Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Citaat van: Gerard op zaterdag 10 januari 2009, 14:41:50
Aha, geen wonder.

Het is helemaal niet ongebruikelijk om geluiden te gebruiken die in het grootbedrijf zijn opgenomen. Dat is eigenlijk de enige manier om realitisch geluid te krijgen...

De typhoon van de Koploper is ook een opname van een echte (Nederlandse) trein, al denk ik dat dat geen Koploper is geweest omdat die een herkenbaar, een beetje hees klinkend typhoongeluid hebben, wat dus ietsje anders klinkt.

Bij de Class66 is bijvoorbeeld de hele startprocedure opgenomen, inclusief zoemers die in de cabine klinken en zo zijn er veel meer modellen met van het 1:1 voorbeeld opgenomen geluid.

Voor omroepberichten is dat niet anders... Het is bovendien de makkelijkste manier om eraan te komen :-P

Martijn ;-)
Gerard
gast

[off topic]
Citaat van: Acido op zaterdag 10 januari 2009, 16:16:13
Voor omroepberichten is dat niet anders... Het is bovendien de makkelijkste manier om eraan te komen :-P
Jammer dat er geen CD's zijn met stationsberichten van Nederlandse stations. Het schijnt dat ProRail daar geen medewerking aan wil verlenen i.v.m. de privacy van de omroep(st)ers.
[/off topic]
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Citaat van: Pobox op vrijdag 09 januari 2009, 18:23:42
voor de koploper moet het ook in te stellen zijn dat deze analoog ook optrekvertraging heeft, het kan immers bij een lokpilot ook!
Wat je precies bedoelt weet ik niet (wat is een lokpilot?) , maar mijn (overbodige?) info:
Op M-loc 37241 (1144) zitten er op de motor twee schroefjes voor instellen van de decoder die (ook) analoog werken, eentje voor de max. snelheid en eentje voor de optrekvertraging. Standaard staat de eerste op maximaal en de tweede op minimaal, dus bij trafo "vol open" gaat 'ie er direct "als een gek" vandoor. M-loc 37121 (1215) heeft die schroefjes niet, dus daar valt niets in te stellen. Digitaal ingestelde waarden worden analoog niet gebruikt, dat geldt voor beide locs. De optrekvertraging van 1144 is briljant. Jammer dat dat niet op alle locs standaard is. Heeft de Koploper die schroefjes niet?

De LokPilot is de standaarddecoder van het merk ESU, ook bekend van de Loksound decoders. In enigszins aangepaste vorm wordt de LokPilot tegenwoordig veel door Märklin gebruikt, onder andere in de Koploper en trouwens ook de 1215. Bij de LokPilot is het zo dat de ingestelde waarden ook analoog werken en er is eigenlijk geen reden te bedenken waarom dat bij de aan Märklin geleverde decoders anders zou zijn, tenzij Märklin daar specifiek om heeft gevraagd.
Freak
gast

Citaat van: Gerard op zaterdag 10 januari 2009, 18:53:24
[off topic]
Jammer dat er geen CD's zijn met stationsberichten van Nederlandse stations. Het schijnt dat ProRail daar geen medewerking aan wil verlenen i.v.m. de privacy van de omroep(st)ers.
[/off topic]
En als ze jouw nu inhuren om die stationsberichten in te spreken ?.

Mvg,
Peter
Gerard
gast

Mathijs
gast

Nou dat is dan mooi geregeld. Heb je ook weer wat te doen Gerard :P

Mathijs
Gerard
gast

Er zijn wel fragmenten te vinden, bijvoorbeeld op de sites van de voice overs zelf.
Hier bijvoorbeeld.
http://www.loesvanderschaft.nl/audiofragmenten.htm
De site van Tuffy Vos kan ik zo gauw niet meer vinden.
Mathijs
gast

Kom op niet verdrietig zijn. Bedenk hoeveel mensen je héél blij zou kunnen maken. Dan nog een paar cd's in andere talen en klaar is kees (of Gerard) :mrgreen: :wink:

Mathijs
Andreas
gast

Citaat van: Gerard op zaterdag 10 januari 2009, 18:53:24
[off topic]
[/off topic]
Onzin, Tuffie heeft haar eigen site: www.tuffievos.nl. Daar staat overigens een demo (hier te beluisteren.)
Gerard
gast

Citaat van: Andreas op zondag 11 januari 2009, 22:06:31
Onzin, Tuffie heeft haar eigen site: www.tuffievos.nl. Daar staat overigens een demo (hier te beluisteren.)
Ik heb het over ProRail, niet over Tuffie Weet-Ik-Veel met maar 1 bericht...

