Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
OmeLaurus
gast

Als je dan toch gaat rijden.. neem er voor mij ook 1 mee  :D
peterpan
gast

Ik doe vrij veel aankopen via ebay en gisteren kreeg ik dus van een van de verkopers een bestellijst van de nieuwe modellen 2008. Ik weet even niet waar deze zit maar heb wel al gevraagd wat de verzendkosten vanuit Duitsland zijn maar ik. Ik schat zo'n 17-18 euro.

Edit; verzendkosten zijn 8 euro.

Ik ben er zeer blij mee dat hij komt.
Heb hem zelf gehad van Lima als wisselstroom model en heb hem mooi via Marktplaats verkocht.
Heb gelijk alweer een aanbetaling voor de nieuwe Koploper van Marklin. :D
Ricejuh
gast

Citaat van: Smurf op zaterdag 23 februari 2008, 12:57:56
Ik ben er zeer blij mee dat hij komt.
Heb hem zelf gehad van Lima als wisselstroom model en heb hem mooi via Marktplaats verkocht.
Heb gelijk alweer een aanbetaling voor de nieuwe Koploper van Marklin. :D

smurf, heb jij ook smurfen van de albert heijn ? :D
OmeLaurus
gast

Het is zover: de Rivarossi IRM is overboord.. ben nu helemaal verliefd op de koploper.. en ga 'm deze week bij 1 van m'n huisleveranciers bestellen.. nog even wachten op een laatste prijsquote..
Ik heb intussen wel van alle kanten de garantie dat 'ie ruimschoots beschikbaar komt en er niet echt een noodzaak is 'm vooraf te bestellen/reserveren !!

een hele trotse papa van tygo en jamie

ondanks dat het erg lang duurt met de IRM ga ik nogsteeds daarvoor ben ook erg benieuwd wat de koploper van rivarossi doet en natuurlijk in vergelijking met marklin en dan bedoel ik voor namelijk dat de rivarossi beter bij mijn portomonee past denk ik
groet robert
OmeLaurus
gast

Hey Robert,
Je gebruikt precies de redenering die ik in eerste instantie ook had bedacht.. maar ik helaas voor Hornby ben ik het vertrouwen volledig kwijt. Als het nu al zo'n probleem is om een belofte na te komen wat kan ik dan verwachten na aanschaf??
De Marklin koploper is dan inderdaad wat duurder, maar vind ik het veel waar voor het geld, zeker als ik dat vergelijk met bijv. de 1800-serie losse loc van Marklin die 'maar' 100 euro goedkoper is dan een hele koploperset..
Mussie
gast

Ik wil het model eerst in het echt zien en niet de miskoop maken zoals ik met de gottardo al deed

zit er ook al aan te denken om gewoon een 2e hands lima IRM te kopen (oude zeg maar ) en dan de nieuwe mehano ers mak
die is zo mooi
ben rivarossi /hornby ondertussen ook een beetje zat ze hebben een handmonster op rail staan als ik erheen ga ga ik toch eens vragen hoe dit met de IRm zo heeft kunnen gebeuren ben ook het vertrouwen een beetje kwijt
de koploper van marklin blijf een een hele smak geld vinden dus denk niet dat deze er komt
groet robert

Citaat van: remcy op woensdag 27 februari 2008, 02:32:21
zit er ook al aan te denken om gewoon een 2e hands lima IRM te kopen (oude zeg maar ) en dan de nieuwe mehano ers mak
die is zo mooi
Robert,

Waarom zou je nu een Lima kopen ?

Wacht toch totdat de koploper etc leverbaar is. Dan is Hornby's IRM misschien  ook leverbaar. Dan kun je kiezen wat je doet.

