Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

Citaat van: huub op woensdag 14 januari 2009, 22:36:57
Citaat van: Wilfried op woensdag 14 januari 2009, 22:20:27
Johan,

Huub was me net voor maar ik heb hier nog wel een link voor een plattegrond van Centro.

plattegrond

Is een pdf-bestand en dan naar de 2e en 3e pagina gaan voor winkels en plattegrond.

Het komt overeen met wat ik vanmiddag zag......
op de JK  site staat ook een adres; Centroallee 9 (L3),
maar dat kan ik niet rijmen met de plattegrond, lokatie 174 ?
de plattegrond klopt wel volgens mij.

Ze werken op de plattegrond met nummers omdat dit volgens mij makkelijker zoeken is op de plattegrond.
Anders moeten ze bij alle winkels de straatnaam en huisnummer neerzetten waardoor dit niet meer zo overzichtelijk is
omdat de winkels per soort gerangschikt zijn en dus alle adressen door elkaar staan.
Remie
gast

de koploper is nu denk niet meer te koop in de buurt van Haarlem?
NS1607
gast

Moet je eens op Marktplaats.nl kijken, er worden er nog genoeg aangeboden.

Jos.
gerard5663
gast

hor remie

of kijken bij www.modeltreinexpress.nl

groeten,

gerard5663
OmeLaurus
gast

Citaat van: Remie op vrijdag 16 januari 2009, 11:44:34

Je hebt een PB!
Remie
gast

Citaat van: gerard5663 op vrijdag 16 januari 2009, 11:53:42
hor remie

groeten,

gerard5663

Waar zit deze winkel?

Citaat van: NS1607 op vrijdag 16 januari 2009, 11:46:32

Jos.
Ik vertouw het niet zo op mp, waarom zetten ze de treinen te koop?

Citaat van: OmeLaurus op vrijdag 16 januari 2009, 11:56:14

Je hebt een PB!

Ik heb er al gereageert!
Daan!
gast

Harlaar heeft ze denk ik nog. Zit in badhoevedorp
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: Remie op vrijdag 16 januari 2009, 14:00:06
hor remie

groeten,

gerard5663

Waar zit deze winkel?

Modeltreinexpress bevindt zich in Vlaardingen. En ook daar is ie nog gewoon verkrijgbaar.
Spoorman
gast

Om wat te verdienen net zoals die miljoenen anderen die op marktplaats adverteren. Niks mis mee als je maar weet wat je koopt.

Gr, Ben.

Waar zit deze winkel?
Tipje: de meeste winkels hebben hun adres ook gewoon op de website staan... :?

Jij hebt toch ook weleens wat over wat mooi zou zijn als dat geld oplevert??  :?

Koen
hendrik
gast

ga je um kopen?

Citaat van: Daan! op vrijdag 16 januari 2009, 14:09:47
Harlaar heeft ze denk ik nog.

dat zou ik ook doen, hebben wij um ook vandaan.

Citaat van: hendrik op vrijdag 16 januari 2009, 16:50:23

ga je um kopen?

Ik denk dat de beurs in Houten (morgen) vol staat met Koplopers.
En goedkoper dan bij de bekende dealers.

En ik denk dat als je er ooit later een wil hebben dat dat ook geen probleem is, alles wat M* geproduceerd heeft in de afgelopen decennia is nog gewoon aan te komen, vaak zelfs nieuw of in nieuwstaat.
Ook de eenmalige uitvoering van de Borsig stoomlok - zijn er maar 5000 van - kan je gewoon aan komen.

b.v. op Ebay staan er al meer dan 10, en voor 300 Euro heb je er al eentje.
zelfs bij een verkoper die hier op het forum als betrouwbaar vermeld staat.

ga naar:www.ebay.de
zoek op: märklin 37421
copy-paste....

dus geen paniek  :lol:
NS1607
gast

@ Huub.

Dat klopt helemaal.

Want in het begin werd gezegd dat het een beperkte oplage is van 888 stuks, maar inmiddels zijn er zo veel van te koop.

Ik geloof niet in beperkte oplages.

Jos.
joop
gast

waar komt het verhaal vandaan dan dat ze uitverkocht zijn, bij marklin staat het licht nog
gewoon op groen ?

joop
NS1607
gast

Ja, dat bedoel ik nou net.