Maar dit bericht had wel goed gekund in de koploper, gaat over de trein naar schiphol.

Groet Rob

Citaat van: Gerard op zondag 11 januari 2009, 22:24:15

Die Tuffie weet-jij-veel kunnen we nog altijd dagelijks op ieder station beluisteren als het treinverkeer een beetje tegen zit.
In de tijd van Beneluxrail hebben we wel eens contact gezocht met Tuffie Vos en die was zonder meer bereid ieder gewenste boodschap in te spreken, maar vanzelfsprekend niet voor niks. Tegen betaling van een paar honderd euro heb je een unieke boodschap in je Koploper.  :P
chris
gast

Pobox
gast

Het viel mij op bij de koploper zelf en de verpakking dat er nergens meer "made in Germany" op staat vermeld. Zou dit betekenen dat deze trein in het geheel niet meer uit Duitsland komt maar uit lage loon landen?
Mathijs
gast

Citaat van: henkv op maandag 12 januari 2009, 00:50:21
Citaat van: Gerard op zondag 11 januari 2009, 22:24:15

Die Tuffie weet-jij-veel kunnen we nog altijd dagelijks op ieder station beluisteren als het treinverkeer een beetje tegen zit.
In de tijd van Beneluxrail hebben we wel eens contact gezocht met Tuffie Vos en die was zonder meer bereid ieder gewenste boodschap in te spreken, maar vanzelfsprekend niet voor niks. Tegen betaling van een paar honderd euro heb je een unieke boodschap in je Koploper.  :P
Dus voor de prijs van nog een koploper een unieke boodschap?Beetje duur vind je niet?

Mathijs
Gerard
gast

Inderdaad nogal duur, ja :(.

Geen discussie op dat punt.
Zag wel op BNLS dat ik me had vergist. Het ging om een paar honder euro per kwartier en dus een paar tientjes per boodschap. Geen idee of het er nog van is gekomen.

@Chris
Ik zie inderdaad dat het nog een keer is gedaan. Bij een eerdere poging was ik betrokken en dat is al jaren geleden.
Andreas
gast

Citaat van: Rob op zondag 11 januari 2009, 22:30:41
Maar dit bericht had wel goed gekund in de koploper, gaat over de trein naar schiphol.

Groet Rob
Volgens mij werden de treinen naar Ldl normaliter nooit met een ICM-IV gereden. In Shl komen tegenwoordig alleen de 700 (Gn/Lw-Zl-Amf-Shl) en de 1600 (Es-Dv-Amf-Shl) als treinen die met ICM worden gereden. Daarnaast is "Sneltrein" een reeds afgeschaft treintype dat in de regel vrij weinig met ICM werd gereden. Maar goed, daarvoor geldt hetzelfde als voor de vermelding "Zandvoort aan Zee", het kan slaan op een trein die tegelijkertijd met de ICM in hetzelfde station halteert.

Bovendien vraag ik me af waar die trein vertrekt. De trein naar "Amsterdam Centraal, Schiphol en Leiden Lammenschans vertrekt van spoor 14c. Enige station in de buurt met 14 is Ut, maar daar onbreekt 14c. Asd (buiten dat dit al genoemd wordt in het bericht) is het zelf ook niet, want daar ontbreekt 14c ook. Welke treinserie reed er überhaupt vanaf Asd via Shl naar Ldl?

