Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

Hallo,even wat vraagjes over dit SUPER model....
Is de motor nu een C-softsinus motor..
En waar blijven de filmpjes.....

Wauwie wat een Top Model van Marklin

groetjes Huib
Ricejuh
gast

Citaat van: Huib op dinsdag 05 februari 2008, 17:40:34
Hallo,even wat vraagjes over dit SUPER model....
Is de motor nu een C-softsinus motor..
En waar blijven de filmpjes.....

Wauwie wat een Top Model van Marklin

groetjes Huib

Huib, geen Softdrive Sinus helaas :(

Het model word geleverd met hoogvermogen aandrijving met vliegwiel.

Groetjes

Maurice
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Ik rijd geen NL, maar ik zou het best leuk vinden om even een koploper over de baan te zien glijden. :D
Het is altijd wel een markante verschijning geweest.
Wellicht koop ik hem, zal mijn zoon wel heel cool vinden.

Is dit voor het eerst dat Marklin een model met "schräggenuteter" motor uitrust?
Davy
gast

Nee de nieuwe T3 van Marklin heeft hem ook.

Speciale Gast

RFO 193 623

Treinstel is nr. 4221 en komt volgens de Marklin voorlopige levertijdenlijst ergens in kwartaal 3 uit.
marklin h0
gast

Citaat van: Silvester op vrijdag 08 februari 2008, 14:09:41
Dit is goed nieuws :lol:

Weet iemand wanneer de koploper van marklin en trix uitkomt????

Weet iemand ook welk nummer dit is ???

Groetjes

Ja, waarschijnlijk pas September.
nummer marklin is 37421
nummer treinstel grootspoor is 4221.

Groeten

Hallo,dat zal dus wel net voor de kerst worden zoals het vaak is met de levertijden.Zeker met nog vers in het geheugen de digitale kraan.Jammer dat er nog geen filmpje van is dan alleen bij de dealer.

groetjes Huib

Speciale Gast

Stand 7 :-)

Citaat van: Brigitte op vrijdag 08 februari 2008, 14:18:59
Treinstel is nr. 4221 en komt volgens de Marklin voorlopige levertijdenlijst ergens in kwartaal 3 uit.

Net even gekeken en het is inmiddels het vierde kwartaal geworden :-(
kippenlijntje
gast

Niet lullig bedoelt maar dit betekend dus dat ik hem waarschijnlijk ook kan kopen. :)
Kan ik lekker lang doorsparen maar wordt het weinig kopen nu. :S
En enorm veel werken in de zomervakantie!

Groetjes Antal.
marklin h0
gast

Citaat van: Acido op vrijdag 08 februari 2008, 19:24:12
Citaat van: Brigitte op vrijdag 08 februari 2008, 14:18:59

Net even gekeken en het is inmiddels het vierde kwartaal geworden :-(

Is niet erg dan kan ik mij railpro loc halen en daarna lekker doorsparen voor de koploper net als Antal.
Helaas kan ik alleen die 2 dingen dit jaar kopen. Oja, ik had al twee wagontjes gekocht.

Wil iemand mij sponseren????????? :lol: :lol:
Gerard
gast

Citaat van: marklin h0 op vrijdag 08 februari 2008, 20:26:29
Is niet erg dan kan ik mij railpro loc halen en daarna lekker doorsparen voor de koploper net als Antal.
Helaas kan ik alleen die 2 dingen dit jaar kopen. Oja, ik had al twee wagontjes gekocht.

Wil iemand mij sponseren????????? :lol: :lol:
Jammer dat je dat niet iets eerder vroeg. Ik heb vanmiddag ook de Koploper besteld :P, dus ik heb mijn geld nu ook hard nodig :?; sponsoring van wie dan ook zit er dus niet meer in :(.
lodewijk napoleon
gast

Tuurlijk, liefst 2 (twee). In tractie. 'k zie ze regelmatig langskomen hier, dus tzt op eigen baan moeten ze zeker rijden. 't zal wel weer jaaaaaaaaren duren... zet hem op, m*!
ln

Citaat van: Huib op vrijdag 08 februari 2008, 19:21:41
Jammer dat er nog geen filpje van is dan alleen bij de dealer.
Bij de Insider zending 1-2008 zit een DVD waar een kort filmpje van de Koploper opstaat.

groetjes
Henk
^Rook
gast

Citaat van: lodewijk napoleon op vrijdag 08 februari 2008, 21:40:13
liefst 2 (twee). In tractie.

