Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper
OmeLaurus
gast

Heb Ja gestemd, ziet er uit als veel waar voor je geld (maar dan wel met grijs ipv zilver dak)..  :D
bas
gast

Ik heb een tijdje terug ook al ja gestemd maar voor ik over ga op koop wil ik toch eerst het model zien staan bij de handelaar om er eens goed naar te kijken is namelijk geen pakje boter wat je gaat kopen en mijn euries kan ik echt maar 1 keer uitgeven :(

Bas
OmeLaurus
gast

Helemaal waar.. ik ga er ook vanuit dat 'ie aanzienlijk mooier is dan de Lima koplopers die ik nu af en toe tegenkom.. die heeft toch wel een erg hoog plastic gehalte..

een hele trotse papa van tygo en jamie

mark jij wil moet en zal hem hebben
maar houdt er rekening mee dat er ook mensen zijn die daar anders over denken
ook jij weet nog niet eens hoe het model eruit ziet en tuurlijk ik wil hem ook maar niet moet wil zal
de portomonee moet ook meewerken en het moet ook wel een heel duidelijk verschil zijn met de lima anders koop ik liever een lima die kosten nu helemaal niks meer op ebay en marktplaats
op houten stond er 1 voor 85 euro
kortom mensen zijn verschillend en dat is maar goed ook
ik ben niet echt bang dat marklin er maar 500 gaat maken verwacht hetzelfde dat er nog meer varianten komen en anders zijn ook deze modellen vanzelf wel een keer te koop
ze zeiden dat de vervuilde strukton heel hard liep en ik moest hem maar bestellen bij de marklin store en uit eindelijk heb ik hem bij wentink occ voor minder
ik wacht gewoon lekker verder die 6500 serie van pro rail moest ook snel besteld worden en zelfs nu kom je er nog af en toe 1 tegen op marktplaats
groet robert
marklin h0
gast

Klopt Robbert

De Vos logistics had ik ook nog ruim op tijd. Mijn winkelier zei dat hij er daar nog zat van had en hetzelfde geld voor de railpro. Marktplaats vind ik altijd riscant. als er wat mis is :lol:. De koploper is geen eenmalige serie, want ik het staat er niet bij en anders wel. En als ze een beetje nadenken doen ze dat ook niet
MAAR DAT DAK MOET ECHT GRIJS

groeten daan

marktplaats is inderdaad waar maar ja dat is dan en risico maar dat is met alles wat je daar koopt

je bedoelt dat het dak donkerder grijs moet ipv zilver grijs toch ?? :D
groet robert
marklin h0
gast

ja dat bedoel ik Robbert.

Over marktplaats: Ik loop folders lees: ik verdien weinig. Ik moet er dus lang voor sparen. Nou heb ik nu een loc die zijn draaistel ligt er voor de helft uit en rijdt dus niet meer. Dan vind ik het fijn dat ik ermee terug kan. Anders is het feestje over. Weg ?189 en dat is dan mijn goedkoopste loc. Straks komt de railpro en die is duurder.
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Eric-Paul op woensdag 13 februari 2008, 08:08:27
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 12 februari 2008, 22:26:57

Hmmmm het is een Olympisch jaar, gokje  :mrgreen:

Mvg, Johan.
Shop in Shop model :?: :idea: 
[/quote]

Zou maar zo kunnen..................

Mvg, Johan
marklin h0
gast

het lijkt me dat een shop in shop model alleen bij een shop in shop verkrijgbaar is?

Ja, dat lijkt me ook  :D
Net zoals de 6504 in 2007 en de 1835 in 2006

Koen
chris
gast

CiteerDe Marklin en Trix koploper zijn af fabriek uitverkocht , dat wil zeggen dat wij niet meer bij kunnen bestellen. Bestel deze dus op tijd want op = echt op. Dit geld ook voor de ACTS loks.

Bron : MTE

Ben ik ff blij dat ik er een besteld heb!! (in de week dat het bekend gemaakt werd dat de koploper kwam)

Koen
Speciale Gast

RFO 193 623

Hier zijn de ACTS 1251 en Koploper ook al besteld dus daar geen zorgen over  :D Nu nog ff een besluit nemen of de G1206 ACTS 7101 er ook nog aan toe gevoegd gaat worden  :roll:

Wel goed teken voor de NL markt overigens  8)
Robber
gast

Citaat van: chris op donderdag 14 februari 2008, 00:15:19
CiteerDe Marklin en Trix koploper zijn af fabriek uitverkocht , dat wil zeggen dat wij niet meer bij kunnen bestellen. Bestel deze dus op tijd want op = echt op. Dit geld ook voor de ACTS loks.

