Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Ik had de mazzel dat ik als eerste gebeld ben (voordeel van vaste klant zijn), toevallig vlakbij kerstinkopen aan het doen was én ik op een paar minuten lopen van mijn dealer woon ;-)

Ik verwacht dat vandaag nog veel meer forumleden kunnen gaan melden dat ze 'm in huis hebben. Iedereen alvast gefeliciteerd met deze aanwinst!
Jan Willem
gast

Krijgt net bericht, uw koploper ligt voor u klaar! (Arnhem) Moet helaas tot morgen wachten tot ik hem kan ophalen! :(
Spoorman
gast

Citaat van: Acido op dinsdag 23 december 2008, 12:28:25
Ik ben er héél blij mee, en dat terwijl-ie nog niet eens gereden heeft :mrgreen:

Martijn :-)

Mooi stel, gefeliciteerd met deze aanwinst en leuk dat je zo snel foto's plaatst.

Gr, Ben.
Speciale Gast

Ik heb 'm net even op de baan gezet... wow :shock:

De decoder staat af fabriek op adres 42, en gezien het nummer 4221 is dat precies waar ik 'm wil hebben :-)

Eerste indrukken zijn zeer positief. Hij loopt geweldig mooi! :-D

Geruisloos, soepel en traploos... De decoder is keurig afgeregeld in de fabriek, hoef je niets aan te doen! De maximumsnelheid is keurig natuurgetrouw ingesteld en je kunt er nauwkeurig en vloeiend mee rijden. De binnenverlichting is mooi en wordt geschakeld met de frontseinen. De front- en sluitseinen zijn volledig afgeschermd, geen enkele lekkage.

Hij loop verder perfect door alle wissels en bogen, ook op R1 en door tegenbogen, zowel C als K. Het geluid van de motor is zo beschaafd dat het op snelheid wordt overstemd door het rijgeluid (op C-rails dan). De motor laat zich horen door een zachte brom, die zowaar nog een beetje lijkt op het motorgeluid van het voorbeeld ;-)

Over geluid gesproken.... ik was in de opwinding vergeten dat dat er ook nog in zit :-P

Onder F2 zit een omroepbericht van onze eigen geautomatiseerde omroepmiep: "De sneltrein naar Zandvoort aan Zee van 12 uur 44 komt over ongeveer vijf minuten binnen". Dat zegt ze twee keer, compleet met de galm van de stationskap van Amsterdam CS :mrgreen:

Onder F3 zit een opgenomen typhoongeluid van het voorbeeld: een korte stoot op de lage typhoon direct gevolgd door een korte stoot op de hoge. Hoewel er wat ruis in het geluid zit klinkt dat bijzonder herkenbaar!

F4 schakelt de optrek/afremverstraging, F1 heeft volgens het boekje geen functie (en doet ook niks). Er zitten geen functies op die niet met een 6021 bediend kunnen worden.

Een hele dikke pluim voor Märklin, aan alles is af te lezen dat er goed over nagedacht is en er echt werk van gemaakt is. TOP :!:

Martijn

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrrrrrrrgggggggggghhhhhhhhhhhhh

MTE Schiet op.

@Acido, of topic, is dit een soort van show dijkje waar hij opstaat?
Joffrey-ICMm
gast

WOW :shock:, dat ziet er idd mooi uit, zelf heb ik de Olympische variant besteld bij de Märklin-store in Groningen, nu maar hopen dat ze snel worden geleverd

Begreep net van Joost dat MTE hem nog niet had. Dat was om 13:00. Dus wie weet later deze middag?????

Koen
Speciale Gast

Citaat van: Baardo op dinsdag 23 december 2008, 13:31:07
@Acido, of topic, is dit een soort van show dijkje waar hij opstaat?