Die 888 stuks is meer een verkooptruc
En dit zou eerder op de olypische slaan dan op de gewone ICM 4.

Want toen Märklin hem aankondigde was er helemaal nog geen sprake van de Olympia uitvoering.

Dus wat ik nu moet geloven weet ik ook niet.

Jos.
joostboudewijns
gast

Citaat van: NS1607 op vrijdag 16 januari 2009, 17:17:24
Want in het begin werd gezegd dat het een beperkte oplage is van 888 stuks, maar inmiddels zijn er zo veel van te koop.
De OS versie worden er maar 888 van uitgeleverd, mits je grote bestellingen plaats bij M* kun je ze als winkelier gewoon bestellen hoor.

Gr Joost
NS1607
gast

Citaat van: joostboudewijns op vrijdag 16 januari 2009, 17:36:59

De OS versie worden er maar 888 van uitgeleverd, mits je grote bestellingen plaats bij M* kun je ze als winkelier gewoon bestellen hoor.

Gr Joost

Wat bedoel je met de OS versie?

Jos.
Spoorman
gast

De olympische spelen versie.
NS1607
gast

Toen Märklin met het nieuws van de Koploper kwam, was helemaal nog geen sprake van de Olympia uitvoering.

En toen werd er al gesprokken van 888 stuks.

Of zijn het mischien de eerste 888 stuks die hier in Nederland in vorrpremiere zijn gegaan?

Jos.
Spoorman
gast

Jos, jij hebt een hoop gemist........
NS1607
gast

Wat heb ik dan gemist?

Ik heb het nogtans aardig gevolgd vanaf het begin.

Jos.
Forum Moderator

Er is nergens in het begin sprake geweest van 888 stuks blauw-gele uitvoering. Heeft Märklin ook nooit beweerd. Er is alleen gezegd dat hij fabrieksaf uitverkocht is. En dat zegt niets over aantallen en ook niks over exclusiviteit.

Die 888 stuks slaat alleen op de Olympische Koploper.

Groeten,
Herman
joop
gast

volgens mij is hij niet uitverkocht, anders staat het licht wel op rood !!

joop
Speciale Gast

RFO 193 623

Het gaat ook helemaal nergens meer over geloof ik  :? We hebben het dacht ik over de Koploper lekker belangrijk of hij nu al uitverkocht is ja/nee. Hij is pas 3 weken in de winkels verkrijgbaar. Bij Conrad wordt ie pas begin februari uitgeleverd...

En alleen de Marklin Olympische Koploper is gelimiteerd op 888 stuks gerelateerd aan het Olympische datum 8 augustus 2008.
Spoorman
gast

Citaat van: NS1607 op vrijdag 16 januari 2009, 18:32:30
Wat heb ik dan gemist?

Ik heb het nogtans aardig gevolgd vanaf het begin.

Jos.
Klok en klepel enz. Je roept maar wat.
NS1607
gast

@ Spoorman.

Dit zijn juist de dingen die ik heb meegekregen.

Jos.

Citaat van: huub op vrijdag 16 januari 2009, 17:15:31
Citaat van: hendrik op vrijdag 16 januari 2009, 16:50:23

ga je um kopen?

Ik denk dat de beurs in Houten (morgen) vol staat met Koplopers.
En goedkoper dan bij de bekende dealers.

Klopt, voor minder dan 300 euro kon je de Märklinversie meenemen.

Citaat van: NS1607 op vrijdag 16 januari 2009, 23:29:25
@ Spoorman.

Dit zijn juist de dingen die ik heb meegekregen.

Jos.

Dan heb je het echt helemaal verkeerd meegekregen Jos.
Hoe groot de oplage van de geel-blauwe versie is weet ik niet, maar heel klein zal die niet zijn. Bovendien blijft Märklin in de toekomst Koplopers maken zo lang ze de dingen kunnen slijten.