Dat is wel een beetje flauwekul van MTE, bij Wapstad kan je ze nog tot eind April bestellen en krijg je nog 5% korting ook zonder dat je 'lid' van ze hoeft te zijn.

Laten we ons nou niet gek laten maken door sommige winkeliers. In de praktijk valt het allemaal wel mee. Al die zogenaamde speciale gelimiteerde zeldzame oplages zijn vaak nog lang gewoon te koop, soms zelfs nog in de uitverkoop.
HansKl
gast

Fabriekaf uitvekocht houdt niet in dat je in de winkel ze niet normaal kan kopen.
Fabriek maakt er 100, winkelier besteld er 100: fabriekaf uitverkocht.
Maar de winkelier heeft maar 80 bestellingen zelf gekregen, en dus 20 op voorraad voor zichzelf.
Je kan er nog alle kanten mee op.
Of Marklin besluit de hoeveelheid geproduceerde koplopers alsnog te verhogen.
Who knows.
Robber
gast

CiteerOf Marklin besluit de hoeveelheid geproduceerde koplopers alsnog te verhogen.
Who knows.

Als ze meer bestellingen krijgen als verwacht zullen ze er heus wel meer gaan produceren. Marklin is geen kleinserie-fabrikant zoals bijv. Philotrain. Grote series leveren alleen maar meer winst op. Fabriekaf uitverkocht is sowieso een vreemde uitspraak, er is er nog niet 1 geproduceerd. Ik denk dat deze uitspraak verzonnen is door MTE om maar zoveel mogelijk stress te veroorzaken, en zodoende ons tot bestellen te bewegen.

Citaat van: chris op donderdag 14 februari 2008, 00:15:19

Wat betekent dat in dit stadium: af fabriek uitverkocht?
Ik snap best dat de productie tegenwoordig strakker is gepland dan vroeger, maar Märklin zal echt geen geld op straat laten liggen.

Van die ACTS geloof ik het met een adviesprijs van 330 euro (Trix) eigenlijk al helemaal niet. Zelfs de RailProloc kun je nog gewoon aanschaffen.
Davy
gast

Marklin maakt er zoveel en niet meer dan zoveel. Heb je er geen dan dan heb je pech gehad. Bovendien kan Marklin niet meer zoveel produceren als vroeger.
Dus heb je geen handelaar of ken je geen handelaar, die er veel op voorraad bestelt dan heb je pech gehad.

Maar er komen gegarandeerd nog andere versies en uitgaves daar kan je zeker van zijn.

Speciale Gast

RFO 193 623

Om het verhaaltje compleet te houden... ff kopie gemaakt van het antwoordt van MTE welke op een zelfde reacties, als hierboven worden genoemd, is gegeven in het Koploper draadje op BeneluxSpoor.

Beste henk het bericht is NIET overbodig, natuurlijk heeft iedere handelaar al besteld maar normaal kunnen we dat het helejaar en het jaar daana ook nog wel doen bij de fabriek denk maar aan de 1200 geel/grijs en blauw. Maar nu is het echt op en kan de winkelier NIET meer bij bestellen.

m vr gr

Wim

MTE

Frankfurt (Main) Hbf

Op deze manier kan Märklin ook eenvoudiger een volgende batch uitbrengen met een ander bedrijfsnummer. Dit trekt toch ook klanten aan die de eerste koploper hebben gekocht.

Zeg nou zelf, een Koploper is leuk en meerdere nog leuker (als je er al van houdt natuurlijk :)).
Het liefst met een verschillend nummer en omdat je weet dat Märklin niet in een treinstel investeert om het eenmalig uit te brengen, wacht je dus tot het treinstel met een nieuw nummer uitkomt.
Beperkte oplage "is verzekerd" van uitverkocht zijn en een nieuw nummer tamponeren is een kleinigheid waarbij die volgende (beperkte) oplage ook weer snel (uit)verkocht is. Het zal mij dan ook niets verbazen als de Koploper een keer als Shop-in-Shop model uitkomt.