Nee, dat is een stukje spoor wat bij mij op de schouw ligt. Het is wel mijn 'showspoortje' ja ;-)

Op de baan ziet het er zo uit:

;-)

Frankfurt (Main) Hbf

Citaat van: Acido op dinsdag 23 december 2008, 13:47:33
Nee, dat is een stukje spoor wat bij mij op de schouw ligt. Het is wel mijn 'showspoortje' ja ;-)
Een schouwspoortje dus 8)
Tom
gast

Beste 3Railcollega's,

Gefeliciteerd met jullie Koplopers. Het is een schitterend mooie trein geworden.

En voor wie bij de Marklin-dealer achter het net viste: De firma Conrad heeft wederom een 10% kortingsactie, al staat bij de Koploper op dit moment nog steeds 20 januari als uitleverdatum.

Met vriendelijke groet,

Tom

Hallo , wachtende KOPLOPERS
hij is te koop uit voorraad 37421 Marklin 4 delige set voor E 379,95
bij Den Uyl Bussum   ( zie Marktplaats Modeltreinen Marklin )
Karel
Spoorman
gast

En bij Needfull-Toys net over de grens bij Venlo voor ?314,95.

Gr, Ben.
Speciale Gast

RFO 193 623

Herman is op weg naar Grootendorst, Woerden  :lol:

En bij LaCasa voor ? 299,57 (...)
Spoorman
gast

Ja, hoe diep kun je zinken ...

Windhoven

Binnenkort gratis bij een pakje boter?  :?  :D
redskin
gast

Heb de koploper nu ook in huis, wat een prachtig ding. En voor degene die hem niet hebben besteld, volgens mij liggen er in Breda nog een aantal te wachten op een eigenaar (niet gereserveerd dus)

samen staan we sterker

Hallo,
ja, een prachtig treinstel..
alleen jammer dat het motorcompartiment,
bij de binnenverlichting aan,
donker blijft.

Martijn,
schitterende foto's
en gefeliciteerd ermee !

Lopen jouw wagon's ook zo zwaar
zoals besproken op het
Beneluxforum ?

Groetjes
Davy
gast

Bij mijn handelaar in Middelburg is hij ook gearriveerd.

Speciale Gast

Citaat van: Wim op dinsdag 23 december 2008, 16:43:24
Lopen jouw wagon's ook zo zwaar
zoals besproken op het
Beneluxforum ?

Hoi Wim,

Je kunt merken dat er sleepcontacten tegen de wielen drukken voor de massa voor de binnenverlichting. Daardoor lopen ze lang niet zo licht als een rijtuig zonder binnenverlichting, maar ook weer niet overdreven zwaar. De motorwagen heeft er in ieder geval geen enkele moeite mee :-)

Martijn
Speciale Gast

Citaat van: redskin op dinsdag 23 december 2008, 15:47:40
En voor degene die hem niet hebben besteld, volgens mij liggen er in Breda nog een aantal te wachten op een eigenaar (niet gereserveerd dus)

Bussum (Den Uyl) idem.
AnalogDriver
gast

Ik zat er helemaal niet naar uit te kijken, ben ook niet zo'n koploper fan (sinds het dichtlassen van de deuren  :twisted:  :lol:)
zat wel weer naar die IRM uit te kijken, die had ik al besteld.
maar ik moet zegen:
ik ben onder de indruk! Dank voor plaatsen filmpje ook.
Echt fantastisch mooi Märklin model.

WOEI!  mn vader moest vandaag sowieso nog even naar de marklin winkel en daar waren ze ook net binnen!

Nummer 1 heeft net even gereden.. vanavond nummer 2 er nog even achter en dan fotomomentje?! :+

Wat een prachtige machine! ( alleen heeft ie nog een beetje ruzie met de verkanting die nog niet helemaal goed is, waardoor de rails een beetje golft )

mvg. Stefan

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

En als je vooruit besteld had bij LaCasa (voor 30-04-2008) nog maar 277,00 euris. :D :D :D

Leon.

Citaat van: kijfhoek rbf op dinsdag 23 december 2008, 18:57:53
En als je vooruit besteld had bij LaCasa (voor 30-04-2008) nog maar 277,00 euris. :D :D :D

Leon.