Citaat van: Gerard op zondag 11 januari 2009, 22:24:15Ik heb het over ProRail, niet over Tuffie Weet-Ik-Veel met maar 1 bericht...
Je zei dat ProRail niet mee wilde werken vanwege de privacy van de omroepster. Volgens mij is dat een kul-argument als blijkt dat de omroepster algemeen bekend is, en haar beroep nu niet bepaald dispropageerd c.q. onder stoelen of banken steekt. Daar had ik het over.
Gerard
gast

Citaat van: Andreas op maandag 12 januari 2009, 19:53:12
Je zei dat ProRail niet mee wilde werken vanwege de privacy van de omroepster. Volgens mij is dat een kul-argument als blijkt dat de omroepster algemeen bekend is, en haar beroep nu niet bepaald dispropageerd c.q. onder stoelen of banken steekt. Daar had ik het over.
Dat zijn dan 2 verschillende zaken.
Als ProRail niet mee wil werken i.v.m de privacy van de omroepster is dat bedrijfspolitiek of misschien zelfs wettelijk geregeld. Dat is geen "kul-argument".
Als de omroepster zelf haar stem op internet beschikbaar stelt voor allerlei commerciële aktiviteiten is dat een privébeslissing van haar. En dat is iets waar ProRail niets aan of tegen kan doen omdat zij dat in haar "vrije" tijd doet.
Speciale Gast

Stand 7 :-)

CiteerWelke treinserie reed er überhaupt vanaf Asd via Shl naar Ldl?
Geen. Kan me niet voorstellen dat Leiden Lammenschans ooit als eindpunt is gebruikt - als dat beveiligingstechnisch al mogelijk is... Kortom: Het is een fantasiebericht wat als demo dient. Aangezien al die geautomatiseerde berichten uit losse woorden of zinsdelen zijn opgebouwd is dat heel goed mogelijk :-)

@ Gerard: Het lijkt mij dat het eerder over copyrights gaat dan over privacy, als je het hebt over een professionele voice-over die een heel omroepsysteem inspreekt, zoals Tuffie Vos.
Heb je het over de "ouderwetse" omroepsters die in levende lijve achter een microfoon zitten op een VL Post, dan kan ik me nog wel voorstellen dat niet copyrights maar privacy een rol speelt.

Maar eens even een hele tijd terug in dit draadje:

Citaat van: chris op donderdag 14 februari 2008, 00:15:19
CiteerDe Marklin en Trix koploper zijn af fabriek uitverkocht , dat wil zeggen dat wij niet meer bij kunnen bestellen. Bestel deze dus op tijd want op = echt op. Dit geld ook voor de ACTS loks.

Bron : MTE

Ook andere winkeliers hebben geschermd met het "af fabriek uitverkocht" zijn van het model. Maar volgens de Märklin site is ie nog steeds vanaf fabriek leverbaar, want het stoplicht staat op groen. Zijn we nou collectief voor de gek gehouden en hebben we ons voor niks laten opjutten om maar zo snel mogelijk te bestellen? En zo ja, door wie dan: Märklin of de detailhandel? Overigens zijn ook beide ACTS locs nog gewoon bij Märklin te krijgen...
Speciale Gast

RFO 193 623

De Marklin en Trix Koploper is toch echt af-fabriek uitverkocht! Of alles al naar de handel uitgeleverd is weet ik niet. Ik heb nog niemand gehoord die hem via Conrad geleverd heeft gekregen namelijk.. Dat kan ook de reden zijn dat het stoplicht nog op groen staat!

Hoe het met de ACTS loks zit weet ik niet precies. Het zijn in ieder geval eenmalige uitgaves.

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

Citaat van: Brigitte op maandag 12 januari 2009, 21:15:35
is weet ik niet. Ik heb nog niemand gehoord die hem via Conrad geleverd heeft gekregen namelijk..
Conrad levert volgens hun website ook pas vanaf 26 januari :wink:

Citaat van: Brigitte op maandag 12 januari 2009, 21:15:35
De Marklin en Trix Koploper is toch echt af-fabriek uitverkocht! Of alles al naar de handel uitgeleverd is weet ik niet. Ik heb nog niemand gehoord die hem via Conrad geleverd heeft gekregen namelijk.. Dat kan ook de reden zijn dat het stoplicht nog op groen staat!

Hoe het met de ACTS loks zit weet ik niet precies. Het zijn in ieder geval eenmalige uitgaves.