Dat lijkt me een magnifiek gezicht 8)
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Citaat van: ^Rook op zaterdag 09 februari 2008, 01:03:12
Citaat van: lodewijk napoleon op vrijdag 08 februari 2008, 21:40:13
liefst 2 (twee). In tractie.

Dat lijkt me een magnifiek gezicht 8)
Mij ook. Ik kan alleen geen acht bakken kwijt op m'n baan... :-|
Zes lukt nog wel, maar ja... ;-)
marklinfan
gast

wat een gezeik zeg over de lengte schaal de koppelingen zijn niet goed .
allemaal een grote mond wat een gezeur zeg.

de koppeling zijn stroom voerende koppelingen en die koppelingen zijn veel beter dan de koppelingen van 39700.

ik denk dat we eens op moeten houden met dat gewijs naar marklin .die foto's zijn handmonsters dus het kan nog allemaal anders worden.

of piko mehano wel mooie modellen maakt weleens gedacht aan vouw bij de neus van de hondekop daar hoor je niemand over.

en ik wens geen gezeur van andere mensen op mijn mening

Nou ff losstaand van het feit of je nu gelijk hebt maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we hier op een forum zitten en dat is toch net bedoelde om iedereen zijn mening aan bod te laten komen? Bovendien vind ik je niet echt tactvol... Mijns insziens val je hiermee mensen aan...

Mvg Kristof
marklinfan
gast

dat doe ik helemaal niet

ik bedoel te zeggen dat er de mensen zijn dat ze nl materiaal willen maar marklin komt nu met iets is het weer niet maar niemand heeft die koploper nog niet gezien
iemand
gast

ik heb hem dan wel niet van marklin besteld,wel van trix.
laten we het eerst maar af wachten , tot dat die er is
en dan kun je er nog genoeg over hebben,en je mening geven

mvg jan

Klopt dat ie er nog niet is, maar de mensen oordelen op de tekeningen/foto s die er zijn en die zeggen ook iets... Ff mijn mening: ik vind het lovenswaardig dat marklin zo een treinstel maakt voor nl (ik ben belg :wink:), maar ik moet eerlijk zeggen dat er een prijskaartje aan hangt, dat toch best hoog is(en weer best laag als je het bekijkt ten opzichte van prijzen van sommige andere marklin modellen).

Mvg Kristof

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

Het is alleen maar goed dat mensen hun mening geven over handmonsters. Of deze nu negatief zijn of positief zijn, marklin zelf krijgt hier echt wel iets van te lezen en kunnen op die manier het productie model aanpassen naar onze wensen.

Dus mensen, brand allemaal maar los!

Als er pas eind van het jaar wordt geleverd, dan vraag ik me af of er al een handmonster is. Zo'n filmpje zegt wat dat betreft tegenwoordig helemaal niks. Horen we wel uit Neurenberg.
Voorlopig zijn we alleen zeker van de lengteschaal.  :P
chris
gast

het is op dit moment slechts een houten-kartonnen model.
Maar goed, de basis is er.
de trix 1200 was ready for shipping, de 25.5 zag er ook zeer goed uit !

morgen 249 nurnberg fotos online.

ik zit nu nog in duitsland
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: chris op zaterdag 09 februari 2008, 20:56:33het is op dit moment slechts een houten-kartonnen model.
Maar goed, de basis is er.

:shock: tssssssss  :shock: kan dus nog alle kanten op  :roll:
chris
gast

komt helemaal goed, echt. Kan alleen maar beter  :D
Huibert
gast

Citaat van: Artologic op zaterdag 09 februari 2008, 14:21:56
...maar de mensen oordelen op de tekeningen/foto s die er zijn en die zeggen ook iets...

Psies. Zo wordt de lengte van het stel vermeld. Op schaal is dat geen 1:87. Enne, marklinfan, mag ik mss ook mijn mening hebben?