Succes met je garantie als dat nodig mocht zijn.  :wink: :mrgreen:

@ Wat zal dat geweldig staan, deze en de Olympische achter elkaar.

Citaat van: Baardo op dinsdag 23 december 2008, 19:05:17
@ Wat zal dat geweldig staan, deze en de Olympische achter elkaar.

Met de olympische word nog een maandje wachten, maar dat zal zeker heel mooi worden :P

mvg. Stefan
Wim N
gast

Iedereen nog gefeliciteerd met de koploper en veel plezier ermee.
Die van mij staat op mijn verlanglijsje ben pas volgend jaar half januari jarig dus moet nog even geduld hebben.

Groet Wim.
Tighfield
gast

Hallo,

Bij Trein2000 in Breda en Den Bosch zijn ze ook binnengekomen.
Fantastisch wat een mooi model. Straks even op de baan zetten.

Groetjes,

Tighfield :D
Blausee-Mitholz
gast

Ik was in de namiddag even bij Wentink Apd om een besteld ESU speakertje op te halen.
Daar heb ik de Trix in levende lijve zien staan. Petje af Matrix ziet er puik uit   :P
De NL rijders mogen trots zijn op zo'n model  8)

Ik zou hem zeker gekocht hebben als ik nog NL zou rijden maar die tijd ligt al ver achter mij  :mrgreen:

Mvg, Johan

Harrie,
Ik heb er alle vertrouwen in dat je ons weer laat kwijlen :wink:
Wat heb jij een prachtig spulletje zeg.
Ik kijk uit naar je plaatsjes.
rorail
gast

Wentink in Apeldoorn heeft ook gemeld dat ze binnen zijn. Ik zou vandaag ook naar Apeldoorn gaan, maar door problemen met vervoer ging dat helemaal mis. Dat wordt waarschijnlijk pas dinsdag. :(

Als ik zo al die foto's zie, ben ik blij dat ik er een besteld heb.

Groet,
Ronald

Hmm, had hem op naam van familie besteld ivm korting maar moet nu ff paar dagen wachten tot mijn neef kan... Zal wel eind volgende week worden.

Koen

Ik heb hem vanmiddag opgehaald en gelijk even in de winkel laten rijden, verlichting en geluid getest, want hij moet helaas nog even in gepakt onder de kerstboom blijven liggen.

Model ziet er echt goed uit en rijdt lekker.
Ondanks een paar puntjes
 1. binnenverlichting schakeld met kop/sluitverlichting.
 2. kopbak niet geheel verlicht i.v.m. motor.
 3. is maar een detail, maar toch, de stationsmededeling is van de trein naar Zandvoort terwijl het de trein naar schiphol is.

uiteindelijk toch zeer tevreden en blij dat ik hem en gekocht heb en de Os besteld heb.

Groet Rob

Frankfurt (Main) Hbf

Citaat van: Rob op dinsdag 23 december 2008, 20:36:36
 3. is maar een detail, maar toch, de stationsmededeling is van de trein naar Zandvoort terwijl het de trein naar schiphol is.
Ach, valt wel mee. Het is tenslotte een stationsmededeling en heeft dus blijkbaar betrekking op een trein op een ander spoor 8)

Verder is het inderdaad een buitengewoon gelukt en gelikt model, ik ben er ook blij mee :D

Ik vind het al geweldig dat Marklin het in de Nederlandse taal heeft gedaan.
chris
gast

In dit geval ben ik blij dat de Trix het niet heeft en er dus niet voor hoef te betalen.  8)
Typhoon had wel heel leuk geweest, maar je kunt niet alles hebben.
Daan!
gast

ik heb sinds gister ook de trix. ben er erug blij mee. Kan alleen niet rijden want heb geen centrale, maar daar komt hopelijk verandering in.