Een slimme benadering dus en gegarandeerd levert dit Märklin een snellere terugbetaling van de investeringen op 8).

Beperkte oplage kan mijns inziens inderdaad alleen maar betekenen dat er vrij snel een nummervariant komt. Het alternatief is namelijk dat Märklin de investering voorlopig niet wil terugverdienen en om de een of andere reden lijkt me dat sterk.  :)
Blausee-Mitholz
gast

Ach boeit mij niet, koop ze toch niet  :lol:

Mvg, Johan.
busje13
gast

Dit staat in de email nieuwsbrief van mijn marklin dealer
CiteerOp dit moment is echter al een aantal nieuwe items bekendgemaakt, waaronder "klappers" zoals de "NS-Koploper" en de ACTS-1200, beiden van Märklin / Trix, de NS-1100-loc met "botsneus" en een nieuw "NS-Blokkendoostreinstel", beiden van Roco, en van Piko een "NS-hondekop" in de gele kleur. Al deze items worden gemaakt in versies voor zowel 2-rail als voor Märklin banen. Op de betreffende leverancierssites is reeds meer informatie te vinden over deze artikelen: www.maerklin.nl / www.roco.cc / www.piko.de .

De nieuwsfolders van Märklin, Trix/Minitrix, Roco, Brawa en Piko liggen inmiddels in onze winkel om gratis te worden meegenomen. Deze folders staan boordevol mooie, nieuwe items voor dit jaar. De nieuwe items vooraf reserveren is zeer aan te bevelen, aangezien de productiehoeveelheden steeds kleiner worden en items daardoor eerder uitverkocht zijn.

Vooraf reserveren kost bij ons uiteraard niets extra, en u bent dan verzekerd van levering.

ik houd het trouwens maar op 1 koploper omdat 2 aan elkaar te lang is voor mijn baan

groeten Fabian

Heeft iemand idee wanneer de uitlevering gaat plaatvinden of doet M* daar geen uitspraken over of forcast op?

groet,
Leendert

PS: Koploper staat in bestelling...
busje13
gast

4e kwartaal van 2008 dus oktober t/m december 2008
marklin h0
gast

ik hem vanmiddag bij Harlaar besteld. :D
dat dak komt wel goed en voor de rest vind ik hem  mooi voor een redelijk prijsje.
Marklin-Tim
gast

Ik kan hem bestellen voor 286.75.. Wel een zeer mooie prijs dacht ik toch11
marklin h0
gast

Hoe krijg je dat nou voor elkaar? :shock:
OmeLaurus
gast

en waar is dat dan voor dat mooie prijsje????
Marklin-Tim
gast

Moet je even een PBtje sturen oke??
marklin h0
gast

ok
Davy
gast

Op beneluxspoor.net is het draadje over de koploper gesloten door de moderators. Reden het mieren neuken door sommige leden. Bovendien wil de beheerder niet dat het forum bekend gaat worden als het zeurpieten forum. Dus bij deze  :D.

Dat is namelijk een groot probleem op veel forums er wordt ontzettend gezeurd en geklaagd
tegenwoordig. Want wat de fabrikanten ook maken het is nooit goed. Een hoop mensen hebben nog altijd niet door dat treintjes gewoon duur speelgoed is. Meer is het niet jongens.

Dit forum is godzijdank 1 van de grote uitzonderingen op de regel.

Re460
gast

Genoeg discussie geweest lijkt me. Misschien gewoon afsluiten er weer oppakken als de uitlevering start of er ander belangrijk nieuws is?
Hoe denken jullie hierover?
Ik sta open voor ieders mening in deze.
Erwin
Marklin-Tim
gast

Nou van mij hoefd het niet want ik vind het wel fijn lekker praten over de koploper :p

mee eens sluiten maar  :D :D
hoop dat het een mooie trein wordt voor de mensen die hem besteld hebben
en voor de mensen die hem niet bestellen maar naar het zien toch willen hoop ik dat het goed komt
succes allemaal
groet robert
marklin h0
gast

ik vind het niet nodig. Laten we onze berichten basseren op feiten en geen onzin. laten wij nou zien dat het wel kan zonder speculaas. Zet er gewoon op wanneer en of je hem hebt besteld. Laat de poll in ieder geval open.

groet Daan
chris
gast

Yep, op Benelux is ze dicht, en inderdaad deze beheerder wil niet dat we als zeurpieten forum de boeken in gaan.
Helaas zijn er enkele leden die praten als een kip zonder kop.