Gr/H

een hele trotse papa van tygo en jamie

beetje off topic 
maar cris heb je de rivarossi koploper al gezien dan ???
en als de koploper nu nog een kartonnen model is dan moeten ze nog opschieten voor het einde van het jaar of gaat het dadelijk allemaal heel snel ???
groet robert
chris
gast

Er waren totaal geen NS modellen te zien op de stand van Lima/Rivarossi................

dat is erg jammer
hoorde dat het nog wel juni kon worden voor er uberhaupt ns modellen van rivarossi worden uitgebracht
denk dat de marklin koploper eerder komt en dat ik dan ook maar daar voor ga
morgen denk ik maar eens 1 bestellen als dat nog kan  :D :D
bedankt voor je antwoord cris
groet robert

Citaat van: henkv op zaterdag 09 februari 2008, 20:34:40
Als er pas eind van het jaar wordt geleverd, dan vraag ik me af of er al een handmonster is. Zo'n filmpje zegt wat dat betreft tegenwoordig helemaal niks. Horen we wel uit Neurenberg.
Voorlopig zijn we alleen zeker van de lengteschaal.  :P

Inmiddels de foto's gezien van alle Neurenberggangers - bedankt jongens - en het getoonde model is of een gepimpte Lima of een soort mock up met een hoop Lima onderdelen.
Het zegt in ieder weinig tot niets over het uiteindelijke model.
Afwachten maar tot eind van het jaar.  :)
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: henkv op maandag 11 februari 2008, 10:45:58
Het zegt in ieder weinig tot niets over het uiteindelijke model.

Dat hebben we bij de TEE Gottardo kunnen zien  :(

Mvg, Johan

Ja Johan, maar in dit geval kan het eigenlijk alleen maar beter worden, zoals Chris al schreef.  :)
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: henkv op maandag 11 februari 2008, 11:00:32
Ja Johan, maar in dit geval kan het eigenlijk alleen maar beter worden, zoals Chris al schreef.  :)

Maak je nu niet blij met een dooie mus, je weet nooit wat voor grappen M* in petto heeft, nogmaals zie die TEE wie had dat bij zo'n topmodel kunnen bevroeden.............

Mvg, Johan

Ik kijk wel uit.
Maar bij de Gottardo toonde men een handgemaakt messing model bij wijze van handmonster en dan kan het uiteindelijke model alleen maar minder zijn.
Bij de Koploper begint men met een model op basis van een Lima ICM0 en dan kan het eigenlijk alleen maar beter worden. Toch?

Citaat van: chris op maandag 11 februari 2008, 01:41:21
Er waren totaal geen NS modellen te zien op de stand van Lima/Rivarossi................
Citaat van: remcy op maandag 11 februari 2008, 01:55:41
dat is erg jammer
hoorde dat het nog wel juni kon worden voor er uberhaupt ns modellen van rivarossi worden uitgebracht
denk dat de marklin koploper eerder komt en dat ik dan ook maar daar voor ga
morgen denk ik maar eens 1 bestellen als dat nog kan  :D :D
bedankt voor je antwoord cris
groet robert

Is de Rivarossi/Lima IRM, die vorig jaar aangekondigd is, al leverbaar ?

Laten we ons niet gek maken en gewoon even afwachten.

groetjes
Henk
Re460
gast

Leuk dat de meesten zo enthousiast zijn. Lijkt ook een erg mooi model te worden. Het model vooraf de hemel inprijzen of tot de grond toe afbranden is in mijn ogen verspilde energie. Geduld is een schone zaak tenslotte.
Wel lijkt enige reserve op z'n plaats. Johan heeft wat dat betreft gelijk. De TEE was toch ook niet wat de meesten ervan hadden verwacht. Kan dus zo maar weer gebeuren. Voor mij een reden om het model niet te bestellen en de kat even uit de boom te kijken.
De tijd zal het ons allemaal leren.
Prettige avond toegewenst.
Erwin

henk
nee nog niet leverbaar

heb er ook nog even over nagedacht na het antwoord van re460 en wacht ook met bestellen
de rivarossi is wel besteld en duurt ook nog steeds laat eerst het model maar in dewinkel staan dan kooop ik hem als die mooi is scheelt ook een bult frustratie  :D :D

groet robert
Davy
gast

Als je dit model niet bestelt zal je waarschijnlijk van een koude kermis thuiskomen. Er worden er zoveel gemaakt en meer niet en daarna kan je wachten op een volgende versie.