Alleen voor de aangekondigde olympische versie zou het om 888 respectievelijk 444 (Trix) stuks gaan. Dat zal wel een eenmalige oplage zijn, behalve dat er natuurlijk nog twee olympische Koplopers zijn.
jklooster
gast

vandaag mijn vooraf (bij de bekende Jim Knopf) bestelde Koploper afgehaald op de beurs in Houten . De man achter de tafel had een plezierige verrassing voor mij in petto; Eu 285,- i.p.v. de bij voorbestelling geldende prijs van 297. Dit omdat de Koploper vandaag elders voor ca. 279 werd aangeboden.
Kan het model helaas niet thuis testen omdat ik alleen rijd in clubverband (M-track).

Toch toont dit voorval m.i. aan:
direct toehappen of aanschaffen bij het verschijnen van een model is financiëel onaantrekkelijk (beter geschreven = dom). Verkooptechnisch (beter inkooptechnisch, want de hobbyïst koopt tenslotte!) zijn bespiegelingen vooraf hieromtrent volstrekt nutteloos. De handelaren hebben natuurlijk ook Internet en kunnen precies vooraf peilen welk model wel of niet in de smaak valt resp. zal vallen. En dat bepaalt in hoge mate de verkoopprijs.
Je zou zelfs intern in forumverband kunnen peilen hoeveel hobbyïsten een zekere aanschaf van een model willen en dat door 1 persoon laten aanschaffen. Als je er 40 of 50 tegelijk koopt en direct betaalt dan sta je te kijken voor welke stuksprijs dat mogelijk is. Bij een NL handelaar, maar wellicht nog aantrekkelijker bij een D handelaar.

Hoezo dom?  :shock:

Ik voel mijzelf lichtelijk gepikeerd worden door je - wat mij betrefde- nutteloze opmerking.

Als jij die koploper voor ?285 hebt gekocht, gefeliciteerd en veel plezier ermee. Succes met je service/garantie afwikkeling als je er pech mee krijgt. Ik heb wat meer betaald, echter een probleemloze garantie/service. Ik hoef dus niet eerst in het Duits te mailen en weer naar Houten terug, 5 euro entree betalen enz enz.

Echter vind ik het zeer jammer dat je zo ongenuanceerd uit de hoek komt op een forum.

Er zijn er hier heel veel die gelukkig net als ik ,de NL-dealers een warm hart toedragen en bewust daar wat kopen.

Kijk uit met je uitlatingen op een forum.

PS dit is een koploper topic. Geen kieskeurig.nl waar je prijzen gaat vergelijken.
Moderator kijk even mee aub.
Speciale Gast

Vrijheid van meningsuiting ?
Volgens mij worden er geen regels overtreden...  :?

Robbert.
Speciale Gast

Hallo,

Even reagerend op de reaktie van Jklooster:

Je geeft aan dat je de koploper bij JK gekocht hebt(overigens een duitse märklin dealer) op zijn stand in Houten. Je verkoperkeuze is daarbij gevallen in verband met de gereduceerde prijs.

Je geeft zelf aan dat je het niet verstandig vindt om direct toe te happen als een model uit gaat komen. Toch lees ik in je verhaal dat je de koploper zelf ook in voorbestelling gekocht hebt. Sterker nog, elders op de beurs werd hij zelfs voor 6 euro minder aangeboden :shock: In dat opzicht vind je jezelf dus dom? 8)

Niet iedereen is spekkoper. Een aankoop is ook een kwestie van gunnen. Zoals Baardo al aangeeft, voor service in de buurt kun je ook iets meer over hebben.

Groetjes

willie

Remie
gast

Citaat van: henkv op zaterdag 17 januari 2009, 15:13:54
Dan heb je het echt helemaal verkeerd meegekregen Jos.
Hoe groot de oplage van de geel-blauwe versie is weet ik niet, maar heel klein zal die niet zijn. Bovendien blijft Märklin in de toekomst Koplopers maken zo lang ze de dingen kunnen slijten.

Alleen voor de aangekondigde olympische versie zou het om 888 respectievelijk 444 (Trix) stuks gaan. Dat zal wel een eenmalige oplage zijn, behalve dat er natuurlijk nog twee olympische Koplopers zijn.

Dus de gewone blijft er nog het hele jaar denk je?
Mooi dan kan ik wachten tot ik weer geld heb (dat duurt niet zo lang meer, bijna jarig :lol:)
Kan den misschien ook op de beurs over een half jaar of zo.

