Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
Andreas
gast

Week 46 is deze week, en volgens mij is Kerst niet over 2 dagen... 31 december ligt nog altijd in week 52 (en 52 -/- 46=6 weken) :wink:

Citaat van: Robbert op woensdag 08 oktober 2008, 16:56:37
http://farm4.static.flickr.com/3175/2587478477_af99fa2412.jpg?v=0

Er zijn 2 stellen die zo rond rijden, zoiezo de 4208.
Het nummer 4208 is "net van alles niets". De 2 stellen zijn namelijk de 4206 en de 4248.
Tom
gast

Beste 3railcollega's,

Ik begrijp de verwarring, maar ik hoop natuurlijk dat ze heel snel op de markt komt. De foto's van Herman doen m'n treinenhart sneller kloppen van verwachting :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Andreas
gast

Nouja, die van mij komt bij m'n Duitse dealer vandaan, misschien morgen er maar eens even heen om te vragen wat de laatste berichten daar zijn. Misschien komt 'ie in D wel ietsie eerder. :P
Speciale Gast

RFO 193 623

Ben benieuwd Herman wat Kuijpers te vertellen heeft.

Ik heb bij MTE de foto's laten zien en zij denken dat het omgespoten Lima model is.
Tom
gast

Beste 3railcollega's,

Chris (van 'het andere forum') heeft het in het BNLS-draadje over de Koploper over 'een paar weken'.
Ik kruip daarom maar weer in m'n schuilplaats en ga verder met m'n winterslaap  :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Tom
Speciale Gast

RFO 193 623

Dat antwoord van Chris is ook nergens op gebaseerd. Marklin heeft gezegd, december 2008 voor de blauw/geel en dat is inderdaad over een paar weken  :D

Hij zal voor kerstmis wel verschijnen neem ik aan, maar ook dat is een hersenspinsel  :mrgreen:
OmeLaurus
gast

CiteerSorry niet gedaan,.. wel betere lichtomstandigheden aangezien het licht is,.. denk ook niet dat ze blij zijn als ik allemaal detailfoto's op het internet gooi  

Ik ga er van uit dat men dat ding toch wil verkopen?
En als blijkt dat alle 888 stuks al 'op' zijn dan maakt het ook niets meer uit..

Maar ik ben blij dat het model er zo bij staat, ziet er heel goed uit!

Site Kuijpers: "Handmonster, Olympisch treinstel nu bij ons te bekijken!"
Gerard
gast

Bij de buren is wat meer info te lezen over de OS-Koploper die momenteel bij Kuijpers in Utrecht staat.
Speciale Gast

CiteerIn het motorrijtuig is achter de 1e drie ramen te zien dat daar het motorblok weggewerkt is. Juist omdat de rest van de ramen erg helder zijn, is het wel duidelijk te zien als je recht door de ramen kijkt. Maar als het stel zijn rondjes gaat rijden zal het minder opvallen denk ik zo. Waar ik wel erg blij mee ben is dat men de wand van de keuken netjes een donkere kleur heeft gegeven en niet knalrood zoals op de foto's van het prototype. Nu valt het veel minder op.
Erg fraai vond ik ook de raamlijsten, mooie dunnen belijningen, net als de kopdeuren in de neuzen.

Over dat dak werd mij verteld dat Marklin bij Bombardier (voorheen Talbot) de originele kleuren van de Koploper heeft opgevraagd en die heeft gebruikt. Hierdoor is dat zilverkleurige dak ontstaan, want de daken waren bij aflevering veel lichter hadden ook een glans van zilver over zich heen.
Vanuit Nederland is er echter bij de Marklin fabriek op aangedrongen om een donkergrijs dak toe te passen, omdat de kleuren van het echte dak al snel donkerder werden door vervuiling en iedereen de Koploper met donker dak voor de geest heeft. 

Geel-blauwe ICM komt dus ook met donker dak uit en zal in december verschijnen.
Olympische ICM is vertraagd en komt in januari 2009.

Bron: Marklinstore Utrecht.

Aldus Jeroen Water. Klik voor het hele bericht.

