Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn eerste baan!

Gestart door Joostje woensdag 14 augustus 2019, 20:43:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn eerste baan!
Joostje
gast

Mijn eerste baan!
mijn aller eerste baan!

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik wil! Ben waarschijnlink te enthousiast begonnen😅

Dus geef me vooral tips!
Re: Mijn eerste baan!
Joostje
gast

Re: Mijn eerste baan!
Nog paar fotos
Re: Mijn eerste baan!
Joostje
gast

Re: Mijn eerste baan!
Iemand nog tips of leuke ideeën voor mijn baan?
Re: Mijn eerste baan!
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Mijn eerste baan!
't is een hobby. Niets moet, alles mag. De één wil een volledig computergestuurde baan, de ander alles analoog, met de hand bediend. De één wil een stukje werkelijkheid zo natuurgetrouw nabootsen waar toevallig wat treinen in voorkomen, de ander wil gewoon lekker rijden. De één zit diep in de electronica, de ander houdt het bij de twee draadjes van de voeding naar de rails.

Als je door de zeer diverse topics van het forum bladert, zie je hoe enorm veel facetten er zijn. Mijn tip? Geniet er vooral van en stop je tijd in de dingen die je leuk vindt.

Als je meer concrete tips voor je baan zoekt, zul je iets specifieker moeten zijn over wat je al hebt en waar je naar op zoek bent.
Re: Mijn eerste baan!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn eerste baan!
Hallo Joost !

Wat Rob hierboven schrijft klopt - wat mij betreft - helemaal.

Belangrijk is; wat wil je maken/bereiken/zien. In jouw geval bijvoorbeeld; gaat het vooral om de kermis, of om de stad ?
Een railplan en wat totaal foto's  zou handig zijn voor ons.

Het eerste wat ik zelf zou doen, is de achtergrond een egale grijsblauwe kleur geven. Ook de zijkanten. Dan oogt het meteen veel beter.
Je zou op de voorgrond je kermisterrein kunnen maken en op de achtergrond de stad. Of juist andersom.
Zo te zien, ligt en staat zowat alles nog los. Daar kun je makkelijk mee schuiven en experimenteren.

Zodra alles naar tevredenheid staat, kun je je afvragen hoe werkelijkheidsgetrouw je baan eruit moet zien.
Die grasmatten zijn leuk, maar om daar zo de straten op te leggen. Tis maar wat je wil  ;)

Kijk zeker eens rond wat de andere forummers voor banen hebben/maken.
En laat je vooral nergens door afschrikken.
Iedereen is zoals jij begonnen  :P

Grtz Tony
Re: Mijn eerste baan!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn eerste baan!
Nog wat hersenspinsels van mij, Joost  ;)

Misschien is het handiger en mooier om je kermis op een losse plaat te maken en die bijvoorbeeld links van je baan onder het schuine dak te plaatsen. Met eventueel een smalle (losse) verbinding met je baantafel.
Handig om aan te werken en zo houd je meer ruimte en mogelijkheden over om je baan aan te kleden. en er meer één geheel van te maken.

Ik vraag me ook af, of je overal goed bij kunt. Ook bij de verborgen rails.

Grtz Tony
Re: Mijn eerste baan!
Joostje
gast

Re: Mijn eerste baan!
Een kleine update van mijn baan.
Aller eerst bedankt voor alle tips!
De grote achtbaan heb ik (voor nu) verwijderd.
En heb mijn stadje anders ingedeeld. Nu zoek ik nog wel een leuke eyecatchers voor in het midden van mijn baan.
Daarnaast had ik nog een vraagje, ik heb nu een analoge baan. Maar kan ik ook treinen afzonderlijk van elkaar laten rijden. Bijv. Dat mij stoomlocomotiefje stil bij het peron staat en mijn ns trein alleen rijd?
Of moet ik het dan digitaal maken?
Re: Mijn eerste baan!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn eerste baan!
Dat ziet er al veel beter uit, Joost  :thumbup:

Je hoeft niks digitaal te maken. Je kunt ook zorgen dat je stukken rail stroomloos kunt schakelen.
Isolaties tussen de railsecties en extra stroomtoevoer maken.
En aan/uit schakelaars ertussen  ;)

Grtz Tony