Edit Herman05: Quote gerepareerd

Citaat van: Robbert op zaterdag 17 januari 2009, 16:28:38
Vrijheid van meningsuiting ?
Volgens mij worden er geen regels overtreden...  :?

Robbert.

Dat vind ik nou ook
en die anderen a.u.b. niet zo mopperen.
Re460
gast

Ja vandaag stond de koploper voor 279,- in Houten. Marklin adviesprijs is 379,-
Vind 100,- wel een erg groot verschil.
Ook ik draag de nederlandse winkels een warm hart toe. Maar om nu 100,- extra te betalen onder het mom van goede service vind ik wel wat ver gaan.
Iets extra's betalen uit loyaliteit en goede service is op zich niet verkeerd maar dat kost toch geen 100,-????
Iemand die vooruit besteld is niet dom en maakt een weloverwogen keuze.
Zelf bestel ik niets meer vooruit, iets te vaak mijn neus bij M gestoten.
Een ieder veel plezier met de koploper, dit ongeacht de aanschafprijs.
Groet,
Erwin

samen staan we sterker

Nee, niemand is dom hier...

maar het gaat om Vraag en Aanbod !

In het begin wil iedereen de koploper hebben,
en dat betaal je.

Zodra de markt verzadigd is gaan de prijzen zakken...

Groetjes

een hele trotse papa van tygo en jamie

ze gingen daar dan ook als warme broodjes over de tafel
wat lagen er veel van zeg en wat zag ik veel mensen lopen met die mooie grote doos
maar goed 279 is geen geld voor zo een pracht treinstel
heb nu wel een definitieve keus gemaakt dat als ik het geld heb dat deze er komt en niet de lima
groet robert

Het is natuurlijk de afweging: ben je van plan om vrij kort na de uitlevering naar Houten (of vergelijkbaar) te gaan, of niet. Als je 'm voor een goede prijs tegen voorintekening kunt krijgen is dat helemaal niet slecht. 1) het is lekker makkelijk en lekker dichtbij bij je lokale dealer (if any), 2) je bent zeker dat je 'm hebt (want loopt het wel hard, en je mist een keer een beurs, dan ben je al de pineut) en 3) voor je in Houten binnen staat ben je ook minimaal een reis (???) en entree (5?) kwijt. Voorintekening is dus eventueel iets duurder, maar wel zekerder.

Hoe het ook kan gaan: je komt niet zovaak op een beurs, en als je er komt is datgene dat je wil zo ongeveer overal al uitverkocht. En dan stijgt de prijs dus weer. Heb vandaag nog wel een BR132 (DR) gevonden, maar veel lagen er niet meer, en ze waren ook alweer duurder dan op Eurospoor. Dus als je iets echt graag wil en je kunt het voor een goede prijs per voorintekening krijgen dan ben je echt niet gek bezig.

Citaat van: jklooster op zaterdag 17 januari 2009, 15:31:31
Toch toont dit voorval m.i. aan:
direct toehappen of aanschaffen bij het verschijnen van een model is financiëel onaantrekkelijk (beter geschreven = dom).

Met dom heeft het niks te maken, tenzij je de prijs allesbepalend vind. Ik vond de prijs die ik voor mijn Trix versie heb betaald in december redelijk genoeg om het model te kopen en dan interessert het mij vervolgens geen bal of het ergens anders of een paar weken later nog goedkoper kan.

Waar we wel mee moeten ophouden is trappen in die wees-er-snel-bij lulkoek van Märklin en vooral van de Nederlandse detailhandel. Worden er geen productieaantallen genoemd, dan kun je er wel vanuit gaan dat een model minstens een paar maanden en waarschijnlijk nog langer leverbaar blijft. Bij de olympische versie ligt dat anders.
OmeLaurus
gast

Hmmm.. 379 tegen 279.. de gemiddelde prijs voor dat ding zit bij de NL M* shops zo rond de 330.. da's zowieso al een verschil van 15% (330-279) of 27% (379-279).
Er van uitgaande dat de handelaren op Houten genoegen nemen met 10% zou dat betekenen dat shops die de adviesprijs hanteren zo'n 40% marge op dat ding hebben  :shock:  :shock:

Volgens mij is het allemaal niet zo spannend.
Ik zie op ebay de meest uiteenlopende modellen, recente en oude exemplaren.
Wie even slecht bij kas is kan volgens mij echt nog wel aan zijn gewenste spullen komen, ook na jaren.

