Ik heb 'm net even op de baan gezet... wow

De decoder staat af fabriek op adres 42, en gezien het nummer 4221 is dat precies waar ik 'm wil hebben

Eerste indrukken zijn zeer positief. Hij loopt geweldig mooi! :-D
Geruisloos, soepel en traploos... De decoder is keurig afgeregeld in de fabriek, hoef je niets aan te doen! De maximumsnelheid is keurig natuurgetrouw ingesteld en je kunt er nauwkeurig en vloeiend mee rijden. De binnenverlichting is mooi en wordt geschakeld met de frontseinen. De front- en sluitseinen zijn volledig afgeschermd, geen enkele lekkage.
Hij loop verder perfect door alle wissels en bogen, ook op R1 en door tegenbogen, zowel C als K. Het geluid van de motor is zo beschaafd dat het op snelheid wordt overstemd door het rijgeluid (op C-rails dan). De motor laat zich horen door een zachte brom, die zowaar nog een beetje lijkt op het motorgeluid van het voorbeeld

Over geluid gesproken.... ik was in de opwinding vergeten dat dat er ook nog in zit

Onder F2 zit een omroepbericht van onze eigen geautomatiseerde omroepmiep: "De sneltrein naar Zandvoort aan Zee van 12 uur 44 komt over ongeveer vijf minuten binnen". Dat zegt ze twee keer, compleet met de galm van de stationskap van Amsterdam CS

Onder F3 zit een opgenomen typhoongeluid van het voorbeeld: een korte stoot op de lage typhoon direct gevolgd door een korte stoot op de hoge. Hoewel er wat ruis in het geluid zit klinkt dat bijzonder herkenbaar!
F4 schakelt de optrek/afremverstraging, F1 heeft volgens het boekje geen functie (en doet ook niks). Er zitten geen functies op die niet met een 6021 bediend kunnen worden.
Een hele dikke pluim voor Märklin, aan alles is af te lezen dat er goed over nagedacht is en er echt werk van gemaakt is. TOP

Martijn