Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
marklinfan
gast

ik heb het over een 4tje
die is ernog niet
marklinfan
gast

zeur niet zo dit bedoel ik nou elke keer weer dat gezeur
Daan!
gast

ICRm maakt LSM al. Ik ga deze kopen, maar voor mensen die R1 hebben is het een mooi alternatef.

En een mat 54 4 of plan V/T of U mag ook wel (natuurlijk 1:87) maar da zal niet

Citaat van: Andreas op zondag 23 november 2008, 16:43:04
Ware het niet dat de middenbak van een ICM-III bestaat uit een A (1e klas)-gedeelte en een B (2e klas)-gedeelte. Haal je er 'zomaar' een bak tussenuit dan zul je toch nog echt effe met wat transfers aan de slag moeten gaan om een gedeelte van de overgebleven middenbak te promoveren tot 1e klas (als je de 2e klas laat zitten), Of een gedeelte van de 1e klas degraderen tot 2e klas (als je de 1e klas laat zitten.
De 1e klas bak van het IV-tje is wat in het III-tje de middenbak was. De 2e klas tussenbak van het IV-tje is er speciaal voor ontwikkeld en half gemotoriseerd.

Citaat van: Andreas op zondag 23 november 2008, 19:30:35Een Hondekop van Märklin hoeft van mij nog niet zozeer. De Piko ~-variant voldoet prima. Twee koprijtuigen en twee tussenrijtuigen bijeen en rijden maar. Ik zie persoonlijk meer in een Märklin Mat '46 (die zich prima laat uitmelken in Mat '36, Mat '40 en een DE-II) óf een Plan U.

Volgens mij is de proefserie-Koploper overigens niet zo anders als de uiteindelijke serie. Er zijn inderdaad wel wat afwijkingen, maar ook weer niet zoveel dat het een totaal ander model is. Aan de andere kant, Lima's Koploper (en alle varianten) is al model van de proefserie.
Je weet dus echt niet waar je over praat. Een seriestel ICM heeft zoveel kleine wijzigingen t.o.v. de proto's dat je grotendeels nieuwe mallen moet maken. Een Hondekop-IV vereist ook voor 3 van de 4 bakken nieuwe mallen. Datzelfde geldt ook voor de 'eierkopf' familie, stuk voor stuk totaal andere stellen die allemaal andere mallen vereisen. Een DE-II met mat'36 vergelijken is ongeveer hetzelfde als een Class 65 met een Class 58... :s
Andreas
gast

1. Volgens mij is 't voor Piko nog altijd eenvoudiger om Hondekop 4 te creëeren dan dat Märklin met een heel nieuw model komt. Het verhaal 2 koprijtuigen met 2 tussenrijtuigen was 'bij wijze van spreke'. De kop van de Mat '36 is inderdaad anders dan de rest van de serie, maar volgens mij is de kop van Mat '40 vrijwel gelijk aan de kop van een DE-II.

De verschillen tussen een proto-ICM en serie-ICM is ook niet onoverkomelijk. Dat een model op een aantal punten (waarvan de raamindeling het meest in het oog springt) anders is, wil niet zeggen dat er meteen niet meer de mogelijkheid bestaat om die ook uit te brengen.

Inderdaad, er moeten in alle gevallen steeds andere mallen gemaakt worden, maar als de moeite al niet meer wordt genomen om zulke futiliteiten als 1 raampje meer of minder erbij te doen...

M* en bezig te digitaliseren

Mijn lima Koploper is verkocht, nu is er ruimte vooor de nieuwe van Märklin. :mrgreen: :mrgreen:

Bij Märklin Store Utrecht staat nu ook het blauw gele handmonster weer in de etalage. De verschillen met het Olympische handmonster, dat er boven staat, zijn duidelijk zichtbaar. Zo is het Olympische stel bijvoorbeeld veel langer; zal dus nu wel echt 1:93,5 zijn.

Het is december! Dat betekent dat deze maand de koploper komt!
Ik ben heel benieuwd wanneer...

Koen
Tom
gast

Hoi Koen,

Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd wanneer ze daadwerkelijk op mijn baantje rijdt:
- De maand december heeft 31 dagen
- Op de site van Conrad staat als uitleverdatum de 31e vermeld.

Ik reken dus op Oudejaarsdag ;-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Speciale Gast

RFO 193 623

Nou ik reken toch wel op 24 december. Ze zullen toch wel VOOR kerst leveren hoop ik  :roll:
redskin
gast

ik denk dat de leverdatum die conrad heeft later zal zijn dan de leverdatum van de marklin store's. Lijkt mij dat ze eerst hun eigen netwerk voorzien (marklin dealers) van modellen voordat ze naar "derden" gaan.
Henk-Jan
gast

Citaat van: Brigitte op maandag 01 december 2008, 16:57:40
Nou ik reken toch wel op 24 december. Ze zullen toch wel VOOR kerst leveren hoop ik  :roll:
even wachten hoor! :lol: Mijn poen is op :(.
chris
gast

Ik zie in mijn glazen bol iets met een 2.

