Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

Ben benieuwd Chris, maak er een goed verslag van (dat je trouwens altijd doet) 8)
marklinfan
gast

koploper is wel van tijdperk 4 de koploper komt uit de jaren 70
Forum Moderator

Citaat van: marklinfan op woensdag 17 december 2008, 18:35:55
Da's de 3-delige serie. De 4-delige is pas in 1990 gekomen. Past dus niet in tijdperk IV.

Groeten,
Herman
2rail-Tim
gast

Citaat van: Herman05 op woensdag 17 december 2008, 18:44:26
Citaat van: marklinfan op woensdag 17 december 2008, 18:35:55
Da's de 3-delige serie. De 4-delige is pas in 1990 gekomen. Past dus niet in tijdperk IV.

Even 1 bak eruit en je hebt een 3tje
Forum Moderator

Die qua indeling dan niet klopt. :shock:

Groeten,
Herman
Daan!
gast

ja Tim da kan nie he
2rail-Tim
gast

Citaat van: Daan! op woensdag 17 december 2008, 18:59:56
ja Tim da kan nie he

Het kan wel, maar of het realitisch is dat niet ;)
chris
gast

Ik ga beginnen met schieten (gaan er een dikke 70 worden denk ik)
rorail
gast

We zien graag het resultaat! :P :P

Groet,
Ronald

Citaat van: chris op woensdag 17 december 2008, 20:38:23
Ik ga beginnen met schieten (gaan er een dikke 70 worden denk ik)

Schiet op. Ben nerveus....... :wink:
NS1607
gast

Help, Niet schieten Chris ik heb niks verkeerds gedaan!!!! :) :)

Jos.
Daan!
gast

Chris, schiet nou toch is op man 8)

Jongens, laat hem nou even. Het wordt beslist de reportage der reportages. Een mijlpaal. Heb geduld.
NS1607
gast

Ik ben zo schieuwnierig.

Jos.
hoolsema
gast

ik hoop dat de marklin versie niet dezelfde motor heeft als de trix versie want dan is het halve rijtuig niet verlicht vind dat nou niet erg mooi en dan moet ik heel diep nadenken of ik hem wel neem

Reinder
Daan!
gast

alleen om die motor? :?
chris
gast

Precies hetzelfde (de Marklin)
@Daan : Nou.....

De foto's laten ons geloven dat je een vrije doorkijk hebt in de motorwagen, maar dat is dus absoluut niet het geval.
Daar zit zwart plastic voor de ramen.

Dat zal bij de Marklin niet anders zijn.
Boekje met tekeningen namelijk geven ook slepers aan (en is dus technisch gelijk aan de Trix)

Jammer, maar waar.

Het zijn ongeveer 70 foto's geworden die ik nu ga plaatsen. (uurtje of 1.5 werk)
hoolsema
gast

Ja om die motor. Me vader had de hondekop gekocht van piko. Verlichting ingebouwd, leuk ding maar je ergerde je gewoon dood aan de half verlichte coupe. Omdat de motor in de weg zit. Nou ik wacht het even af. En ik beoordeel hem in de winkel. En ja als het erg storend is ja dan koop ik hem niet. Dan koop ik wel een andere mooie trein of rails. Ik vind voor 380 euro mag je wel wat verwachten. En dan niet zoon simpele goedkope en lelijke oplossing. Ik vindt dit zeer onder de maat van marklin kwaliteit  :( :(

Reinder
joostboudewijns
gast

Waar wou je de motor anders laten?

Gr Joost
Gerard
gast

[off topic]

Citaat van: hoolsema op woensdag 17 december 2008, 22:38:21
ja om die moter me vader had de hondekop gekocht van piko verlichting ingebouwd leuk ding maar je ergerde je gewoon dood aan de half verlichte coupe om dat de motor in de weg zit nou ik wacht het even af en ik beoordeel hem in de winkel en ja als het erg storend is ja dan koop ik hem niet dan koop ik wel een andere mooi trein of rails ik vind voor 380 euro mag je wel wat verwachten en dan niet zon simpele goedkope en lelijke oplossing ik vindt dit zeer onder de maat van marklin kwaliteit

Reinder
Wat punten en komma's en dit verhaal zou een stuk leesbaarder zijn geworden.

[/off topic]
hoolsema
gast

excuus zal ik voortaan doen. Zal hem even aanpassen

Nou Joost bij andere loks kunnen ze ook de motor op het draaistel monteren. Dus waarom niet bij deze trein. Bij lima kan het ook dus bij marklin moet het zeker kunnen

Reinder
marklinfan
gast

wat een gezeur zeg.het is nooit goed wat marklin maakt.wordt een beetje moe van het muggegezift

Citaat van: marklinfan op woensdag 17 december 2008, 22:52:03
wat een gezeur zeg.het is nooit goed wat marklin maakt.wordt een beetje moe van het muggegezift

en ze hebben dat ding nog niet eens gezien want hij is er nog niet

Als Märklin gewoon een klassieke motor had genomen, en zoals bij dit soort motoren gebruikelijk in het draaistel had ingebouwd, dan was ie bijna onzichtbaar geweest en was er vrij doorzicht door de ramen gebleven. Ook met een klokankermotor was dit waarschijnlijkt gelukt, evenals met de SDS motor op de vloer van de reizigersruimte plus cardanaandrijving, zoals de railbus laat zien.