Groetjes, Robbert.
Gerard
gast

:oops:, ik was even vergeten dat je bij BNLS ingelogd moet zijn om het topic te kunnen lezen.
Shame on me!
2rail-Tim
gast

Oooh ik dacht toen ik de foto's bekeek van de OS dat hij al uit was.. nee dus een handmonsten zeggen ze al.. en het lijkt me sterk dat de geel / grijze koploper er eerder is dan de OS
Tom
gast

Beste 3railcollega's,

Dit handmonster van de OS-Koploper is weer een mooi opwarmertje tussen de aankondiging in augustus en de definitieve uitlevering rond de jaarwisseling.
Voorpret is ook pret :-)

Met vriendelijke groet,

Tom

Het is kennelijk een handmonster in zoverre, dat het in deze kleurstelling geen serieproduktie exemplaar is, maar wel een serie exemplaar van de blauw gele versie die als handmonster in Olympische kleuren gespoten is. Druk ik mij zo goed uit?
Gerard
gast

Het zou goed kunnen dat het inderdaad zo is. Wie het echt weet mag het zeggen.
OmeLaurus
gast

CiteerOlympische ICM is vertraagd en komt in januari 2009.

Vindt mijn portemonnee op dit moment helemaal niet zo erg  :?
Forum Moderator

Grappig,...want gister kreeg ik toch echt te horen dat de normale geel-grijze vertraagd is en dat de olympische eraan komt  :)
Volgens mij weten ze het zelf niet meer  :lol: ,.. nah,. we zullen zien.

Groeten,
Herman
Tom
gast

Beste Herman,

Dat de blauw/gele Koploper vertraging heeft opgelopen zou stroken met de vertraagde uitlevering zoals dat op de site van Conrad is vermeld. (Van 22-12 naar 31-12)

En het citaat uit het mailtje van de firma Conrad zullen we maar snel vergeten. Wellicht werd daar de door mij ook bestelde Rheingoldset bedoeld en heeft men abusievelijk de Koploper genoemd:
CiteerIn tegenstelling tot eerder bericht is net meegedeeld door onzeleverancier,dat de verwachte levertijd van uw producten o.a. de MarklinKoploper leverbaar zijn in week 46-47

Vol verwachting klopt mijn hart  :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Tom

Citaat van: mDDM op vrijdag 14 november 2008, 16:14:00
Het is kennelijk een handmonster in zoverre, dat het in deze kleurstelling geen serieproduktie exemplaar is, maar wel een serie exemplaar van de blauw gele versie die als handmonster in Olympische kleuren gespoten is. Druk ik mij zo goed uit?

Dat ligt in ieder geval bijzonder voor de hand. Als de gele versie in december moet worden geleverd, dan moet de definitieve productie nu zo'n beetje beginnen. Dat betekent dat er allerlei proefversies zijn geweest en dat er meer dan genoeg materiaal is voor een echt handmonster van de olympische versie.
hoolsema
gast

ik heb begrepen van de vetegenwoordiger dat de koloper eind november begin december komt en dat conrad de trein pas in 2009 krijgt 3 maanden na dat de marklin winkels hem in nederland hebben gekregenik heb de man persoonlijk gesproken
Reinder

Volgens de nieuwe catalogus heeft de koploper zelfs een Nederlandse stationsmededeling bij de geluidsfuncties! Ben heel benieuwd.
rorail
gast

Citaat van: mDDM op zaterdag 15 november 2008, 10:28:48
Volgens de nieuwe catalogus heeft de koploper zelfs een Nederlandse stationsmededeling bij de geluidsfuncties! Ben heel benieuwd.
Zoiets als dit:
[onvoorstaanbare stem]"Hier volgt een dienstmededeling, de intercity naar Groningen heeft een vertraging van 20 minuten".[/onverstaanbare stem]. :mrgreen:

Bij de NS weten ze zo'n mededeling dan precies om te roepen op het moment dat een sleep van 30 containerwagons komt langsdenderen. :?

