Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
marklin h0
gast

Fulco,

Ik had je een PM gestuurd. heb je die gekregen?

gr. Daan
Forum Moderator

@Mark,
Ik geef gewoon antwoord op een vraag,.. weet dus niet waar je en??? op slaat.

Groeten,
Herman
^Rook
gast

Denk dat Mark wil weten wat je er van vond ;) Je schrijft dat je ging kijken :idea: 8)
Forum Moderator

Ja ik ga kijken,... ben dus nog niet geweest :) Weet alleen dat hij er al eerder heeft gestaan. Was toen wel van plan maar de dag dat ik wilde gaan zou ook het treinstel opgehaald worden.  :(

Groeten,
Herman

Citaat van: ^Rook op donderdag 20 maart 2008, 16:09:17
Vreemd dat dit nu zo wordt aangekondigd :? Hij stond een week of twee geleden al in Woerden :roll: :?: :!: :?:

Ik kreeg gisteren een mailtje van Grootendorst uit woerden dat hij er staat van donderdagmiddag 20 mrt t/m woensdag 26 mrt.
Hier de link: http://www.grootendorst.net/nieuwsbrief/nieuwsbrief20032008.html

En dat vond ik al vreemd aangezien jij hem al had gezien in woerden!!

Raymond.
^Rook
gast

Hey Raymond,

Kennelijk was dat 1e bezoek niet officieel :roll: Kreeg de nieuwsbrief zelf ook inderdaad :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Ricejuh
gast

CiteerDe "Koploper" komt in Almelo én Gorinchem
Het H0-model van de "Koploper" is vanaf donderdagmiddag 27 maart te bezichtigen in de Märklin Shop, Grotestraat 136 in Almelo én in de Märklin Shop, Langendijk 89 in Gorinchem.

Tijdens de Internationale Speelgoedbeurs in Neurenberg, begin februari, werd een van de opmerkelijkste nouveautés van 2008 gepresenteerd: de "Koploper" in H0. Het handmonster van dit model kunt u  vanaf donderdagmiddag 27 maart bezichtigen in de Märklin Shop bij de firma Somberg Modelbouw te Almelo én in de Märklin Shop bij de firma René Muilwijk Modelbouw te Gorinchem tot donderdag 3 april. Daarna gaat  'ie verder op tournee langs andere Märklin Shops in Nederland. Wanneer en waar zal binnenkort in dit nieuwsoverzicht bekend worden gemaakt.

CRAPP IN GORINCHEM IK GA MORGEN KIJKEN :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D
Marklin-Tim
gast

CiteerDe "Koploper" komt in Almelo én Gorinchem
Het H0-model van de "Koploper" is vanaf donderdagmiddag 27 maart te bezichtigen in de Märklin Shop, Grotestraat 136 in Almelo én in de Märklin Shop, Langendijk 89 in Gorinchem.

Tijdens de Internationale Speelgoedbeurs in Neurenberg, begin februari, werd een van de opmerkelijkste nouveautés van 2008 gepresenteerd: de "Koploper" in H0. Het handmonster van dit model kunt u  vanaf donderdagmiddag 27 maart bezichtigen in de Märklin Shop bij de firma Somberg Modelbouw te Almelo én in de Märklin Shop bij de firma René Muilwijk Modelbouw te Gorinchem tot donderdag 3 april. Daarna gaat  'ie verder op tournee langs andere Märklin Shops in Nederland. Wanneer en waar zal binnenkort in dit nieuwsoverzicht bekend worden gemaakt.

Ik zou wel in Almelo kunnen kijken dat is nog niet zover weg!

een hele trotse papa van tygo en jamie

dan ga ik zaterdag even kijken
groet robert

Foto's....foto's.....foto's............

Als de Koploper hier in Heerhugowaard bij Huider op visite komt dan schiet ik er 128Mb aan foto's van.Kunnen we een nieuwe rubriek openen.... :D

groetjes Huib

goed plan  :D :D :D
groet robert
Forum Moderator

Nou,
Vandaag bij Grootendorst geweest de koploper wezen bekijken. Kan nou niet zeggen dat ik er warm van wordt. 't is maar goed dat het een verbouwde Lima is want anders,...