Om nu je geld uit te geven aan een tweedehands Lima lijkt me ook zonde.
Dat geld krijg je nooit meer terug.

groetjes
Henk

ik ben het volkomen met Henk eens. Wacht gewoon tot ze echt in de winkel staan, en besluit dan wat je wel en niet wilt kopen. Ik begrijp al die stress en die bestel-drang niet. Je gaat toch niet iets bestellen wat nog niet eens bestaat? En die bull-shit van 'uitverkocht' ,terwijl er nog niet eens 1 exemplaar geproduceerd is, moet je ook met een flinke korrel (kilo's) zout nemen. De fabrikanten zijn afhankelijk van ons, de consumenten, niet andersom

groeten, Martin

daar ben ik het mee eens martin met die bull sh*t over uitverkocht enzo
echter het bestellen kan je wel aan een leuk exemplaar helpen als er daadwerkelijk echt maar 500 ofzo worden uitgebracht
ik denk ook dat als marklin ziet dat de koploper massaal wordt besteld ze nog eerder nederlands materiaal uitbrengen en daar mee doorgaan
als je een model graag wil hebben kun je hem net zo goed bestellen bevalt hij dan niet neem je hem gewoon niet (echter wel eerst aan de winkelier vragen of je er niet aan vast zit )
dan heb je wel een bepaalde zekerheid zeg maar
denk dat ik inderdaad maar gewoon wacht en gewoon de nieuwe IRM koop alleen jammer dat daardoor mijnrolbrug en die mak van ERS van mehano nu wel langer duren dat was niet gebeurd als de IRM gewoon vorig jaar was gekomen was dat zo geweest had ik waarschijnlijk ook de koploper van marklin en rivarossi besteld en daar een keuze uitgemaakt
maar dat is dus niet zo  :? :?
groet robert

Frankfurt (Main) Hbf

Heb hem besteld, maar als je dan de prijslijst van Jim Knopf bekijkt ...
OmeLaurus
gast

De prijs van Jim Knopf ligt incl. verzenden zo'n 50 euro lager dan de gangbare prijs bij mijn huisleveranciers..
Vind ik veel geld, ben nu ook erg geneigd 'm daar te bestellen, maar is die 50 euro niet snel terugverdient in geval van gesodemieter?

Frankfurt (Main) Hbf

Ik heb al eens gehannes gehad (naast verchillende transacties zonder problemen), maar dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen.
De verzendkosten kun je uitsparen wanneer je toch van plan bent naar Houten te gaan.
Je kunt dan vragen of ze het naar de beurs meenemen.
OmeLaurus
gast

Oh? staat Jim Knopf (of hoe die toko ook heet) ook op Houten??
dat is natuurlijk helemaal makkelijk..

Citaat van: Eric-Paul op donderdag 28 februari 2008, 15:24:38
Je kunt dan vragen of ze het naar de beurs meenemen.

Ja..................... maar dan rekenen ze een "speciale beursprijs" die wat hoger ligt dan de prijslijst van de winkel.
Ik heb dat ook een keer gehad. De prijs die werd gevraagd door de beste man, was 15 euro hoger dan op de lijst in de winkel. Ging om een treinset van 400 euro. Vervolgens heb ik eea uitgelegd, er werd me verteld dat ze ook moetsn rijden/kosten beurs e.d hadden. Dus ik voelde mezelf gewoon geflest. Ik heb het treinset laten staan en verderop voor een nog betere prijs dan bij Jim Knopf gekocht.
Gerard
gast

Zullen we ons nu maar weer bezig houden met het onderwerp van dit topic?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Citaat van: Gerard op donderdag 28 februari 2008, 20:58:16
Zullen we ons nu maar weer bezig houden met het onderwerp van dit topic?

Mee eens!
Gr. Fred
Speciale Gast

Heren,

Alle tekst dat niet over de Koploper ging is verwijderd uit het topic :!:.
Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken en nogmaals, we kunnen het niet iedereen even leuk en of gemakkelijk maken, maar we hebben wel met elkaar te doen en dus normaal met elkaar hier te communiceren !
Als er normaal aangegeven kan worden dat mensen ( zeker bij grotere stukken getypte tekst ) hoofdletters en komma's en weet ik het wat willen gebruiken, is daar lijkt mij niets mis mee en bevordert alleen maar de leesbaarheid van het bericht en kan het ook niet anders worden opgevat.

