze ook niet doen.

groeten, Martin

Nogmaals, het is heel simpel. Óf je bestelt iets bij je dealer op de hoek voor iets meer, met de zekerheid dat het werkt en dat je er altijd terecht kunt, óf je neemt de moeite om naar Houten o.i.d. te gaan, met een wat lagere prijs maar met het risico dat je bij problemen naar die Duitse handelaar terug moet of moet lopen klooien met verzenden naar Märklin. De één doet het zus, de ander doet het zo. De ene helft koopt op Houten (of Marktplaats, of Lokshop), de andere helft bij de winkelier-op-de-hoek. Ik heb niet de indruk dat de één de ander totaal uitmelkt, je weet als winkelier dat je concurrentie hebt en daar moet je op inspelen. De een lukt dat beter dan de ander. Volgens mij houdt het elkaar momenteel redelijk in evenwicht.

Dan weer inhoudelijk: ik wacht vol smart op een Koploper-drietje, en die ga ik mooi in Houten halen, want ik heb toch geen winkelier in de nabijheid. Of als ik tegen die tijd verhuisd ben misschien wel, dat zien we wel. En ik ben vast niet de enige die regelmatig dit soort afwegingen maakt.

Citaat van: martin op zondag 18 januari 2009, 11:56:38
Maar omdat ik nou niet bepaald positieve ervaringen heb met nieuwe marklin-produkten durf ik het niet aan om die op beurzen te kopen. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik de handelaren op de beurzen niet vertrouw, maar ik heb gewoon geen zin in opsturen als er wat mee is, als de marklin-shop hier zowat om de hoek zit.

Helemaal mee eens.

Citaat van: Henk op zondag 18 januari 2009, 09:34:49
Ik heb achteraf ook meer betaald door dit model bij mijn vaste leverancier te bestellen (ondanks de 10% korting bij voorinschrijving). Maar ik wist wat dit model me zou gaan kosten toen ik het bestelde (maart). Toen vond ik dit acceptabel. Dus mag ik nu niet klagen. Maar leuk is het niet.

Mee eens.

Het model is gewoon een normaal produkt dat in de catalogus staat. Van een eenmalige of gelimiteerde produktie is geen sprake. Iedere Marklin-dealer kan deze bestellen. Ik denk dat de handelaren die zaken doen met Nederlandse klanten hier goed op ingespeeld hebben en het model groot ingekocht hebben.

Mijn favoriete treinelier is ondanks de druk van Märklin (nog) geen shop geworden. Hij kon als gewone middelgrote dealer maar 5 Koplopers bij Märklin bestellen. Ik had nog net de laatste. Als hij bijbestelde werd dit eerst automatisch door het systeem geaccepteerd, maar later handmatig weer teruggedraaid. Natuurlijk was de vraag groter, maar hij kon er gewoon niet meer krijgen. Zo jaagt Märklin dus de Nederlandse klant in de handen van Houten en Duitse handelaren. Onbegrijpelijk.

Citaat van: spoorman op zondag 18 januari 2009, 09:08:16
Als blijkt dat M* stores of shops niet mee kunnen met de lagere prijzen is dat een gegeven en zul je je daar op in moeten stellen. Hier ligt vooral ook een taak voor M* zelf met hun NL prijsbeleid.

Als deze lagere prijzen het gevolg zijn van oneerlijke concurrentie door het niet-afdragen van BTW (zeg maar zwarte handel), ben ik het hier absoluut niet mee eens.

Ik heb hem vandaag uitgeprobeerd op de MS....

in een woord: GEWELDIG !

ik zie als enige tekortkoming de grote zwarte 'leegte' voorin de trein....

vreemd genoeg is dat op de M*site en ook in de catalogus NIET zo afgebeeld; daar is de hele trein t/m de voorste deuren doorzichtig. de niets vermoedende aspirant-koper krijgt achteraf een minder leuke verrassing.

is dat bij de Lint ook zo ? grotere ramen en absoluut niets te zien van een motorblok, of is dat ook een truuk-foto ?

verder is er echter helemaal niets op aan te merken, nauwelijks motorgeluiden, hij rijdt geweldig mooi en kan ontzettend langzaam kruipen. ook de topsnelheid is voldoende.

over de detaillering is ook al genoeg gezegd: prima werk geleverd.

gewoon ontzettend veel trein voor je geld.
busje13
gast

ik ben ook zeer tevreden over de koploper en ik heb er ook (nog even afkloppen) geen problemen mee gehad

de foto's in de catalogus en op de site zijn nog van de lima versie die ook in de vitrine's stond van de Marklinshops (ook zilver dak)

groeten Fabian
chris
gast

Lint is geheel vrij van motor, dus overal vrije doorkijk.

