Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x

Gestart door Rudibeer zaterdag 10 augustus 2019, 18:44:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
er is veel geschreven over deze wisselaandrijving m.b.t het overbruggen van de eindschakelaar.
wel deze werken nu zo'n 5 jaar na intensief gebruik nog steeds goed, geen uitval dus  :)
ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie bij het overbruggen van die eindschakelaars en de duurzaamheid.
Re: marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
Mooi toch. Eindelijk goed nieuws. Ik heb geen ervaring alleen met de aandrijvingen m-rail wissels en die zijn wat mij betreft na 25 a 30 jaar onverwoestbaar.
Re: marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
ook geen problemen, met K-rail wissels, doe nu een duurproef met de nieuwste decoder, waar ik de eindschakelaar niet uitgehaald heb

Groet, Anne W
Re: marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

online
Re: marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
Ik overbrug niks. Simpelweg het hefboompje verwijderen:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=51784.msg1008362#msg1008362

De ingaande wisselstraat van mn schaduwstation heeft al talloze keren geschakeld zonder haperingen.
Re: marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: marklin betrouwbaarheid wisselaandrijving 7449x