Waarom Märklin nu voor de oplossing met schuingegroefde motor in de bak gekozen heeft, is mij niet helemaal duidelijk. Misschien om het treinstel niet te duur te maken en zo haalbaar te houden voor de bescheiden Nederlandse markt? Of misschien om de tweerailrijders een SDS motor te besparen? In ieder geval heb ik de indruk dat hier hetzelfde concept en de zelfde voor Märklin/Trix relatief gunstige prijsstelling is gekozen als voor de TEE Ram.

Ik zelf vind het erg jammer dat een deel van de ramen ondoorzichtig is en vooral dat dit deel onverlicht blijft. Maar ik zal het (reeds bestelde) treinstel er niet om laten staan.
NS1607
gast

Je hebt ook van die leuke ondervloer aandrijvingen, die Fleischmann bij de LINT gebruikte.
Werkt prima.
Dat zou dé oplossing kunnen zijn geweest, tja, en het gewicht.
dat kun je oplossen door de bodemplaat te verzwaren, en dat hoef je niet in het interieur te zien.

Vind MaTrix het zo moeilijk om een fatsoenlijke (bijna) onzichtbare aandrijving er in te zetten.

Ik zelf kan er over meepraten met de zelf gefabriekte aandrijving van de 6 delige VIRM op basis van Lima.

Jos.
NS1607
gast

Citaat van: marklinfan op woensdag 17 december 2008, 22:52:03

Ik heb zo een idee dat Märklin hier en daar wat steken laat vallen, en niet zo zuinig ook.
Want bij een goed product heb je ook minimale kritiek.

Maar dit soort zaken hebben ze in Göppingen zelf in de hand.

Jos.
chris
gast

Koploper foto bespreking

HIERO !

:)
Forum Moderator

hehe,.. eindelijk  :D Wilde al om 0.30 naar bed gaan als hij er dan nog niet op stond. Dus bedankt,.. heb ik weer een goede rede om wat langer op te blijven  8)

Groeten,
Herman
Forum Moderator

Hoe staan ze trouwens als kleur naast de ICR's van LSm? Komt dat nog overeen een beetje?

Groeten,
Herman
Forum Moderator

Gave bespreking Chris,.. m'n toetsenbord is bijna kapot gegaan van al m'n kwijl ;). Nu maar hopen dat morgenochtend bij Märklin het verkeerslicht op oranje gaat en dat ik hem dan Vrijdag kan halen :)

Groeten,
Herman

Heb je bespreking met volle aandacht gelezen...
Bedankt voor de supersnelle review.

ik kan met een gerust hart de M* versie afwachten; zo positief als jij over deze trein bent.
ik verwacht het zelfde ding maar zonder sleper en met decoder; ze zouden wel gek zijn om meer ontwikkeling er in te steken dan nodig.

grv Huub
chris
gast

@Herman : Het geel van de LSModels en Artitecjes kunnen er prima bij :)

@Huub : Met sleper toch ?  :)

Citaat van: chris op donderdag 18 december 2008, 00:54:34
@Huub : Met sleper toch ?  :)

oeps, alcohol :lol:
je hebt helemaal gelijk natuurlijk
hoolsema
gast

Chris zou je een foro van het hele treinstel kunnen maken met de binnen verlichting aan ik zou het erg op de prijs stellen

Reinder
Spoorman
gast

Laten we het over eens zijn dat MaTrix een mooi product heeft geleverd. Zeker als je geen probleem hebt met het niet op schaal zijn en de beroerde motorplaatsing voor lief wilt nemen.

Mijn bezwaar is overigens ook de prijs in relatie tot wat je er voor krijgt maar da's persoonlijk. Overigens geen issue, bij mij rijdt geen "geel". :lol:

Allen veel plezier met de (geplande) aankoop.

Gr, Ben.
joostboudewijns
gast

Oh oh oh wat een prachtig ding zeg!

Alhouwel ik zel absoluut geen NS liefhebber ben, wordt ik hier toch helemaal wild van! Wat een prachtig stel zeg geweldig, de kleuren, de lijnen, de lichten helemaal top! Mätrix maakt hier een hoop goed mee.

Ik kan niet wachten op de Olympische...

Chris, bedankt voor je nachtelijk reportage!

Gr Joost
Speciale Gast

RFO 193 623

:shock: hij is echt helemaal super. Thanx Chris voor prachtige reportage.

