Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

NS Zolderbaan

Gestart door Mr.T zondag 04 augustus 2019, 14:34:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS Zolderbaan
Lid sinds: 2013

offline
NS Zolderbaan
Hallo Forumleden,

Ik ben al heel wat jaartjes lid van dit forum. Eén van mijn favoriete topics is wel deze. Ik vind het leuk om te lezen, maar vooral te zien wat iedereen aan het bouwen is.
Ik vind nu dat het ook tijd voor mij is om aan jullie te laten zien waar ik nu mee bezig ben.

Ik heb op dit moment al een aardige basis liggen. Mijn baan is gebaseerd op het Hollandse landschap en de Nederlands Spoorweg. Ik zag net dat mijn baanplan niet helemaal meer klopt, deze ga ik snel bijwerken en dan zal ik deze laten zien aan jullie evenals de foto's tot dusver. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of je nog leuke aanvullingen hebben.

Groeten Michael
Re: NS Zolderbaan
nobody
gast

Re: NS Zolderbaan
 @citaat 'k Kan niet wachten... ;)
NS Zolderbaan
Lid sinds: 2013

offline
NS Zolderbaan
Toch maar even snel mijn baanplan nagelopen en verbeterd, zodat ik deze met jullie kan delen.

Het ontwerp heb ik al weer 4 jaar gelden gemaakt, toen was mijn schaduw station nog toereikend. Voor nu kan ik de helft van mijn treinen daar maar stallen. :D

Re: NS Zolderbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS Zolderbaan
 @citaat Je kan de middelste wissels weglaten. Dan kun je langere én kortere treinen plaatsen. Dan ben je flexibeler.
Re: NS Zolderbaan
Lid sinds: 2016

online
Re: NS Zolderbaan
...met het weglaten van de wissels midden in het schaduwstation word je niet per se flexibeler. Nu kunnen ze elkaar passeren en het zichtbare station heeft ook niet zulke lange sporen.
Dus schaduwstation  en de rest van de baan lijken mij wel goed in balans.

Groet,

Peter
Re: NS Zolderbaan
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: NS Zolderbaan
of je offert 1 opstelspoor op voor doorrijden/passeren of je probeert een omloopspoor er naast te leggen