Als matrix slim is brengen ze voor volgend jaar de VIRM in NS en OS versie uit 8)

Daan!
marklinfan
gast

ik heb mijn koploper ook opgehaald ik werd om 16.15 gebeld door de wapstad dat hij binnen is al met al een super model.

die 1200 serie die dubbele set schijnt wel te komen want de wapstad reageerde erop namelijk daar bestel ik niet veel van .die dingen zijn moeiklijk te slijten
Ghost(NL)
gast

Hoi,

Ik was even wat foto's aan het schieten en wilde jullie deze niet onthouden, de KL is erg goed gelukt vind ik  :D

Sleep het plaatje naar je adresbalk voor een Hires foto :)

Gr. Remco.
barry1972
gast

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
wat een schitterend model is het geworden zeg..
zal voor mij na de kerst worden denk , nog geen bericht gehad helaas.  :(

iedereen gefeliciteerd met zijn koploper!
iemand een filmpje met geluid?  :D
busje13
gast

Ik heb de mijne ook binnen :D mijn dealer zei dat eerst alle m* shop in shops hem krijgt en dan pas de andere winkels (volgende week/begin januari) maar het is absoluut geen miskoop geweest ook al mis ik bij de omroep het belletje voor af

groeten Fabian
AnalogDriver
gast

Citaat van: Ghost(NL) op dinsdag 23 december 2008, 21:53:00
Hoi,

Ik was even wat foto's aan het schieten en wilde jullie deze niet onthouden, de KL is erg goed gelukt vind ik  :D

Sleep het plaatje naar je adresbalk voor een Hires foto :)

Gr. Remco.

Wat een mooie foto, en dat voor het slapen gaan...

Leuke tip trouwens van dat plaatje-slepen
Davy
gast

Vanavond nam iemand zijn Marklin koploper mee naar de club. Hij rijdt heel mooi maar volgens mij dat de snelheid niet lineair ingesteld. Dat kan je alleen zien met een CS en die hebben we niet op de club.
Ook de Trix koploper heeft al flink wat rondjes rondgereden.

barry1972
gast

Citaat van: busje13 op dinsdag 23 december 2008, 22:56:38
Ik heb de mijne ook binnen :D mijn dealer zei dat eerst alle m* shop in shops hem krijgt en dan pas de andere winkels (volgende week/begin januari) maar het is absoluut geen miskoop geweest ook al mis ik bij de omroep het belletje voor af

groeten Fabian

MTE is toch ook shop in shop? ik heb nog geen bericht gehad nl. 
gerard5663
gast

ik heb ook nog niets gehoord van mte

gerard
ERIK SALDEN
gast

potverdikke,

ondanks dat ik niet zo geinteresseerd ben in Nederlandse modellen krijg ik bij het zien van de gemaakte foto;s het gevoel van.....kwil em hebbe, kwil em hebbe.....

Proficiat allen die dit prachtige model in hun collectie hebben ( krijgen)

Gegroet:

Erik
Tighfield
gast

Hallo,

Ja, ja, het zijn drukke dagen op de bekende spotplek.

Groetjes,

Tighfield :D

Frankfurt (Main) Hbf

Citaat van: barry1972 op woensdag 24 december 2008, 00:55:49
Citaat van: busje13 op dinsdag 23 december 2008, 22:56:38

groeten Fabian
MTE is toch ook shop in shop? ik heb nog geen bericht gehad nl. 
Citaat van: gerard5663 op woensdag 24 december 2008, 01:28:11
ik heb ook nog niets gehoord van mte
Ik heb hem gisteren bij Steven Volp op kunnen halen omdat ik bij de gelukkige 15 zat :D.
Ze hebben daar nog maar 15 stuks uitgeleverd gekregen en hebben op basis van bestel-/inschrijfdatum aan hun klanten uitgeleverd.
Misschien is dat bij MTE ook het geval.

MTE kreeg de Trix ook een dag later als veel andere winkels.

Misschien heeft MTE er wel zoveel dat er een aparte vrachtwagen voor komt  :D

Koen

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.