- Half interieur ontbreekt
- Draaistellen niet correct
- Hoekjes bij de overgang kop-dak (zoals de Lima's die ook hebben)
- Zeer lelijk spuitwerk
- Etc. etc.

We zullen dus wel zien wat het wordt. Laten we het positief bekijken, het is een Lima dus het echte model zal ongeacht een aantal verbeteringen krijgen t.o.v. het handmonster :)

Groeten,
Herman

Robber
gast

Citaat van: Huib op woensdag 26 maart 2008, 20:52:27
Foto's....foto's.....foto's............

Als de Koploper hier in Heerhugowaard bij Huider op visite komt dan schiet ik er 128Mb aan foto's van.Kunnen we een nieuwe rubriek openen.... :D

groetjes Huib

Gewoon even Google-en op Lima koploper. Dan krijg je uiteraard een heleboel Lima koplopers te zien. En daar zitten exemplaren tussen die beter omgebouwd zijn als het marklin 'handmonster'
Vooral die van het Groterdam Projekt is heel erg fraai geworden.

Hallo Robber,het gaat niet over de Koploper van Lima.Maar over het handmodel van Marklin.

groetjes Huib

Die is gebaseerd op een model van Lima...

Mij lijkt 128 mb volschieten met foto's van dat ding niet echt zinvol. Er circuleren al genoeg foto's en zo mooi istie nou ook niet echt...
Het productiemodel, dát zou ik weleens willen zien...

Koen

Stjonge,stjonge,stjonge...Dit is niet letterlijk bedoeld.Alleen als je het draadje goed leest van pagina 1 tot 9 dan gaat het dus om een foto van het handmodel......dus daar bedoelde ik mee dat er nog geen 1 foto is geplaats van de rondreizende koploper.....vat je......... 8)

groetjes Huib

Nee, ik snap hem niet.
Volgens mij staan er hier al wel foto's van het "rondreizende handmodel"

Koen

Hmm, niet dus. Dan heb ik hem gezien op Beneluxspoor, ff zoeken

Wordt vervolgd...

Koen
Speciale Gast

Potrebbe ripetere per favore ?

Als alles mee zit zal er wel een goed model in Dortmund staan bij de Märklin stand.
Ze hebben wel lef als ze daar een Lima :lol: model plaatsen

Gr. Bert :)

Hmm, kan de foto's niet meer vinden. De persoon die ze gepost heeft heeft ze van zijn website af gehaald  :(

Alleen deze vond ik maar die is hier ook al gepost dacht ik:

@Bert: dat durven ze best, hebben ze toch in Neurenberg ook gedaan?!

Koen
Speciale Gast

Potrebbe ripetere per favore ?

Beste Koen,

Het model ziet er ook al best uit vind ik.
Ze hebben ook nog we even de tijd, de levering zal toch zijn aan het einde van het jaar?

Gr. Bert :)

O zeker, ik verwacht zelf dat het wel goed komt.
Wat ik alleen maar aan wilde geven dat er inmiddels genoeg informatie en beeldmateriaal is van de handmonsters en dat we daar geen verwachtingen aan moeten koppelen. Meer foto's lijken me dan ook niet echt interessant. En ik zou voor het handmonster nog geen kilometer omrijden...

Koen

blijf het grijze dak lelijk vinden
groet robert
Speciale Gast

RFO 193 623

Om het dak maak ik me geen zorgen meer, daar is al zo veel reactie op geweest, dat is echt wel bij Marklin aangekomen  8)

Ik wacht rustig af tot eind van dit jaar  :D
marklin h0
gast

De kleuren zullen neem ik aan wel goed komen.