En nog een 2, en een 1, en weer een 2 en dan een 2...en een 0, en nog een 0...en een.....ja, een 8.  :D

Werkspoor Amsterdam

2122008
vandaag??  :?:
2-12-2008
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Citaat van: Vinysie op dinsdag 02 december 2008, 07:22:42
2122008
vandaag??  :?:
2-12-2008

Hallo  Vinysie,

nee goed lezen,

Groet,

Walter
Speciale Gast

RFO 193 623

Ahum ik ziet um, zat ik er niet ver vandaan  :mrgreen:

Daan!
gast

22-12-2008 8)
Tom
gast

Beste 3Railcollega's,

Hmz.
De 22e december valt op een maandag en dan zijn verreweg de meeste modelbouwwinkels gesloten.

Dat zou betekenen dat Marklin ons voor de 3e keer in spanning laat wachten:
- De eerste keer was enkele dagen voor de opening van de Olympische Spelen met die geheimzinnige aankondiging op de site van Marklin.
- De tweede keer is de periode tussen aankondiging en daadwerkelijke uitlevering (Van 08-08-2008 tot 22-08-2008)
- De derde keer van maandag 22-12-2008 tot het moment dat de dozen binnenkomen/uitgepakt zijn en totdat de Internetsites aangepast zijn met de mededeling dat ze binnen is.

(Eigenlijk is er ook nog een vierde keer: de opluchting dat alles klopt aan de Koploper)
:mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Tom
Robber
gast

zal ik er nog een 5e aan toevoegen?

de datum wanneer je hem terugkrijgt van Keutermans :twisted:
Wim N
gast

Oh dan kan ik de grote laars wel weg halen onder de schoorsteen. :?

Groet Wim.
Spoorman
gast

Citaat van: Robber op dinsdag 02 december 2008, 09:08:27
zal ik er nog een 5e aan toevoegen?

de datum wanneer je hem terugkrijgt van Keutermans :twisted:
Waarom deze "zure" reactie? :?

En Keutermans heet Keuterman. Jij maakt geen vrienden op deze manier.

Gr, Ben.
Robber
gast

Citaat van: spoorman op dinsdag 02 december 2008, 09:27:36

En Keutermans heet Keuterman. Jij maakt geen vrienden op deze manier.

Gr, Ben.

Ach, mijn achternaam wordt ook vaak verkeerd geschreven (een 's' te weinig), ik wordt daar nooit boos om hoor :D

groeten van Rob Janssen

M* en bezig te digitaliseren

Citaat van: Wim N op dinsdag 02 december 2008, 09:25:43
Oh dan kan ik de grote laars wel weg halen onder de schoorsteen. :?

Groet Wim.

Santaclaus kan misschien helpen :mrgreen:

Citaat van: Tom op dinsdag 02 december 2008, 08:35:56
Beste 3Railcollega's,

Hmz.
De 22e december valt op een maandag en dan zijn verreweg de meeste modelbouwwinkels gesloten.

Met vriendelijke groet,

Tom

Conrad is altijd open  :mrgreen: en de post komt ook op maandag  :lol:
Robber
gast

Citaat van: robkop op dinsdag 02 december 2008, 10:36:34

Sommige treinenwinkels die op maandag gesloten zijn, zijn in deze decembermaand wel open op maandag 8)
redskin
gast

Citaat van: robkop op dinsdag 02 december 2008, 10:36:34

Alleen levert conrad via select vracht en die leveren op maandag niets. Ook duurt het bij conrad altijd enkele dagen voordat je je bestelling daadwerkelijk hebt. (dus op 22 ste verzenden met een beetje geluk pas de 24 ste in huis, anders na de kerst pas)
Speciale Gast

RFO 193 623

He gelukkig mijn hofleverancier is dan wegens kerst extra open  8) Geen gezannik met selectvracht, postbode opwachten, foute bezorging  :mrgreen:

Laat maar komen hoor, ik ben de 22e vrij en heb alle tijd  :D

Citaat van: Andreas op maandag 24 november 2008, 19:44:29
maar volgens mij is de kop van Mat '40 vrijwel gelijk aan de kop van een DE-II
Zucht, ik geef het op...  :shock: :?
Tom
gast

Beste Brigitte,

Ik hoop natuurlijk dat iedereen zijn/haar Koploper zo spoedig mogelijk thuis heeft.

Maar? Stel nou dat het rond de 22e december heel hard sneeuwt en heel erg koud is? Dan hoef ik voor de Koploper de deur niet uit (Ik heb haar besteld bij Conrad)  :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Tom
Speciale Gast

RFO 193 623

Gaat goed komen Tom, al moet ik 'm lopend ophalen :lol:

Citaat van: Brigitte op dinsdag 02 december 2008, 12:10:02
He gelukkig mijn hofleverancier is dan wegens kerst extra open  8) Geen gezannik met selectvracht, postbode opwachten, foute bezorging  :mrgreen:

Laat maar komen hoor, ik ben de 22e vrij en heb alle tijd  :D

Laat ik nou mijn koploper ook bij jouw leverancier besteld hebben :D
Ik ben alleen niet vrij maar kan vast wel even wat eerder weg van m'n werk  :D

Koen
OmeLaurus
gast

sjeez.. de 22e.. dan mag ik wel snel ff een knap stukkie rails gaan leggen want hij moet wel meteen ff een rondje snorren natuurlijk ;)

Sja, das een goeie. Hopelijk heb ik voor de 22e de verhuisdozen met rails gevonden  :D
En ook nog de verhuisdoos met m'n CS...