Ik ben blij dat ik beide versies heb besteld 8) Het is het dubbel en dwars waard. Kom maar hoor!

Wat mij betreft HET model van 2008!

OmeLaurus
gast

Een klein beetje vervelend dat de stang om 2 koplopers aan elkaar te verbinden alleen past op het motorgedeelte.. dit betekend dat je in zo'n geval altijd 1 koploper moet omprogrammeren om achteruit te rijden..

Maar verder..  :shock:  8)  NICE!!!
ik wacht eerst op de olympische en er komt zeker ook nog een gewone bij!!
(maar daarvoer moet ik dan weer ff langer sparen ;) )
bas
gast

PFfffffffffff das k*t zeg he zo'n mooi treinstel en ik heb ff geen centjes :(

Bas
chris
gast

@Holsema : Daar heb ik helaas geen ruimte voor, mijn baan is er nog niet.
OmeLaurus
gast

Ik had een fotootje met verlichting geleend van BNLX, maar die doet het al niet meer.. mag zeker niet..

Never mind..
chris
gast

Dat mag inderdaad niet (doorlinken)

De Marklin is nu ook onderweg vanuit Dld.
bron : Marklin
Forum Moderator

Hiep hoi,... dus met heel veel geluk moet het theoretisch gezien mogelijk zijn dat ik hem morgenmiddag heb :)

Groeten,
Herman

weer een mooie bespreking chris.

prachtig treinstel

Dennis
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: chris op donderdag 18 december 2008, 12:04:09De Marklin is nu ook onderweg vanuit Dld.
bron : Marklin

hiep hiep hiep..

Je zult me de komende dagen veel gaan zien en horen Chris :mrgreen:  :mrgreen:

Chris: prachtige bespreking!

Hopelijk is hij zaterdag in Vlaardingen, dan heb ik nl. tijd om hem te halen!

En aan de mensen die "moeilijk doen" over de motor: natuurlijk zijn er betere oplossingen maar MäTrix heeft hier denk ik een afweging gemaakt tussen de gekozen oplossing en de kosten...
En ik denk dat ze voor deze prijs een superprestatie neergezet hebben!
En als ze voor een mooiere motor oplossing 100 euro meer hadden moeten regelen dan was het stel mogelijk veel minder populair geweest ivm de prijs.
Typische weer een geval dat men voor weinig geld toch een luxe oplossing wil hebben  :? :?
Er wordt hier gezegd dat het in de Fleischmann Lint wel mooi is, klopt maar kijk eens naar die prijs! En vergelijk die dan met de Koploper. En daar krijg je nog een veel meer trein voor ook!
Ik zit me gewoon boos te maken om die reacties  :x

Wat ik heel frappant vind is dat er hier gemopperd wordt op de motor oplossing en op het Beneluxspoor forum bijna helemaal niet. Over het algemeen zitten daar veel meer kritische mensen dan hier (is mijn ervaring).

Koen

Citaat van: KNed op donderdag 18 december 2008, 13:24:23
En aan de mensen die "moeilijk doen" over de motor: natuurlijk zijn er betere oplossingen maar MäTrix heeft hier denk ik een afweging gemaakt tussen de gekozen oplossing en de kosten...
En ik denk dat ze voor deze prijs een superprestatie neergezet hebben!
En als ze voor een mooiere motor oplossing 100 euro meer hadden moeten regelen dan was het stel mogelijk veel minder populair geweest ivm de prijs.

Ik vermoed dus ook dat het zo zit.

Frankfurt (Main) Hbf

Koen: Goed gesproken.

Natuurlijk is het jammer dat een en ander is geblindeerd, maar het is goed mogelijk dat iemand in de loop van de tijd met een briljant idee komt om dit minder storend te laten zijn.

Tja, en als je een heel erge purist bent

• rij je zonder sleper
  • rij je met pantografen omhoog (wanneer je op de trein aanwezig zijn natuurlijk :wink:)
  • maak je zelf je zeer slanke wissels waar je met schaalsnelheid overheen kunt rijden
  • vervuil je je modellen
  • enzocetera

Zelf ben ik redelijk perfectonistisch, maar niet in alles.
Ik kijk in ieder geval erg uit naar het moment dat de Marklin versie leverbaar is.
Davy
gast

Citaat van: chris op donderdag 18 december 2008, 00:27:37
Koploper foto bespreking

HIERO !

:)

Je enthousiasme is aanstekelijk.
Speciale Gast

Stand 7 :-)

@ Chris: Wow :-D

Ik heb er goed aan gedaan hem te bestellen - kan niet wachten tot-ie er is! :-P

CiteerHop, de kap schuift er zo af, geen lipjes aan de wanden.
Héél fijn! Iets wat ik altijd al zeer heb kunnen waarderen van Märklin want ik heb een bloedhekel aan plastic lipjes... Hier kan Roco bijvoorbeeld nog wat van leren ;-)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.