Dit stond in een mailtje van Harlaar. Laten we het hopen! 8) :D

Daan
kippenlijntje
gast

Heey,

Tot nu toe vind ik hem niet erg mooi maar ja het is dan ook wel niet het model wat het moet worden.
Ik ben wel benieuwd hoe de rijeigenschappen zijn.
En of je er makkelijk priesertjes in kan plakken.
Maar ja we zullen wel zien!
Toch leuk dat er nu 2 fabrikanten zijn voor de Koploper.
Ik zal het helemaal mooi vinden als Marklin met een Plan T komt! :D :P

Groetjes,

Antal

Eeehhhh,nog steeds geen foto's he van de rondreizende Koploper.... 8)  behalve die foto vanuit Neurenberg...
Ik wil niet zeuren maar het begint er wel zo langzamerhand op te lijken.... :D

groetjes Huib

inderdaad
maar wanneer stond dat ding ook alweer in almelo ???
dan ga ik er wel even heen  :D :D
en hopen dat ik een paar foto's mag maken van de heer somberg
groet robert

ps is er iemand die weet of hij er al is daar ???
ben woensdag vrij dus kan ik er langs
Ricejuh
gast

is er al een week, tot donderdag.

staat ook op de Marklin site.

Woohoo,ik kan niet wachten...... :D

groetjes Huib

foto's komen eraan !!!!
ben er vandaag geweest
kan er niks aan doen is met de mobiel genomen dus ze zijn niet de beste kwaliteit
maar het zijn wel de foto's
ga ze nu zo uploaden

groet robert

daar zijn ze al
nogmaals vaag (maar zo mooi was het model ook niet viel mij en zelfs mijn vrouw zwaar tegen hopen dat het veel veel beter wordt )
1

2

3

meneer somberg had het erg druk !!!????  :? en had niet de zin/tijd om even de vitrine open te doen voor een hand model
nogmaals hoop ik echt dat het model veel beter wordt
de derde bak had een spleet in het dak en de verf kwam er groen doorheen ??? :?
het dak was streperig en je kunt heel duidelijk zien dat dit een lima is

marklin doe je best en maak er een absoluut top model van ze zullen dit niet lezen maar toch!!!!
Davy
gast

Mijn handelaar zei dat dit gewoon een in elkaar geflanst model is die alleen een indruk geeft van het model. Niet hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien.

chris
gast

Bizar dat verschillende mensen toch blijven vasthouden aan het feit dat men denkt dat het model exact zo uitgegeven gaat worden als het tentoongestelde model.

Kom op, vertrouw je nou je eigen geliefde merk niet eens ?

Dit is exact wat Davy aangeeft, en precies waar het voor bedoelt is, om een idee te geven wat het gaat worden.
Heeft Marklin/Trix ooit een model uitgegeven wat er precies zo uitziet ?

Te Nurnberg was er een duidelijk verschil tussen modellen die nog in het ontwerp fase zaten (de koploper) en modellen die bijna klaar waren voor verkoop (1200 ACTS en G1206 ACTS) die gewoon rete strak in de lak zaten.

Gerard
gast

Citaat van: chris op dinsdag 01 april 2008, 23:56:44
Kom op, vertrouw je nou je eigen geliefde merk niet eens ?

Dit is exact wat Davy aangeeft, en precies waar het voor bedoelt is, om een idee te geven wat het gaat worden.
Heeft Marklin/Trix ooit een model uitgegeven wat er precies zo uitziet ?

En daarom, wat Davy en Chris zeggen, heb ik hem ook zondermeer besteld, eigenlijk vanaf de foto uit Neurenberg.
Ik ga er gewoon van uit dat het een goedlijkend model wordt. Ik heb er alle vertrouwen in!

Weet je wat ik nou zo opvallend vind ?

Dat we al 9 pagina's praten over een min of meer tegenvallend/mislukt handmodel, terwijl we bij andere merken alleen een foto van een voorbeeld uit de werkelijkheid zien (bijvoorbeeld Roco's 2400 en nu weer met de 1100).

En dat wordt dan wel besteld zonder voorbehoud en/of opmerkingen.

