Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.

Gestart door Buijsje dinsdag 30 juli 2019, 14:48:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Ik ben al bijna 20 jaar aan deze baan samen met mijn vader aan het bouwen. het is een baan naar Nederlands voorbeeld met twee stations en een schaduwstation. verder diversen Nederlandse taferelen.
Waaronder een havengebied met kraan, een boerderij met paardenbak, spoorwegmuseum, kerk met begraafplaats, steenfabriek, graanmolen, camping met zwembad en nu als laatste een stuk industrie met containerkraan en olie opslag. met heel veel kleine details. Van een ooievaars nest tot en met draaiorgel met geluid op het stationsplein. Ik zal binnenkort wat foto's verzamelen om met jullie te delen. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden..
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
 @citaat Dat komt veelbelovend over.
'k Ben zeer benieuwd en kijk rijkhalzend uit naar de foto's van de, ongetwijfeld, indrukwekkende baan.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Mee eens Wim,
dat moet haast wel een heel bijzondere baan zijn.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
 @citaat
@citaat
Wouw wat veel scenery.
Ben erg benieuwd naar de foto's.

groet
Harald
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Een Nederlandse baan met veel scenery waar al 20 jaar aan gewerkt wordt. Ook ik ben erg benieuwd naar de foto's.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Buijsje heeft het beloofd, laat maar
zien die foto's!

Frans
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
we wachten vol spanning op de plaatjes
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Ben nog op zoek naar betere foto's. twee jaar terug zijn er professionele foto's gemaakt die zal ik later nog delen. Voor nu de eerst foto's.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
deel 2
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Mooi hoor. Zoveel te zien  :thumbup:
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Hoi Raymond,

Prachtige Nederlandse baan  :thumbup: :thumbup:
Hier wordt ook gewerkt aan een Nederlandse baan en ik hoop nog veel foto?s van jou baan te zien zodat we de kunst een beetje af kunnen kijken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Mooie foto's Raymond van een prachtige baan. Ik zie dat je gebruik maakt van spiegels. Daardoor lijkt het allemaal nog imposanter.
Het zou leuk zijn als je naast de overzichtsfoto's nog wat detailfoto's kunt plaatsen van b.v. de Boerderij en/of de Fabriek.

groet, Wim
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Mooie foto's, ga ik zeker volgen  :thumbup:
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Grappig baantje met leuke details. :)

Maar wel een beetje vol, de spiegels vind ik geen succes. Maar da's een kwestie van smaak, belangrijk is dat jullie er zelf plezier in hebben.

Gr, Ben.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Een flink gevulde baan, Raymond !

Ik vind de camping met de zwembaden erg leuk bedacht  :thumbup:
Het setje van drie bij elkaar en het speeltoestel maken het kindvriendelijk  ;)

Grtz Tony
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Raymond,
Zeer leuke baan met verrassing effect, zit jaren werk in.
Hoe is de aansturing van de treinen?
Cees
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Citaat van: Cees B op woensdag 07 augustus 2019, 18:29:14
Raymond,
Zeer leuke baan met verrassing effect, zit jaren werk in.
Hoe is de aansturing van de treinen?
Cees

Aansturing lange tijd met een Marklin 6021 controller gedaan en nog bezig geweest met een PC interface samen met phanasoft koploper, hiermee heb ik wel handmatig kunnen rijden maar automatisch rijden is daarmee niet gelukt. Inmiddels hebben we nu ESU command station en ben ik vorige winter bezig geweest met de demo versie van I-train. Dit vind minder omslachtig als Koploper en hiermee is het gelukt om met 4 treinen tegelijk automatisch te laten rijden. Begin aankomende winter ga ik de I-train software aanschaffen en weer verder testen.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
U bedoelt waarschijnlijk Pahasoft in plaats van phanasoft.  :)
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 08 augustus 2019, 13:59:20
U bedoelt waarschijnlijk Pahasoft in plaats van phanasoft.  :)

Die bedoelde ik. :thumbup:
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Heb je ook eens naar TrainController gekeken ?
Kan het je demonstreren bij "StOMM".

groet
Harald
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Citaat van: Haradigi op donderdag 08 augustus 2019, 16:47:09
Heb je ook eens naar TrainController gekeken ?
Kan het je demonstreren bij "StOMM".

groet
Harald

Bedankt voor de tip. Deze kende ik nog niet. maar om nu weer een nieuw programma te leren kennen?
I-train bevalt mij prima, zijn er voor delen aan TrainContoller tov I-train?
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Voor Traincontroller moet je wel een vrij dikke portemonnee meenemen...
En als gratis alternatief is er nog Rocrail. Minder intuïtief dan I-train vermoed ik, maar goed te doen en het bespaart je een paar knaken.