Ik heb meerdere oude M* loks bemachtigd die ik graag wilde hebben maar al lang uit productie zijn.

Zelfs de 37050 (Borsig BR05); slechts 5000 stuks van geproduceerd, staat constant te koop op Ebay en bij MTE hebben ze er ook een in de verkoop.
Wel kan je de pech hebben dat de prijzen omhoog gaan bij een exclusief model zoals deze, maar meestal niet. (heb er nog geen, komt wel)

Maar ik heb de koploper ook meer dan een half jaar geleden besteld en vandaag bleek dat dus overbodig te zijn; je struikelde er zowat over in Houten.
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 17 januari 2009, 19:35:12Er van uitgaande dat de handelaren op Houten genoegen nemen met 10% zou dat betekenen dat shops die de adviesprijs hanteren zo'n 40% marge op dat ding hebben  :shock:  :shock:

En daar geloof ik nu helemaal nix van... Ik denk meer in de richting dat onze Duitse vrienden een behoorlijk lagere inkoopprijs cq. hogere korting krijgen van de firma M. wegens veel hogere aantallen bij afname. De meeste Duiters in Houten hebben ook winkel in D. die betaald moet worden dus dezelfde kosten van huur, personeel etc. als de NL winkelier.
Freebee
gast

Misschien zijn ze in duitsland wel tevreden met wat minder winst....
Maakt mij ook niet veel uit. Ik blijf gewoon naar de prijs kijken.

Barry

Citaat van: Brigitte op zaterdag 17 januari 2009, 19:39:54
Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 17 januari 2009, 19:35:12Er van uitgaande dat de handelaren op Houten genoegen nemen met 10% zou dat betekenen dat shops die de adviesprijs hanteren zo'n 40% marge op dat ding hebben  :shock:  :shock:

En daar geloof ik nu helemaal nix van... Ik denk meer in de richting dat onze Duitse vrienden een behoorlijk lagere inkoopprijs cq. hogere korting krijgen van de firma M. wegens veel hogere aantallen bij afname. De meeste Duiters in Houten hebben ook winkel in D. die betaald moet worden dus dezelfde kosten van huur, personeel etc. als de NL winkelier.

Dus M*trekt zelf de boel krom ? of begrijp ik het niet goed ?
Dan zouden de NL-dealers samen EEN vuist moeten maken en gelijke behandeling eisen.
proberen rechtstreeks in Duitsland in te kopen en vervolgens in Houten gaan staan....

OmeLaurus
gast

Tja.. maar ik heb toch een beetje het gevoel besodemieterd te worden door M*.. Het zou toch alleen een NL Marklin Shop in Shop model worden??
Daarom heb ik er ook vooraf op ingeschreven.. maar puntje bij paaltje komen er duitse shops goedkoper aan dan de NL initiatiefnemers??

Wat klopt er hier niet in dit plaatje..

(ik moet er in alle eerlijkheid wel bij zeggen dat ik om te beginnen de prijs van de koploper al niet verkeerd vond, anders teken je er niet op in.. maar als er dan ineens een heeeeel groot gat in prijs ontstaat.. tja..)

Citaat van: huub op zaterdag 17 januari 2009, 19:56:08
Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 17 januari 2009, 19:35:12Er van uitgaande dat de handelaren op Houten genoegen nemen met 10% zou dat betekenen dat shops die de adviesprijs hanteren zo'n 40% marge op dat ding hebben  :shock:  :shock:

Dus M*trekt zelf de boel krom ? of begrijp ik het niet goed ?
Dan zouden de NL-dealers samen EEN vuist moeten maken en gelijke behandeling eisen.
proberen rechtstreeks in Duitsland in te kopen en vervolgens in Houten gaan staan....