Robber
gast

Citaat van: Re460 op maandag 11 februari 2008, 21:25:29
Leuk dat de meesten zo enthousiast zijn. Lijkt ook een erg mooi model te worden. Het model vooraf de hemel inprijzen of tot de grond toe afbranden is in mijn ogen verspilde energie. Geduld is een schone zaak tenslotte.
Wel lijkt enige reserve op z'n plaats. Johan heeft wat dat betreft gelijk. De TEE was toch ook niet wat de meesten ervan hadden verwacht. Kan dus zo maar weer gebeuren. Voor mij een reden om het model niet te bestellen en de kat even uit de boom te kijken.
De tijd zal het ons allemaal leren.
Prettige avond toegewenst.
Erwin

Bestellen lijkt mij ook niet verstandig op dit moment. Ten eerste is het niet noodzakelijk omdat het geen eenmalige uitgave is, hij komt gewoon in het assortiment. Marklin maakt geen mallen van een 4 delig treinstel voor een eenmalige uitgave. Waarschijnlijk zal het model wel enige jaren in produktie blijven en komen er verschillende (kleur)varianten.Ten tweede is het misschien beter om het model eerst  te zien om teleurstelling te voorkomen (met de TEE in het achterhoofd). Via duitse handelaren heb je het model waarschijnlijk nog eerder in huis als je het via de officieele weg besteld in NL.

Bovendien denk ik dat je ruim een jaar mag wachten tot je bericht krijgt dat je je koploper mag komen halen. En in die tijd kan er een hoop veranderen.

Citaat van: Robber op dinsdag 12 februari 2008, 07:34:54Via duitse handelaren heb je het model waarschijnlijk nog eerder in huis als je het via de officieele weg besteld in NL.
en meestal goedkoper
woodymax
gast

Citaat van: henkv op dinsdag 12 februari 2008, 08:41:48
Citaat van: Robber op dinsdag 12 februari 2008, 07:34:54Via duitse handelaren heb je het model waarschijnlijk nog eerder in huis als je het via de officieele weg besteld in NL.
en meestal goedkoper

yup, en dat heb ik ook gedaan  8) 8)

CiteerBestellen lijkt mij ook niet verstandig op dit moment. Ten eerste is het niet noodzakelijk omdat het geen eenmalige uitgave is, hij komt gewoon in het assortiment. Marklin maakt geen mallen van een 4 delig treinstel voor een eenmalige uitgave. Waarschijnlijk zal het model wel enige jaren in produktie blijven en komen er verschillende (kleur)varianten.Ten tweede is het misschien beter om het model eerst  te zien om teleurstelling te voorkomen (met de TEE in het achterhoofd). Via duitse handelaren heb je het model waarschijnlijk nog eerder in huis als je het via de officieele weg besteld in NL.

Bovendien denk ik dat je ruim een jaar mag wachten tot je bericht krijgt dat je je koploper mag komen halen. En in die tijd kan er een hoop veranderen.

Ik ben het hier volledig mee eens. De foto's van het handmonster kunnen mij tot nu toe niet overtuigen. Vooral als ik de foto's in de 'nieuwigheden 2008' folder bekijk, en vergelijk met de foto van de echte koploper die er ook in staat. Het handmonster ziet er  niet echt motiverend uit om meteen  een bestelling te plaatsen. Wanneer het model echt uitkomt is het vroeg genoeg om te beslissen of ik tot aankoop zal overgaan.

groeten, Martin
woodymax
gast

Citaat van: martin op dinsdag 12 februari 2008, 18:06:10
CiteerBestellen lijkt mij ook niet verstandig op dit moment. Ten eerste is het niet noodzakelijk omdat het geen eenmalige uitgave is, hij komt gewoon in het assortiment. Marklin maakt geen mallen van een 4 delig treinstel voor een eenmalige uitgave. Waarschijnlijk zal het model wel enige jaren in produktie blijven en komen er verschillende (kleur)varianten.Ten tweede is het misschien beter om het model eerst  te zien om teleurstelling te voorkomen (met de TEE in het achterhoofd). Via duitse handelaren heb je het model waarschijnlijk nog eerder in huis als je het via de officieele weg besteld in NL.

Ik ben het hier volledig mee eens. De foto's van het handmonster kunnen mij tot nu toe niet overtuigen. Vooral als ik de foto's in de 'nieuwigheden 2008' folder bekijk, en vergelijk met de foto van de echte koploper die er ook in staat. Het handmonster ziet er  niet echt motiverend uit om meteen  een bestelling te plaatsen. Wanneer het model echt uitkomt is het vroeg genoeg om te beslissen of ik tot aankoop zal overgaan.
groeten, Martin

dat is zo, maar als je dan besteld dan kunnen er nog heel veeeeelll mensen voor zijn, en dan duurt het nog langer, afzeggen kan altijd nog.

mvg,
mark
Ricejuh
gast

Citaat van: woodymax op dinsdag 12 februari 2008, 19:39:33
Citaat van: martin op dinsdag 12 februari 2008, 18:06:10

groeten, Martin

dat is zo, maar als je dan besteld dan kunnen er nog heel veeeeelll mensen voor zijn, en dan duurt het nog langer, afzeggen kan altijd nog.

mvg,
mark

tja je kan hem bestellen en dan komt ie vroeg binnen, en dan blijkt ie 3x niks te zijn.

je kan ook niet bestellen en wachten op reacties hier op het forum, en dan gewoon in de winkel kopen..