Ik zou deze lekker open laten, hier gaat hier immers prima :)

Op Benelux gaat ze ook wel weer open met de tijd.
En de tijd zal het leren....
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 14 februari 2008, 13:28:41Ach boeit mij niet, koop ze toch niet  :lol:
Mvg, Johan.

Beetje flauwe opmerking Johan en weinig toegevoegde waarde aan dit draadje  :?
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Brigitte op donderdag 14 februari 2008, 23:28:17
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 14 februari 2008, 13:28:41Ach boeit mij niet, koop ze toch niet  :lol:
Mvg, Johan.

Beetje flauwe opmerking Johan en weinig toegevoegde waarde aan dit draadje  :?

Hi Brigitte.

Beetje kort, mss begrijp je mij niet.
Ik bedoel te zeggen dat gekissebis over lage oplage, nu bestellen anders grijp je er naast. De markt wordt weer gek gemaakt en opgefokt al zou het model nu al bijna uitverkocht zijn terwijl de eerste pas over 9 maanden uitgeleverd wordt.

Die hype die boeit mij niet  :wink:

Mvg, Johan.
marklinfan
gast

ik denk dat marklin het aantal onderschat heeft wie de koploper zal kopen.
ik denk dat marklin dit expres doet en zo meerder varianten kan verkopen bijv martin air klm en de aegon ook zullen uitkomen.

maar ik denk dat marklin ook de benelux nog gaat uitbrengen want die rijd dadelijk niet meer.
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 15 februari 2008, 06:47:46Die hype die boeit mij niet  :wink:

Inderdaad Johan beetje verkeerd begrepen  :oops:
marklin h0
gast

koploper

Het antwoord van marklin, nadat trainmotion een bericht had gestuurd waarin stond dat het dak niet zilver maar grijs was. Dus goed nieuws voor ons. :D

Daan
^Rook
gast

Netjes 8)

Ach, die bestellingen.

M. komt vast nog eens met een variant op de proppen (Olympisch in 2010?). Het zal ze niet vaak overkomen dat een model zo populair geacht wordt dat in de voorbestelling bij de fabriek de hele geplande productie al uitverkocht is.

Ik vind het zelf maar zo-zo, NS is niet helemaal mijn ding maar mijn echtgenote is er voor gevallen, dus nu moet ik wel om de lieve vrede te bewaren :mrgreen:

Groetjes,
Patrick
Arjan
gast

Ik heb nee gestemd alhoewel ik niet eens weet hoe die er uit ziet.
Klinkt als een Nederlands model dus daarmee valt'ie sowieso af.

Gr
arjan
woodymax
gast

Citaat van: Arjan op zaterdag 16 februari 2008, 12:55:12

Gr
arjan

klik voor grootspoor koplopers

en op de voorpagina van www.marklin.nl staat 'ie ook.

mvg,
mark
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Vandaag even geïnformeerd bij Den Uyl in Bussum... Hij heeft er 48 (!) besteld, en daar zit er ongetwijfeld ook eentje voor mij bij :-D
Arjan
gast

Citaat van: woodymax op zaterdag 16 februari 2008, 13:35:52
Citaat van: Arjan op zaterdag 16 februari 2008, 12:55:12

Gr
arjan

klik voor grootspoor koplopers

en op de voorpagina van www.marklin.nl staat 'ie ook.

mvg,
mark

Ja Ja... Mark, thx voor je link.
Ik had al zo'n vermoeden dat het een lang geel apparaat zou zijn.
Dat past niet tussen mijn stomertjes...

Gr
Arjan
Ricejuh
gast

Rene Muilwijk heeft hem inmiddels ook op zijn site, samen met de 1200 & 1206. Overigens raar dat ze zeggen dat hij uitverkocht is :| :?

Bij Jim Knopf moet hij trouwens E 296.90 gaan kosten.

groetjes

Maurice
peterpan
gast

Inmiddels een aanbieding ontvangen voor een mooi bedrag; ? 277. :D Nou die gaat er komen, of het dak nou zilver of grijs is :?.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.