En ik geloof ook niet dat het verschil in inkoopprijs tot een kleine 100 euro oploopt.
Dat de gangbare marge enkele tientallen procenten bedraagt is dacht ik een publiek geheim. Is ook helemaal geen rare marge in de detailhandel. Alleen normaal vormt de gangbare marge het uitgangspunt voor prijsconcurrentie en die bestaat in Nederland niet meer. En daar zijn de Nederlandse handelaren niet slechter op geworden Huub. Die hebben geen enkele reden om het Märklin moeilijk te maken, tenzij iedereen massaal naar de Duitse handel rent.
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 17 januari 2009, 19:59:38
Tja.. maar ik heb toch een beetje het gevoel besodemieterd te worden door M*.. Het zou toch alleen een NL Marklin Shop in Shop model worden??
Daarom heb ik er ook vooraf op ingeschreven.. maar puntje bij paaltje komen er duitse shops goedkoper aan dan de NL initiatiefnemers??

Wat klopt er hier niet in dit plaatje..

De geel/blauwe Koploper is geen Shop in Shop model!  De Koploper Olympic is dat weer wel. Net zoals de ACTS 7101 en ACTS 1251 ook geen Shop in Shop model is!

Ze hebben wel ongeveer 3/4 van de NL modellen oplage aan NL toegewezen en de rest wordt verdeeld over de rest van de wereld zeg maar.
OmeLaurus
gast

@Brigitte: 'I stand corrected'
Je hebt helemaal gelijk.. inderdaad alleen OS-versie (nooit gedacht dat ik deze afkorting ooit in een andere context dan een softwarehandleiding zou gebruiken ;) ) is shopperdieshop.

maar nogmaals voor een M* treinstel vond ik de prijs een half jaar geleden keurig (lees: ik vind de meeste losse NS locs uitgebracht door M* enorm overprized) en heb 'm daarom besteld.

een hele trotse papa van tygo en jamie

ho ho
ik zal me er niet teveel mee bemoeien maar trein en zo (nederlands naar ik meen ) had hem voor 289 staan is ook een goed bedrag
of marklin een voorkeur heeft naar duitsland weet ik niet maar goed
ik let op mijn portomonee en wacht liever
wat dus resulteerd dat ik dadelijk hetzelfde model als de meeste onder ons heb voor veel minder geld
waar ik net zo blij mee ben en die net zo mooi is
maar daar staat alleen maar tegenover dat ik nu even geduld heb moeten hebben
dat is een keuze natuurlijk
maar eerst roepen en dan vervolgens marklin weer afkraken want ze hebben liever duitsland is natuurlijk niet fair
allen lopen we als kudde dieren achter een nieuw model aan
de meeste al besteld voor ze uberhaupt weten hoe die er werkelijk uit gaat zien
laten we blij zijn dat marklin dit voor ons maakt
en als je nu niet tevreden bent over de prijs omdat het goedkoper is
daar ben je dan zelf schuld aan jij (niet persoonlijk tegen iemand ) wilde hem speciaal op het uitkom moment
iedereen die in houten komt (of een andere beurs ) weet dat HUUB gelijk heeft en ik denk er daarom helemaal hetzelfde over
dit begint meer en meer een discussie klaag draadje te worden inplaats van leuke foto's, oplossingen voor problemen , of andere info
erg jammer zo lopen er de laatste tijd meer draadjes die weer altijd ontaarden in SH*T inplaats van leuk
het gaat niet eens meer over de koploper zelf als model maar over marklin en geld
van mij mag dit draadje dicht het slaat nergens meer op dan een ordinaire discussie over geld
waar nota bene de oplossingen bij jullie zelf liggen
gewoon afwachten dan is die set net zo mooi alleen niet meer zo duur
dit draadje gaat hetzelfde als de CS2 en dat vind ik heel erg jammer
groet robert

Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 17 januari 2009, 19:35:12Er van uitgaande dat de handelaren op Houten genoegen nemen met 10% zou dat betekenen dat shops die de adviesprijs hanteren zo'n 40% marge op dat ding hebben  :shock:  :shock:

Ik vrees dat er nog een andere verklaring is voor de veel lagere prijzen op de beurs. Ik wil wel eens weten van al die forumleden die op de beurs hun zo gunstig geprijsde Koploper gekocht hebben, of ze een nette aankoopbon gekregen hebben. Drie tegen een dat dit niet het geval is. Dan mag je er vanuitgaan dat de verkoper geen BTW afdraagt, dus dat scheelt zo al 19%. Garantie geven ze meestal wel, maar dan moet je terug naar de beurs en naar dezelfde verkoper.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.