Groetjes

maurice
woodymax
gast

Citaat van: Ricejuh op dinsdag 12 februari 2008, 19:51:16tja je kan hem bestellen en dan komt ie vroeg binnen, en dan blijkt ie 3x niks te zijn.

je kan ook niet bestellen en wachten op reacties hier op het forum, en dan gewoon in de winkel kopen..
en dan zitten wachten op de 500 mensen voor je ? ik wil, moet en zal deze hebben, dus is al besteld  :lol: :lol: :lol:
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Robber op dinsdag 12 februari 2008, 07:34:54
Ten eerste is het niet noodzakelijk omdat het geen eenmalige uitgave is, hij komt gewoon in het assortiment. Marklin maakt geen mallen van een 4 delig treinstel voor een eenmalige uitgave. Waarschijnlijk zal het model wel enige jaren in produktie blijven en komen er verschillende (kleur)varianten.

Hmmmm het is een Olympisch jaar, gokje  :mrgreen:

Mvg, Johan.
Gerard
gast

Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 12 februari 2008, 22:26:57
Ten eerste is het niet noodzakelijk omdat het geen eenmalige uitgave is, hij komt gewoon in het assortiment. Marklin maakt geen mallen van een 4 delig treinstel voor een eenmalige uitgave. Waarschijnlijk zal het model wel enige jaren in produktie blijven en komen er verschillende (kleur)varianten.

Mvg, Johan.
Ik heb het afgelopen vrijdag aan mijn dealer gevraagd, maar er zijn (nog) geen plannen voor kleurvarianten voor de Koploper bekend. Waarschijnlijk omdat men in Göppingen eerst wil zien hoe dit model in Nederland ontvangen zal worden.
Aan de andere kant: als dat goed loopt zal Märklin dit model wel volledig uit willen melken (= kleurvarianten uitbrengen). Maar dat laatste is een persoonlijke gok van dezelfde dealer. Dus als ik lieg, lieg ik in commissie.

gok er toch maar op en bestel hem niet
groet robert
Robber
gast

CiteerIk heb het afgelopen vrijdag aan mijn dealer gevraagd, maar er zijn (nog) geen plannen voor kleurvarianten voor de Koploper bekend. Waarschijnlijk omdat men in Göppingen eerst wil zien hoe dit model in Nederland ontvangen zal worden.
Aan de andere kant: als dat goed loopt zal Märklin dit model wel volledig uit willen melken (= kleurvarianten uitbrengen). Maar dat laatste is een persoonlijke gok van dezelfde dealer. Dus als ik lieg, lieg ik in commissie.

Lijkt me vrij logisch dat er nog geen kleurvarianten bekend zijn, het model moet eerst nog uitkomen. Mijn stelling is ook maar een gok, maar het lijkt me wel een vrij logische gok. Ik denk dat een fabrikant tegenwoordig het liefst een nieuw model in produktie neemt als er mogelijkheden zijn om er modelvarianten van te maken zijn. Ontwikkelingskosten voor de mallen en produktielijn van een neuw model zijn torenhoog. Winst gaan ze pas maken als er veel geproduceerd word. Hoe meer varianten, des te meer er verkocht gaat worden. Denk maar aan de 1600/1700/1800 serie. Vele onder ons hebben verschillende modellen van deze serie denk ik.

Citeeren dan zitten wachten op de 500 mensen voor je ? ik wil, moet en zal deze hebben, dus is al besteld

500 mensen? dat is toch niet zo veel? Ik weet niet hoe hoog de dagproduktie is van marklin, maar ik denk niet dat ze er in Goppingen weken voor nodig heeft om 500 dozen met koplopers uit te spugen. En als je een beetje slim inkoopt (via duitsland) sla je 500 wachtende over :D

Frankfurt (Main) Hbf

Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 12 februari 2008, 22:26:57

Mvg, Johan.
Shop in Shop model :?: :idea: 

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.