Brigitte,

Als je gelijk hebt, moet het stoplicht dus binnenkort rood worden.
Niet-Märklin Shops hebben maar heel mondjesmaat koplopers kunnen bestellen bij Märklin. Ben benieuwd wat er gebeurt, wanneer een Märklin Shop een treinstel nabestelt.
Inderdaad zijn de ACTS locs eenmalige modellen, maar de blauw/gele koploper is dat niet...
Speciale Gast

RFO 193 623

Och je bepaald nog altijd zelf of je een model aanschaft ja/nee en wanneer. En of je je laat op jutten door allerlei kreten. Je zult uiteindelijk  aan de kassa moeten afrekenen :wink:

Volgens mij zijn alle NL uitgaven standaard eenmalige series van een bepaalde oplage. Ze worden nooit meer bij geproduceerd is mij allang opgevallen. Het kan hoogstens zijn dat een model niet 'wil' en dat er wat bij de fabriek achter blijft, dan volgt er later meestal wel een prijsactie! Een gegeven is wel dat de oplages tegenwoordig een stuk kleiner zijn dan vroeger. Voorraadruimte is duur!

Gerard
gast

Citaat van: mDDM op maandag 12 januari 2009, 21:42:45
Ben benieuwd wat er gebeurt, wanneer een Märklin Shop een treinstel nabestelt.
Grote kans dat ze eerst bij elkaar informeren wie er nog Koploper(s) over heeft.
Mijn dealer bijvoorbeeld stuurde een mailtje aan zijn vaste klanten dat er nog Koplopers bij hem over waren vanwege geannuleerde bestellingen.
En van een andere winkel weet ik dat die nog 2 M*'s en 1 T* over had op de dag dat ik de mijne ging halen.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Citaat van: henkv op maandag 12 januari 2009, 13:27:24
Geen discussie op dat punt.
Zag wel op BNLS dat ik me had vergist. Het ging om een paar honder euro per kwartier en dus een paar tientjes per boodschap. Geen idee of het er nog van is gekomen.

@Chris
Ik zie inderdaad dat het nog een keer is gedaan. Bij een eerdere poging was ik betrokken en dat is al jaren geleden.

Hallo Henk,

klopt er waren toen op Beneluxrail ook bedragen genoemd, maar volgens mij iets andere tarieven dan nu bij het Beneluxspoor initiatief. Was volgens mij de omroepster uit Amsterdam en omgeving als ik mij niet vergis, die nog geen Koploper heeft, maar wel benieuwd is of dat geluid wel in de decoder te zetten is. Olav??

met vriendelijke groet,

Walter

Citaat van: Gerard op maandag 12 januari 2009, 20:02:56
Citaat van: Andreas op maandag 12 januari 2009, 19:53:12
Dat zijn dan 2 verschillende zaken.
Als ProRail niet mee wil werken i.v.m de privacy van de omroepster is dat bedrijfspolitiek of misschien zelfs wettelijk geregeld. Dat is geen "kul-argument".
Als de omroepster zelf haar stem op internet beschikbaar stelt voor allerlei commerciële aktiviteiten is dat een privébeslissing van haar. En dat is iets waar ProRail niets aan of tegen kan doen omdat zij dat in haar "vrije" tijd doet.

Vrije tijd?
Het misverstand begint me geloof ik duidelijk te worden Gerard.  :)
De meeste van die boodschappen worden niet ingesproken door een medewerker van NS, maar door een professionele voice over. Die mensen verdienen als zelfstandige hun brood met het inspreken van teksten. Het laatste wat ze willen is dat niet bekend is wie ze zijn.
Gerard
gast

Citaat van: henkv op dinsdag 13 januari 2009, 08:45:27
Vrije tijd?

Het misverstand begint me geloof ik duidelijk te worden Gerard. :)
De meeste van die boodschappen worden niet ingesproken door een medewerker van NS, maar door een professionele voice over. Die mensen verdienen als zelfstandige hun brood met het inspreken van teksten. Het laatste wat ze willen is dat niet bekend is wie ze zijn.
Juist daarom kan ik me goed voorstellen dat ProRail geen medewerking verleent om dit soort omroepberichten op cd's en/of dvd's beschikbaar te stellen voor verkoop aan anderen. (Het zal iets met auteursrechten te maken hebben.)
Dat zou ongeveer hetzelfde als ik foto's ga verkopen die jij hier op het forum plaatst.