Groet,
Ronald
Forum Moderator

@Ronald,
Gelukkig is het omroepen een taak van Prorail ;)

Groeten,
Herman
Speciale Gast

En zal het wel de trein naar schiphol zijn.  :D

Citaat van: Herman05 op zaterdag 15 november 2008, 19:36:10
@Ronald,
Gelukkig is het omroepen een taak van Prorail ;)

Groeten,
Herman
En is die persoon in dienst van nsr :D

Raymond

Citaat van: rorail op zaterdag 15 november 2008, 14:26:11
Citaat van: mDDM op zaterdag 15 november 2008, 10:28:48
Zoiets als dit:
[onvoorstaanbare stem]"Hier volgt een dienstmededeling, de intercity naar Groningen heeft een vertraging van 20 minuten".[/onverstaanbare stem]. :mrgreen:

Bij de NS weten ze zo'n mededeling dan precies om te roepen op het moment dat een sleep van 30 containerwagons komt langsdenderen. :?
...
Ik dacht dat de term "vertraging" niet meer werd gebruikt?  :D.

Groeten,
Richard

Vanmorgen onderweg naar het station even langs Kuijpers gefietst en het model ziet er patent uit.  :D
Alleen waren ook deze keer het eerste en tweede klasse tussenrijtuig verwisseld.  :lol:
Daan!
gast

dat maakt niet uit. Ik ben iig blij dat het netjes is.
OmeLaurus
gast

In de laatste leverdatumlijst staat wel de 'gewone' koploper vermeld voor december, maar de 'olympische' koploper wordt niet genoemd..

http://mediencms.maerklin.de/media.php/de/pdfs/deliverylists/Liefertermine_Maerklin_NH2008-1108.pdf
Forum Moderator

Speciale modellen voor shop-in-shops worden niet vernoemd in de levertijdenlijsten. Dus het is logisch dat de Olympische er ook niet op staat :)

Groeten,
Herman
OmeLaurus
gast

Aha! vandaar.. ik begon al rekening met januari te houden ;)

BESTELLEN  ???????

bij mijn leverancier ( winkel ) sta ik op de wachtlijst.
Ik hoop dat ik de koploper ontvang.
Karel
Speciale Gast

RFO 193 623

De olympische Koploper die bij Marklin Store Utrecht staat is een officiele Märklin Dummy! Dit beloofd veel goeds  8) Hij ziet er geweldig uit.

Er staan wat nieuwe foto's van goede kwaliteit op BNSP.

http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=12596.msg230263#msg230263

Andreas
gast

Ziet er inderdaad zeer goed uit! Al 'smoelt' het stel zonder Scharfenbergkoppeling nog niet helemaal goed.

Ik krijg na deze foto's toch wel heel erg veel zin om dit treinstel te bestellen. Maar ja, ik heb de gewone blauw/gele ook al in bestelling. Dus dan wordt het wel veel tegelijk. Jammer dat er niet wat meer tijd zit tussen deze twee versies.

Marklin kom met een drietje :evil: :evil: :evil: Hij is te lang voor mijn modelbaan voor het goeie :wink:
OmeLaurus
gast

CiteerMarklin kom met een drietje
Ik (als simpele ziel) haal dan gewoon 1 van de bakken er tussen uit.. ;)

Was ook inderdaad mijn eerste gedachte..............
Spoorman
gast

Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 22 november 2008, 22:36:45
CiteerMarklin kom met een drietje
Ik (als simpele ziel) haal dan gewoon 1 van de bakken er tussen uit.. ;)
En die zet je op MP en is geheid zo verkocht..... 8)

Het is echt een kwestie van tijd voor er een drietje komt, zoveel werk is dat niet voor M!
Daan!
gast

een 3tje gemoderniseerd lijkt mij wel leuk
Anthony
gast

Citaat van: timtrein op zondag 23 november 2008, 14:24:23
Het is echt een kwestie van tijd voor er een drietje komt, zoveel werk is dat niet voor M!
Inderdaad rijtuig eruit en een kleinere doos en je hebt een 3tje :mrgreen:
Andreas
gast

Ware het niet dat de middenbak van een ICM-III bestaat uit een A (1e klas)-gedeelte en een B (2e klas)-gedeelte. Haal je er 'zomaar' een bak tussenuit dan zul je toch nog echt effe met wat transfers aan de slag moeten gaan om een gedeelte van de overgebleven middenbak te promoveren tot 1e klas (als je de 2e klas laat zitten), Of een gedeelte van de 1e klas degraderen tot 2e klas (als je de 1e klas laat zitten.

Een ICM-III zal wel een keer snel komen, aangezien het nog wel even duurt voordat de ICM-IV stel 4201 in het echt wordt gereviseerd (en dus de mogelijkheid op een gereviseerde ICM-IV in 1:93,5 nog wel even op zich laat wachten).

