Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Fata morgana: een Amerikaanse road switcher

Gestart door jerdenberg vrijdag 16 augustus 2019, 17:13:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fata morgana: een Amerikaanse road switcher
In mijn Union-Pacific-gerichte materieel mis ik tussen de zware jongens (Big Boy, Challenger, Alco PA, F7 en in mindere mate Mikado) een manusje van alles, zoals de RS-serie van Alco, een EMD GP7 of een Fairbanks?Morse H-15/16/20. Gezien de relatieve niche-positie van Amerikaans materieel bij Märklin lijkt de kans dat er zoiets komt me vrij klein ? maar dat dacht ik ook na een aantal jaren wachten van de kans op een Challenger; daar kwam Märklin mee ongeveer een maand nadat ik de moed had opgegeven en [tot mijn spijt] een 3-rail Challenger van MTH had gekocht [die staat nu stil, te onbetrouwbaar; hoewel de een geen enkel probleem heeft met zijn MTH-locs zweert de ander er nooit meer een te kopen ? een reparateur postte op een ander forum dat hij zijn vingers niet meer gaat branden aan MTH].

Ombouwen van een Proto2000 of vergelijkbare loc is een optie, maar eigenlijk besteed ik mijn tijd liever aan andere dingen (een zee van tijd na pensionering? Haha ?).

Jeroen
Re: Fata morgana: een Amerikaanse road switcher
Dat van de kwaliteit van MTH is bekend maar ook voorspelbaar want wil je een lok met zo'n uitstraling maar ook kwaliteit dan gaat dat serieus geld kosten en dat kosten ze niet.
Is dit misschien wat je zoekt geschikt voor 2/3rail.
Re: Fata morgana: een Amerikaanse road switcher
Dag Mark,

De meningen over MTH zijn nogal verdeeld heb ik gemerkt; op meerdere forums vind ik zowel jubelverhalen als griezelverhalen [voor mij geen MTH in ieder geval]. Die SD van ESU is voor mij te nieuw (ik vind de gestroomlijnde locs het mooist, vooral de PA, en trek de grens ongeveer bij 1960), maar dank voor de suggestie!

Jeroen