Volgens mij hoef je niets te bestellen, want Marklin zal er best voldoende maken.
Laten we nu eerst eens op ons gemak afwachten, totdat het definitieve produkt leverbaar is. Dit duurt misschien nog wel een jaar.

groetjes
Henk

Woohoo,toppie Robert.Bedankt voor het maken en het plaatsen van de rondreizende Koploper.
Ik vindt het een topper wat er ook allemaal gezegd wordt.En inderdaad de rest komt niet eens met een handmodel,en wat nu beter is een slecht handmodel of een foto van een echte.....

groetjes Huib

val marklin zeker niet aan hoor
er wordt gevraagd voor foto's en die heb ik geplaatst
ik zelf vind wel dat als je een handmonster uitgeeft dat je in iedergeval moet  zorgen dat het mooier is dan nu
zo laat je aan de mensen zien dat hij echt mooi wordt en het geld waard (wat ik ook wel vertrouw hoor dat hij zijn geld waard is )
echter zal ik als ik hem bestel hem pas bestellen als hij er is omdat ik ook denk dat er genoeg worden gemaakt en ik het ook erg interessant vind wat rivarossi doet met de koploper
en die is toch wat zachter voor de portomonee
wat henk zegt klopt niet
CiteerEn dat wordt dan wel besteld zonder voorbehoud en/of opmerkingen.
want kijk ook maar even bij het draadje over de IRM !!!!

sta absoluut achter marklin
maar dat ze een model in de vitrine zetten die er gewoon niet eens netjes uitziet door een spleet in het dak een redelijke groen vlek enz enz  kan ik niet bij
dat snap ik echt niet dat is niet echt recklame
net als davy zegt een in elkaar geflanst model
als je een volkswagen koopt ofzoiets en er staat in een folder hij komt er zo uit te zien ( klopt dat vaak ook niet) maar dan staat er in ieder geval een net afgewerkt model als voorbeeld
dat vind ik voor marklin erg tegenvallen
maar heb er wel vertrouwen in dat het goed komt !!!

groet robert

geen dank huib
mijn vaste winkel in winterswijk was dicht
dus moest ik toch even in almelo zijn voor de laatste paar rails voor mijn baan
echter toch per ongeluk de digitale camera vergeten dus beloofd is beloofd dan maar met de mobiel
groet robert

Hallo Chris,

Ik heb aan jouw toch even een vraag m.b.t. de koploper. Ik begrijp dat je een beetje moe wordt van de mensen die zeggen dat de koploper er slecht uitziet, maar er zit toch eigenlijk een kern van waarheid in wat ze zeggen :? :? Kijk naar Mak van marklin voor rail4chem dat was toch gewoon een gespoten 6409 of niet?? dat ding klopt van geen kant en dat gaat die Mak van ACTS toch ook niet doen? het kleurenschma is alleen anders, dit kun je zien aan de foto`s of heb ik het mis :?:  hoeveel soorten Mak zijn er al uitgebracht??? Voor Nederland, Italie....en allemaal op de basis van een 6409 :? Ik begrijp het pessimisme van sommige forummers het is niet vreemd

En daarnaast waarom hebben ze er van de koploper geen 3 wagenstel van gemaakt. Dat ding is veel te lang voor mijn baan..........Piko heeft dat wel goed gedaan met de hondekop geen viertje maar een tweetje. Marklin kan wel met een koploper gaan uitkomen, maar veel mensen hebben geen ruimte voor een viertje  :roll: :roll: :| wel voor een drietje  :idea: :wink: :!:  maar ja dit is wel mijn eigen mening. Ik hoop maar dat iemand van marklin dit leest van dit forum en beneluxspoor, want anders zie ik het toch niet goed gaan met de verkoop. Het is echt tof dat ze een koploper gaan maken maar, als deze in dezelfde trant wordt gemaakt als de Mak voor NS, Rail4cgem en ACTS dan heb ik er een zwaar hoofd in...maar we moeten wel marklin de kans geven om het model uit te laten brengen voordat wij al over gaan tot een soort van boycot :wink: :!:

En ja, niemand wist hoe de 2400 eruit zag en bijna half modelspoor Nederland heeft er een of meerdere :? :roll:

Ik heb hem niet besteld, omdat ik hem te groot vind, maar als de koploper driedelig uitkomt dan rijd de koploper zeker op mijn baan :D :D :D
Speciale Gast

RFO 193 623

Maurice, de Marklin MaK G1206 Strukton, Rail4Chem en ACTS zijn niet helemaal correct dat klopt, maar er is zeker niet zomaar een 6409 even omgespoten in een ander kleurtje.