Wat die mensen in hun eigen tijd doen (dus de tijd dat ze geen stationsberichten inspreken) zal ProRail "een worst zijn".
Blausee-Mitholz
gast

Wat let je, neem zelf de omroepberichten op ter plaatse en speel het af via Koploper, dan ben je er ook.

Mvg, Johan
joostboudewijns
gast

Op het moment opname apparatuur :?
Daan!
gast

volgens mij gaat dit allang niet meer over de koploper.......
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Daan! op dinsdag 13 januari 2009, 14:57:51
volgens mij gaat dit allang niet meer over de koploper.......

Ja hoor, gaat over het omroepbericht in Koploper  :mrgreen:

Mvg, Johan

Maar volgens mij kan je in de Koploper het omroepbericht toch niet aanpassen...
Gaat alleen maar als je een Loksound decoder erin zet... (met speaker)

Koen
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: KNed op dinsdag 13 januari 2009, 15:25:18
Maar volgens mij kan je in de Koploper het omroepbericht toch niet aanpassen...
Gaat alleen maar als je een Loksound decoder erin zet... (met speaker)

Koen

Koen, ligt er maar aan welke Koploper je bedoeld  :wink: :mrgreen:
Als je een koploper met Koploper bestuurd kun je met Koploper alle geluiden laten horen die je wilt  :P 8)

Mvg, Johan

Hij is nu ook binnen bij JK.
ik kreeg gisteren netjes een telefoontje uit Duitsland.

He Huub,
Sterker nog ik heb hem zelfs al hier van JK gister ontvangen.
JH te H

Citaat van: tikker op dinsdag 13 januari 2009, 18:05:01
He Huub,
Sterker nog ik heb hem zelfs al hier van JK gister ontvangen.
JH te H

Mooi toch ?

ik had ooit afgesproken dat ik hem zou gaan ophalen.
laten opsturen kan ook nog, maar gezien de verhalen op dit forum over defecte decoders en rare geluiden laat ik hem eerst maar eens in de winkel uit proberen.
kan ik ook weer eens rond snuffelen (wel gevaarlijk met mijn plakhandjes....)

betaal je trouwens ook 296,90 Euro ?
daar had ik hem voor besteld en daar leveren ze hem dan ook voor, hebben ze mij verzekerd.

hh te k

Ik zou hem ook hebben willen afhalen maar was net te vroeg langs Essen (december, JK had hem per 1 januari). Enfin JK is nooit te beroerd om hem dan op te sturen tegen minimale kosten (euri 3,90!) Er mankeert in ieder geval niets aan mijn decoder. Alles werkt perfect. Nee ik betaal euri 300 als "Stammkunde". Ook niet gek. Mijn ervaringen met JK zijn bijzonder goed. Ook met de "nazorg" c.q. service. Door heen en weer zenden duurt het allemaal wel wat langer, maar het is zeer betrouwbaar. Of je nu via Internet koopt of via de beurs in Houten. Voor mij blijft het een fijn adres om divers te kopen. Ben nog nooit in hun winkels geweest trouwens. Zou'k misschien ook een keer moeten doen?!
m.vr.gr.
JH te H

Citaat van: tikker op dinsdag 13 januari 2009, 23:28:07
Ik zou hem ook hebben willen afhalen maar was net te vroeg langs Essen (december, JK had hem per 1 januari). Enfin JK is nooit te beroerd om hem dan op te sturen tegen minimale kosten (euri 3,90!) Er mankeert in ieder geval niets aan mijn decoder. Alles werkt perfect. Nee ik betaal euri 300 als "Stammkunde". Ook niet gek. Mijn ervaringen met JK zijn bijzonder goed. Ook met de "nazorg" c.q. service. Door heen en weer zenden duurt het allemaal wel wat langer, maar het is zeer betrouwbaar. Of je nu via Internet koopt of via de beurs in Houten. Voor mij blijft het een fijn adres om divers te kopen. Ben nog nooit in hun winkels geweest trouwens. Zou'k misschien ook een keer moeten doen?!
m.vr.gr.
JH te H

Ben net terug uit Oberhausen, de Koploper staat nu op tafel !