Ik hoop op een NL Syntus Lint. Want ze is net zo perfect als de Fleischmann (goh, hoe zou dat komen ?) maar wel veel goedkoper (wat Marklin goedkoper ??)  Ja  :D

M* en bezig te digitaliseren

Citaat van: mDDM op zondag 18 januari 2009, 15:13:01

Mijn favoriete treinelier is ondanks de druk van Märklin (nog) geen shop geworden. Hij kon als gewone middelgrote dealer maar 5 Koplopers bij Märklin bestellen. Ik had nog net de laatste. Als hij bijbestelde werd dit eerst automatisch door het systeem geaccepteerd, maar later handmatig weer teruggedraaid. Natuurlijk was de vraag groter, maar hij kon er gewoon niet meer krijgen. Zo jaagt Märklin dus de Nederlandse klant in de handen van Houten en Duitse handelaren. Onbegrijpelijk.

Waar ik uiteindelijk m'n Koploper heb aangeschaft is ook geen M* shop.
Hij was wel pas net na nieuwjaar binnen, toen ik 'm later ging ophalen lagen er naast de gereserveerde koplopers nog een heel stapeltje M* & T* koplopers op een nieuwe eigenaar te wachten. In ieder geval meer dan 5.

Citaat van: chris op zondag 18 januari 2009, 00:19:23

Ahum, niet om het een of ander hoor Chris. Maar een zekere winkel in Vl* was lange tijd ook vooral een prijsvechter die heel wat kleintjes heeft weggeconcurreerd.
chris
gast

Daar ging mij het niet om, het gaat mij om de regels die ALLE winkeliers opgelegd krijgen van Marklin NL.
Concurrentie is altijd goed.

Maar oneerlijke concurrentie omdat er twee compleet verschillende regels gelden voor 1 merk in 2 buurlanden is knettergek.
Dat wilde ik aanhalen met het half wit verhaal.

Als de NL regering morgen zegt : Een half wit is voortaan 10 euro, en mag alleen bij de supermarkt gehaald worden, en in Belgie en Duitsland liggen ze voor 2.30 overal te koop, moet je eens kijken hoe snel dit het 8 uur journaal haalt.
Spoorman
gast

Chris,

Nu snap ik wat je bedoelt en daar heb je gelijk in.

GHr, Ben.

Citaat van: robkop op zondag 18 januari 2009, 15:55:00
Waar ik uiteindelijk m'n Koploper heb aangeschaft is ook geen M* shop.
Hij was wel pas net na nieuwjaar binnen, toen ik 'm later ging ophalen lagen er naast de gereserveerde koplopers nog een heel stapeltje M* & T* koplopers op een nieuwe eigenaar te wachten. In ieder geval meer dan 5.
Winkeliers willen ook nog wel eens elkaar helpen. Ik zeg daarmee niet dat dat bij jouw dealer het geval is.

Citaat van: chris op zondag 18 januari 2009, 16:14:06
Daar ging mij het niet om, het gaat mij om de regels die ALLE winkeliers opgelegd krijgen van Marklin NL.
Concurrentie is altijd goed.

Maar oneerlijke concurrentie omdat er twee compleet verschillende regels gelden voor 1 merk in 2 buurlanden is knettergek.
Dat wilde ik aanhalen met het half wit verhaal.

Als de NL regering morgen zegt : Een half wit is voortaan 10 euro, en mag alleen bij de supermarkt gehaald worden, en in Belgie en Duitsland liggen ze voor 2.30 overal te koop, moet je eens kijken hoe snel dit het 8 uur journaal haalt.

Intertijd vonden de kleintjes ook dat het speelveld niet voor iedereen gelijk was en volgens mij klopte dat nog ook. Wat ik maar wilde zeggen is dat sommige winkels intertijd optimaal gebruik maakte van de mogelijkheden die Märklin hen bood en dat doen die Duitse handelaren onder de huidige omstandigheden nu ook.

Märklin heeft kunstmatige prijzen geschapen en dat gaat altijd wringen. Maar dat zeg je denk ik zelf ook.