Ik wacht i.i.g. met smart om de combi gele ICM-IV+OS ICM-IV op m'n modelbaan te mogen verwelkomen. :D
Daan!
gast

Ik denk dat marklin toch eerst de 4tjes uitmelkt.
Welke uitvoeringen heb je dan allemaal?

Andreas
gast

Speciale varianten
4241 (evenees Olympisch, maar veel simpeler)
4201 (andere Olympische die veel weg heeft van de 4240 die nu door Märklin getoond wordt). Die zal zeker niet geproduceerd worden).
4444 (voormalige 4232 die tot vorig jaar met extra veel 1e klas zitplaatsen had).
4206 of 4248 (gewone ICM-IV's die door een aanrijding aan een zijde reeds een ICMm-kopplaat hebben.)

Zoveel varianten kent de ICM-IV niet, voor reclameuitingen werd eerder altijd een ICM-III gebruikt. Daar kom je bij de Martinair, KLM, Mendini, Aegon, Boekenweektrein, De Lage Landen, Randstad, de gewone versie, de ICM-0 (proefserie 4001-4007) en de ICMm. Kortom, de komende jaren zal er om de zoveel tijd een variant als nieuwtje worden aangekondigd.
RodeDuivel
gast

De proefserie 4001 -4007 wijkt te veel af om door Märklin in model uit te laten brengen. Een ICM3 kan eenvoudig op basis van de ICM4 worden gemaakt. Daarvoor hoeft Märklin geen gekke ingrepen voor te doen.

Interessanter is het gegeven dat de tussenbakken toepasbaar zijn als nieuwe 1:93.5 rijtuigen in ICRm uitvoering eventueel met BDs. De keuze voor de Koploper door Märklin is een zeer verstandige keuze geweest.

Voor 2009 en 2010 verwacht met name het nodige van Märklin ten aanzien van dit ontwikkelde platform. We zullen hier nog heel veel plezier van hebben.

Na dit 2e type NS treinstel van Märklin smaakt dit naar meer treinstellen. Een volgende klapper voor de liefhebbers zou de ELD4 Mat.'54 Hondekop zijn. Dit model biedt ook heel veel mogelijkheden.

Grtz,

Willem
Andreas
gast

Hoewel het lichtelijk off-topic is zie ik niet in waarom Märklin nu wel met een BDs zou komen. Sinds de jaren 80 zitten de BNL-ICR-rijtuigen in 't assortiment. De Bs heeft echter tot op heden nog niet het levenslicht mogen zien.

Een Hondekop van Märklin hoeft van mij nog niet zozeer. De Piko ~-variant voldoet prima. Twee koprijtuigen en twee tussenrijtuigen bijeen en rijden maar. Ik zie persoonlijk meer in een Märklin Mat '46 (die zich prima laat uitmelken in Mat '36, Mat '40 en een DE-II) óf een Plan U.

Volgens mij is de proefserie-Koploper overigens niet zo anders als de uiteindelijke serie. Er zijn inderdaad wel wat afwijkingen, maar ook weer niet zoveel dat het een totaal ander model is. Aan de andere kant, Lima's Koploper (en alle varianten) is al model van de proefserie.
marklinfan
gast

van mij mag marklin wel een hondekop maken beter dan piko zal die echt wel worden,want die rijeigenschappen van piko zijn belabbberd.maar daar ga ik niet verder over in anders krijg ik weer de volle laag omdat iemand er niet mee eens is.
Speciale Gast

Adreas,

Willem weet heus wel waar die over praat en spreekt dus zeker geen onzin.
Laat maar komen hoor !  :D

Robbert.
chris
gast

Citaat van: marklinfan op zondag 23 november 2008, 20:03:49
van mij mag marklin wel een hondekop maken beter dan piko zal die echt wel worden,want die rijeigenschappen van piko zijn belabbberd.maar daar ga ik niet verder over in anders krijg ik weer de volle laag omdat iemand er niet mee eens is.

Waarom meld je het dan wel voor de 3e keer  8)

@Andreas : Het is niet simpelweg de twee kopbakken voorzien van twee tussenbakken.
We zullen wel zien in Nurnberg, wat er te zien is.
In 2009 zal ik er 4 dagen vertoeven  8)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.