Koen

Toch nog  :roll:een voordeel aan werk in het onderwijs.
2 weken kerstvakantie, bonus, cadeaubon ipv pakket, dus dat gaan we wel redden die 22e!!!
rorail
gast

Citaat van: Tom op dinsdag 02 december 2008, 12:23:31
Maar? Stel nou dat het rond de 22e december heel hard sneeuwt en heel erg koud is? Dan hoef ik voor de Koploper de deur niet uit (Ik heb haar besteld bij Conrad)  :mrgreen:
Dan rijdt de koploper toch niet (en de postbode waarschijnlijk ook niet). :mrgreen:

Groet,
Ronald
busje13
gast

vandaag een nieuwsbrief van mijn hof leveransier gehad waarin dit stond
CiteerDe Koploper wordt vooralsnog rond de kerst verwacht. Bericht via deze weg volgt dan direct! Nog even een plaatje van dit bijzondere Nederlandse treinstel, dat volgende week al in de 2-rail uitvoering verwacht wordt: http://www.maerklin.de/produkte/frontend/image.php?bezeichnung=Elektrisch+treinstel.&nr=37421&picname=37421.jpg . Reserveren kan nog, ook voor de oranje (olympische) uitvoering.
Speciale Gast

RFO 193 623

Die volgende week al in 2-rail wordt verwacht.... hoe is het mogelijk  :shock: Trix volgt echt altijd later en nu met het model van het jaar hebben ze de primeur :cry:
marklinfan
gast

daar zeggen jullie wat wordt verwacht marklin kennende zal dat gewoon de 31 december zijn zoals bij conrad staat hoewel die datum nou niet echt oke is naar mijn smaak
Speciale Gast

RFO 193 623

Gelukkig staat mijn marklinshop dealer bovenaan het lijstje en Conrad onder aan dus dat voor kerst gaat heus wel goed komen  8)

Nou, ik denk dat mijn shop in dat geval ook bovenaan staat Brigitte :wink:
Dan kan ie gelijk een rondje om de kerstboom.

Ik ben erg benieuwd naar het model.

Citaat van: Brigitte op zaterdag 13 december 2008, 21:57:58
Gelukkig staat mijn marklinshop dealer bovenaan het lijstje en Conrad onder aan dus dat voor kerst gaat heus wel goed komen  8)

Hoe komen jullie toch aan die lijstjes ?  :shock:

Insider info ? ik ben toch ook insider  :?

en hoe hoog staat Jim Knopf dan als ik vragen mag ?
Dat is voor M* toch een GROOOOTE en dus belangrijke klant....
en voor mij de leverancier van deze trein.

grv Huub

Bij Trix staat het stoplicht op geel. Dat betekent dat de eerste batch is uitgeleverd en op weg naar de klanten!! Bij Märklin staat het stoplicht nog op geel/rood.
chris
gast

Die info is juist.
De Trix verschijnt eerder.   :twisted:
Speciale Gast

RFO 193 623

Huub,

Jim Knopf staat gelukkig  :mrgreen: ook onder aan het lijstje! Jammer voor jou maar de Koploper wordt aan de NL shops/stores als eerste uitgeleverd  8)

Tja die lijstjes... beetje van mezelf en een beetje van het forum :lol:
Daan!
gast

voor die ?90 wil ik best een weekje wachten 8)
chris
gast

Natuurlijk zal Nederland eerst worden voorzien.

Het is al krankzinnig dat in Dld de modellen goedkoper in de winkels liggen, en als je dan een NL model ook nog eens eerder daar uitbrengt, kan je dat als Marklin NL al helemaal niet meer verkopen aan je stores en shops.

Een week Daan ? Heel hard duimen.
Want ook Marklin ziet de problemen van de prijzen tussen beide landen.....

Als ik op 29 december a.s. voorbij Essen rijd, mocht ik de koploper komen halen bij Jim. Dus blijkbaar is ie dan "in da house" daar....
't zal mij benieuwen....
chris
gast

Kan. We zijn ondertussen gewend dat men heel hard roept, maar toch door de knieën gaat voor de centjes.
Speciale Gast

'T zal mijn nieuwe aanwinst worden voor 2009...  :D
De Olympische dan hè :P

Robbert.
Speciale Gast

RFO 193 623

Lees net op BNSP dat de eerste Trix(en) bij een dealer gearriveerd zijn  :evil: en dat het model zijn geld meer dan waard is.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.