Citaat van: chris op zondag 18 januari 2009, 15:41:52
Lint is geheel vrij van motor, dus overal vrije doorkijk.

Ik hoop op een NL Syntus Lint. Want ze is net zo perfect als de Fleischmann (goh, hoe zou dat komen ?) maar wel veel goedkoper (wat Marklin goedkoper ??)  Ja  :D

Gaat Mätrix dan ook de correcte Lint 41/H maken?
chris
gast

Geen idee...het is een wens  :)
Voor de rest.....we zullen het snel weten nu.

Ben vooral benieuwd wat Fleischmann dan doet. Het concern waar Fleischmann nu bij hoort houdt wel van een robbertje. Mijn gok. Märklin heeft uiteindelijk de drierailmarkt voor Linten en Fleischmann de tweerailmarkt.
We zullen zien.
woodymax
gast

Morgen valt als het goed is hier de koploper door de bus.

Kan niet wachten  :D :lol: 8) :P

Mvg,
Mark

Citaat van: woodymax op zondag 18 januari 2009, 18:22:21

Mvg,
Mark

leg je er dan wel een kussen of nog beter een zachte matras onder ?
woodymax
gast

Citaat van: huub op zondag 18 januari 2009, 20:34:04

Mvg,
Mark

Jah Cker, hij mag idd niet te hard vallen, lijkt me niet zo goed...  :lol:

mvg,
mark

Ik heb ontdekt dat de bij koploper de verlichting uitvalt als hij voor een rood sein staat.
Op zich is dit niet vreemd: geen rijspanning dan ook geen licht.
Maar bij de Marklin ICE3 is dit niet zo. Hier blijft de verlichting branden als het treinstel voor een rood sein staat te wachten.

De electronica van beide treinstellen is hiermee duidelijk anders.

groetjes
Henk
NS1607
gast

Mvg,
Mark

Heb je zo een grote brievenbus dan?

Jos.
joostboudewijns
gast

Wij hebben een speciale doos voor de deur waar ze pakjes in kunnen dropen zonder dat iemand ervoor hoeft te tekenen 8)
woodymax
gast

Citaat van: NS1607 op maandag 19 januari 2009, 16:27:57

Mvg,
Mark

Heb je zo een grote brievenbus dan?

Jos.

Ligt eraan hoe dun de doos is  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

mvg,
mark

ICE-3

CiteerIk heb ontdekt dat de bij koploper de verlichting uitvalt als hij voor een rood sein staat.
Op zich is dit niet vreemd: geen rijspanning dan ook geen licht.
Maar bij de Marklin ICE3 is dit niet zo. Hier blijft de verlichting branden als het treinstel voor een rood sein staat te wachten.

Hoi Henk,

zit de sleper ook op dezelfde plek als het treinstel stilstaat? Ik heb een vermoeden dat de sleper van de ICE3 verder verwijderd is van het sein dan de sleper van de koploper.

Groeten, Paul

Op beide uiteinden van het treinstel zit een sleper. Ik laat de rein op het sein stoppen (de voorste sleper heeft geen rijspanning).
Bij de ICE3 blijft de verlichting branden, krijgt spanning vanaf de tweede sleper. Bij de Koploper is alles donker.

groetjes
Henk

Bij de koploper neemt altijd de voorste sleper de rijspanning af.

Dat is ook het meest logisch.

Ik denk eerder dat je ICE3 dan eigenlijk niet goed is?
Hoe lang is je ICE3? Als die een beetje een flinke lengte heeft staat die voorbij het sein??

Koen

De ICE3 is 5 eenheden lang. Ook deze stopt met de eerste sleper voor het rode sein (want daar ontbreekt de rijspanning).
Maar blijkbaar krijgt de verlichting (front, sluit en binnen) nu spanning via de andere sleper die op dit moment nog wel rijspanning heeft.

Ik vind dit een mooiere oplossing als bij de koploper. Wellicht is hiermee een deel van het prijsverschil verklaard.

groetjes
Henk

Goede analyse, en een slimme oplossing bij de ICE3.

Bij de Koploper gaat blijkbaar alles via de voorste sleper...

Koen

Heeft de ICE3 dan niet gewoon een decoder die dat zo regelt?
Er zijn decoders die dat kunnen en dan werkt het zowel digitaal als analoog.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.