Zonder er op moeten wijzen of aandringen betaalde ik de prijs zoals afgesproken !
Dus 296,90 Euro en niet de nu geldende prijs van 20 Euro hoger.

vrijwel <<<off-topic>>>

Opmerking: ik kon er gewoon betalen met mijn Giro(pin)pas.

helemaal <<<off-topic>>>

Maar als je voor de winkel alleen gaat, die in Oberhausen is niet erg groot hoor !
Zit wel letterlijk tot aan de nok toe vol met spullen.
Misschien is vestiging Essen groter, weet ik niet.

Als je er toch wil gaan kijken, kies een rustig moment uit (zoals vanmiddag) er kunnen maar een beperkt aantal mensen in.
Ook kan je het combineren met een bezoek aan hun modelspoorbaan in Gelsenkirchen.

http://www.der-deutschlandexpress.de/

let wel even op de openingstijden !
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: huub op woensdag 14 januari 2009, 21:02:16
Maar als je voor de winkel alleen gaat, die in Oberhausen is niet erg groot hoor !

Neuh maar je zoekt je een speld in een hooiberg in die Centro  :shock:

Mvg, Johan die er één keer geweest is.

P.s. gefeliciteerd met je Koploper  8)

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 14 januari 2009, 21:38:25
Neuh maar je zoekt je een speld in een hooiberg in die Centro  :shock:

De speld in de hooiberg zoeken valt wel mee vind ik.
Ze zitten tegenwoordig kort bij een grote ingang, als je hier binnenkomt kun je hem aan de rechterkant al zien zitten.
Vroeger zaten ze ergens midden in het centrum in een hoekje, hier waren ze moeilijker te vinden.

Citaat van: huub op woensdag 14 januari 2009, 21:02:16
De winkel die ze nu hebben is niet erg groot maar toch bijna eens zo groot als het winkeltje waarmee
ze in Centro Oberhausen begonnen zijn, dat was echt klein.

Blausee-Mitholz
gast

Wist niet dat ze verhuist zijn toch maar weer een keer kijken dan. Is het nog gratis parkeren op zaterdag of is dat er ook al weer af? was er 3 jaar geleden.......

Mvg, Johan

Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 14 januari 2009, 22:09:18
Wist niet dat ze verhuist zijn toch maar weer een keer kijken dan. Is het nog gratis parkeren op zaterdag of is dat er ook al weer af? was er 3 jaar geleden.......

Mvg, Johan

Johan,

Ze zitten op de bovenverdieping en je kan in al die parkeergarages gratis parkeren.

grv Huub
Speciale Gast

RFO 193 623

Huub gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :D

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

Johan,

Huub was me net voor maar ik heb hier nog wel een link voor een plattegrond van Centro.

plattegrond

Is een pdf-bestand en dan naar de 2e en 3e pagina gaan voor winkels en plattegrond.

Citaat van: Brigitte op woensdag 14 januari 2009, 22:14:26
Huub gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :D

Dank je wel Brigitte !

Moooooooi hé

ben ik ff blij dat ik op tijd wist dat M* er mee zou komen, anders had ik misschien zo'n 'andere' gehad.

Heb hem nog steeds achter mij op de tafel staan....

Ik wilde hem trouwens in de winkel uit testen (wegens de meldingen op dit forum over defecte decoders en op tilt geslagen geluidsmodules) maar men verzekerde mij dat ze hem al hadden getest.

grv Huub

Citaat van: Wilfried op woensdag 14 januari 2009, 22:20:27
Johan,

Huub was me net voor maar ik heb hier nog wel een link voor een plattegrond van Centro.

plattegrond

Is een pdf-bestand en dan naar de 2e en 3e pagina gaan voor winkels en plattegrond.

Het komt overeen met wat ik vanmiddag zag......
op de JK  site staat ook een adres; Centroallee 9 (L3),
maar dat kan ik niet rijmen met de plattegrond, lokatie 174 ?
de plattegrond klopt wel volgens mij.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.