Beste Spoorman,
Citaat van: spoorman op zaterdag 17 januari 2009, 23:51:48
Citaat van: mDDM op zaterdag 17 januari 2009, 23:40:23Dit is gewoon een levensgrote bedreiging voor de detailhandel, en uiteindelijk dus voor onze spoorhobby.
Zou niet weten waarom. Als je zo oud als ik ben heb je nog de kruidenier op de hoek mee gemaakt. Langzaam werd deze verdrongen door de supers. Is dat erg behalve voor de kruidenier zelf?
De spoorhobby gaat gewoon door en de consument gaat voor de laagste prijs bij gelijkblijvende kwaliteit. Service en garantie tellen nauwelijks, kijk maar eens wat er gesleuteld en gepimpt wordt aan modellen waardoor de garantie sowieso vervalt.
Je krijgt de hele wereld gratis op je beeldscherm, velen kopen op Markplaats, Ebay en zelfs overzee in de VS. Da's een fenomeen van deze tijd en ik ben er blij mee. Wie naar de modelspoorwinkel op de hoek wil om deze ook een nering te gunnen alle respect voor die keus maar je betaalt dan meer. Als je dat er voor over hebt moet je het doen. Vrije keus, vrij land, meer is deze hele discussie niet.
Gr, Ben.
Tot mijn spijt verdwijnen inderdaad nog steeds slagers, groenteboeren, bakkers en kleine kruideniers uit het straatbeeld.
We zijn voor onze dagelijkse boodschappen steeds vaker veroordeeld tot de AH, C1000 en anderen.
Maar daarvan is er dan ook altijd wel eentje in de buurt.
Als je als modelspoorder lekker aan de gang bent en tot de ontdekking komt dat je een stukje rail of een ander onbenullig onderdeeltje tekort komt, is het buitengewoon vervelend als je eerst 6 weken op Houten moet wachten of dat via Internet moet bestellen en pas een paar dagen later bezorgd krijgt.
Natuurlijk zijn er velen onder ons die daar uitstekend mee kunnen leven.
Maar er zullen er ook velen afhaken.
Dan worden de seriegroottes voor de fabrikanten nog kleiner en de stukspijs nog hoger.
Ik zelf ben heel blij dat ik mijn Koploper bij mijn favoriete treinelier gekocht heb (met 5% korting bij voortuitbestelling). Ik heb hem uitgebreid in zijn bijzijn kunnen testen (had hij zelf trouwens ook al gedaan), voordat ik hem meenam naar huis (Een eveneens bestelde stoomloc heb ik niet afgenomen en die ging direct naar Keuterman).
Dat gaat niet zo makkelijk als je iets toegstuurd hebt gekregen.
Toon maar eens aan dat je model al kapot was voordat je ontving...
Toen de eerste berichten op de fora verschenen over diverse problemen met het model, was ik maar wat blij dat als ik ook een probleem zou hebben, ik alleen maar terug hoef naar mijn treinelier, en daar kan rekenen op perfecte service.