We gaan hier op het forum geen modder naar elkaar lopen gooien :!:.

Tot zover, weer een off-topic mededeling ;).
Shark
gast

Met plezier meld ik dat ik zojuist een koploper heb besteld!  :lol: Kan niet wachten (maar zal toch nog ff moeten, al is het maar om te sparen :lol:)

Shark.
Rob_D
gast

Ik heb nee gestemd, het is een mooie trein maar komt te laat voor mij.
Heb al een tijd gewacht op modern NS treinen en ben nu net over naar oud en heb al het  nieuwe waaronder de ICE3 verkocht :D
Davy
gast

Jij houdt ook van oud net als ik.

marklin h0
gast

in dec is ie leverbaar, maar wordt het echte model dan ook bekend gemaakt of krijgen we van te voren foto's te zien?
marklin h0
gast

www.marklin.nl

De koploper staat in Utrecht!
hij gaat het hele land door!
Marklin-Tim
gast

Ik heb het vandaag gezien dat hij daar stond.. Zou hij nog komen op bij Rail in Houten van het Weekend?
marklin h0
gast

Heb je foto's of mocht dat niet?

Citaat van: marklin h0 op dinsdag 04 maart 2008, 17:04:05
www.marklin.nl

De koploper staat in Utrecht!
hij gaat het hele land door!
Ik was er vandaag zo rond 10.30 maar heb toen niets gezien. Jammer, had hem wel even willen bekijken.

Groeten,
Richard
Marklin-Tim
gast

Ik heb het op de marklinsite gezien nog niet in het echt :P
OmeLaurus
gast

Gaat die 'demo' versie alle stores af zodat men nog commentaar kan geven? of is het de 'final'?
marklin h0
gast

Het handmonster van dit model kunt u nu bezichtigen in de Märklin Store in Utrecht tot a.s. dinsdag 11 maart.

een citaat van marklin
gr. Daan

... en zal daarna langs alle shops in nederland gaan....

Ben benieuwt of het zijn shiny armor houdt.
vind dat dat wel grijs mag...

Dennis
Ricejuh
gast

shops is wat anders dan een store.

als ze in alle stores komen kan ik niet wachten dan ga ik direct naar Gorinchem :D

Woohoo, ik kan niet wachten.....

groetjes Huib

Het staat momenteel inderdaad in Utrecht in een vitrine in de etalage. Ik hoefde vanmorgen niet eens van mijn fiets te stappen om het eens goed te bekijken. Leuk idee om een handmonster op rondreis te sturen, maar kennelijk maakt het Märklin niet veel uit wat het dan precies is.

Het is geen gepimpte Lima, zoals je wel hoort, maar er zijn wel Lima-onderdelen gebruikt, met name voor de kop. Dat hoop ik ten minste maar, want het alternatief is dat Märklin op basis van ICM0 is gaan ontwerpen en dat zijn we verder van huis dan alleen en dakkleurtje. Het handmonster zit in ieder geval tjokvol fouten.

Märklin Nederland had het stel trouwens met een verkeerde bakvolgorde in de vitrine gezet en kennelijk was dat nog niemand opgevallen.  :P

Ns tijdperk V

Is er iets van een planning wanneer het handmonster waar staat?
kan ik even kijken als hij in de buurt staat. 8)
Davy
gast

Je kan dit lezen op de Nederlandse Marklinsite.