Als je beide locs naast elkaar zet zie je wel degelijk verschil! De lange en korte huif en hekwerk is aangepast en het machinistenhuis iets naar achter geplaatst. Het onderstel is wel gelijk aan de 6400 serie.

Mensen die hier niet mee kunnen leven, kunnen nu bij Mehano terecht voor een G1206 die wel op schaal is en beter gedetailleerd.

Ik ben nog steeds bij met de Marklin versies en heb dan ook een ACTS 7101 besteld  8)

I know tis ietwat offtopic  :lol:

Bedankt Brigitte voor de correctie weer wat geleerd :D

En verder kun je er vergif op innemen dat er over niet al te lange tijd een ICM-III komt...
woodymax
gast

Citaat van: timtrein op vrijdag 04 april 2008, 20:15:49
En verder kun je er vergif op innemen dat er over niet al te lange tijd een ICM-III komt...

En dat is ???

Een driedelige koploper (ipv een vierdelige)

Koen
chris
gast

Nou, het meeste is al verteld.  8)

Alleen Marklin beklagen dat ze de verkoop niet goed afhandelen omdat ze een koploper 4tje uitbrengen gaat wel een beetje ver.  :o

Genoeg mensen die wel ruimte hebben voor een koploper of hondekop 4tje namelijk  8)

Ps : De meeste 2400 loks zijn afgenomen door de consument NA het verschijnen van het model en besprekingen op fora en sites.  8)

Daarbij, ik bestel altijd alles. Valt het tegen, neem ik het simpelweg niet af.

Ricejuh
gast

Citaat van: Davy op dinsdag 01 april 2008, 23:48:13
Mijn handelaar zei dat dit gewoon een in elkaar geflanst model is die alleen een indruk geeft van het model. Niet hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien.

dat denk ik ook, ik bedoel wij weten allemaal (denk ik :) ) wat een koploper is maar als je dat in Duitsland vraagt word het al moeilijker ...
chris
gast

Marklin /Trix heeft al jaren een enorm dossier en vergeet niet dat ze zeer zeker wel weten wat een Koploper is, Minitrix heeft em al jaren in het assortiment.
woodymax
gast

Citaat van: chris op vrijdag 04 april 2008, 22:37:16

Alleen Marklin beklagen dat ze de verkoop niet goed afhandelen omdat ze een koploper 4tje uitbrengen gaat wel een beetje ver.  :o

Genoeg mensen die wel ruimte hebben voor een koploper of hondekop 4tje namelijk  8)

Ps : De meeste 2400 loks zijn afgenomen door de consument NA het verschijnen van het model en besprekingen op fora en sites.  8)

Ik wil de 4delige, die is 115 cm, maar mijn kortste spoor van mijn 6 sporige station is 2,78 meter.

Dus dat gaat helemaal goedkomen  :lol: :lol: 8) 8) 8)
roerijzer
gast

Citaat van: woodymax op vrijdag 04 april 2008, 22:44:18

Ik wil de 4delige, die is 115 cm, maar mijn kortste spoor van mijn 6 sporige station is 2,78 meter.

mischien 2 ook nog wel zeker
woodymax
gast

Citaat van: roerijzer op vrijdag 04 april 2008, 22:46:26
Citaat van: woodymax op vrijdag 04 april 2008, 22:44:18

mischien 2 ook nog wel zeker

Sponser jij de 2e ?

Mvg,
mark

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.