Wanneer hij in een Marklinshop te zien is. Eerst zijn de Marklinstores aan de beurt.
^Rook
gast

Kom net uit Woerden weg...tot mijn grote verbazing staat het handmonster momenteel daar in de vitrine :shock: 8) Een Märkin-shop dus :idea: Vond het handmodel niet om over naar huis te schrijven, de paint-job is nogal slordig en het dak is inderdaad zo zilver als het maar zijn kan :? Maar goed, dat is kennelijk normaal bij een handmonster...het definitieve model is vaak nog heel anders begrijp ik. Wel erg leuk om dit treinstel even te kunnen bekijken 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
chris
gast

Er bestaan meerdere Koplopers :)

Stuk of 3 modellen.  8)
OmeLaurus
gast

Raar eigenlijk.. dat zo'n handmonster (doet z'n naam blijkbaar eer aan) zo gebruikt wordt als promotie..
Zie me al bij de audio/videoshop staan.. deze TV kost 700 euro, maar het is niet zeker of u dit model geleverd krijgt.. misschien komt er een ander tft-panel in en het kan zijn dat u i.p.v. zilver een zwarte behuizing krijgt..
^Rook
gast

Citaat van: chris op vrijdag 07 maart 2008, 11:26:10
Er bestaan meerdere Koplopers :)

Stuk of 3 modellen.  8)

Dus toch heh :idea:
chris
gast

Ja hoor, op mijn site tussen de Nurnberg foto's zie je ze ook gewoon staan.

Hoi Rolf.....Toevallig nog wat fototjes gemaakt daar in Utrecht......... :)
^Rook
gast

Was in Woerden ;) Nee, geen foto's helaas...heb meestal niks bij me waarmee ik kan fotograferen :lol: Weet niet precies wat de intentie van zo'n handmonster is maar het gaat in ieder geval duidelijk NIET om de paintjob 8) Wel een schitterende vorm natuurlijk, realisme kan ik niet beoordelen... Vond het zelf zeker een gaaf ding, als 'ie straks mooi strak is en ze spuiten dat dak ook goed donkergrijs dan heb je echt een Märklin-beauty :) Hopelijk is dat motortje aan te sturen met een LokSound...?!

Sorry about the pictures :|

Vriendelijke groeten,

Rolf
Blausee-Mitholz
gast

Sinds het debakel met de TEE Gottardo zegt mij een Märklin handmonster helemaal niets meer. Kan alle kanten uit  :|
Ik hoop voor jullie dat het deze keer goed uitvalt maar zal mijn niet verbazen als Märklin weer een konijn uit de hoed tovert..........................

Sterkte jullie..................  8)

Mvg, Johan.
woodymax
gast

Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 07 maart 2008, 22:04:10
Sinds het debakel met de TEE Gottardo zegt mij een Märklin handmonster helemaal niets meer. Kan alle kanten uit  :|
Ik hoop voor jullie dat het deze keer goed uitvalt maar zal mijn niet verbazen als Märklin weer een konijn uit de hoed tovert..........................

Sterkte jullie..................  8)

Mvg, Johan.

thanks  :) :D

ben op rail geweest en daar stond helaas geen model
ook niet van de rivarossi koploper ja ok een hele oude lima stond er maar dat is ieder wel bekend lijkt me hoe die eruit zien
groet robert

Citaat van: remcy op zaterdag 08 maart 2008, 01:23:01
ben op rail geweest en daar stond helaas geen model
ook niet van de rivarossi koploper ja ok een hele oude lima stond er maar dat is ieder wel bekend lijkt me hoe die eruit zien
groet robert

Ik heb bij REZ in de vitrine een koploper en mat46 bekeken.:( Dat was dus gewoon een Lima. :shock:  Ik vroeg ik me al af waar de verbeteringen waren.:roll: Ik hoop voor hun dat de andere treinstellen ook oude Lima's zijn geweest. :mrgreen:

groetjes
Henk

henk
dat hoop ik ook want het was (nog) niet veel soeps
hoop ook dat ze nu eens opschieten hij staat al bijna een jaar in bestelling
groet robert

ps ik had het wel even gevraagd hoor of het een handmodel was van de koploper of een oude lima
dus vandaar dat ik het wist
Ricejuh
gast

http://www.marklin.nl/nieuws/de-koploper-staat-nu-in-utrecht/

of had iemand dat al gezegd. staat nu dus in amsterdam en groningen.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.