Groeten,

Peter
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
hoi,

Een aardig baantje met wat leuke details!  :thumbup: De grote aantallen spiegels kan ik wel begrijpen maar of ik het zo mooi vind is vraag twee ;)

Citaat van: Buijsje op donderdag 08 augustus 2019, 17:01:02
I-train bevalt mij prima, zijn er voor delen aan TrainContoller tov I-train?

Niet veel verschil. Bij iTrain ben je voor 179 euro helemaal het mannetje (automatisch rijden) bij traincontroller kan je daarvoor bronze (111 euro) of silver (335 euro) gebruiken. Persoonlijk zou ik iTrain nemen omdat het een Nederlandse ontwikkelaar is. Dat communiceert wat makkelijker bij problemen ;)

Groet Ronald.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Citaat van: ronaldk op vrijdag 09 augustus 2019, 08:43:27
Een aardig baantje met wat leuke details!  :thumbup: De grote aantallen spiegels kan ik wel begrijpen maar of ik het zo mooi vind is vraag twee ;)

Voor de achtergrond hebben we naar diversen oplossingen gekeken zoals kant en klaar foto achtergrond, zelf achtergrond maken van eigen gemaakte panorama foto's en geschilderde achtergronden.
Maar er zijn maar weinig achtergronden die echt goed bij een baan tot zijn recht komen. Mij vader krijg toen het idee om er een spiegel achter te zetten en dat beviel ons prima. hierdoor lijkt inderdaad alles veel groter. en zeker in het donker met de straatverlichting en gebouwverlichting aan geeft dit een geweldig effect.
Op diversen plekken hebben we handig gebruikt gemaakt van de spiegels goed voorbeeld daarvan zie je op de foto van de kerk met begraafplaats, daardoor lijkt de wereld door te lopen en je ziet dan ook de details aan de achterkant van de muren om de begraafplaats. Dit hebben we ook toegepast bij een aantal straten deze lijken dan ook door te lopen in de spiegels.

Citaat van: ronaldk op vrijdag 09 augustus 2019, 08:43:27
Niet veel verschil. Bij iTrain ben je voor 179 euro helemaal het mannetje (automatisch rijden) bij traincontroller kan je daarvoor bronze (111 euro) of silver (335 euro) gebruiken. Persoonlijk zou ik iTrain nemen omdat het een Nederlandse ontwikkelaar is. Dat communiceert wat makkelijker bij problemen ;)

En inderdaad vind ik het ook een voordeel dat het van een Nederlandse ontwikkelaar is.  :)

Citaat van: WimFPU op woensdag 07 augustus 2019, 10:25:19
Mooie foto's Raymond van een prachtige baan. Ik zie dat je gebruik maakt van spiegels. Daardoor lijkt het allemaal nog imposanter.
Het zou leuk zijn als je naast de overzichtsfoto's nog wat detailfoto's kunt plaatsen van b.v. de Boerderij en/of de Fabriek.

groet, Wim
Zoals gevraagd meerdere foto's met details toegevoegd.

Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
en nog meer foto's :)
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Dag Raymond.
Bijzonder leuk om de baan van jou en je vader te kunnen bekijken! :thumbup:
Erg leuke details, vooral de boerderij met paardenbak en stapmolen is mooi gedaan.
Ook de combinatie van Conrad (elektrische?) bus met Chinese bezoekers die een bezoekje aan het spoorwegmuseum brengen is een briljant detail! :D

Veel plezier en succes met de baanbouw en verzameling.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Ik vind de detail foto's erg leuk! Daar kun je je wat meer focussen op de details. De spiegels maken het naar mijn smaak iets té druk, maar het geeft zeker het effect van een veel grotere baan. Er zit in ieder geval overduidelijk veel werk in de baan.

Het artikel is ook erg leuk. Welke schaal is de 1300 Tiel?
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 09 augustus 2019, 09:55:01
Erg leuke details, vooral de boerderij met paardenbak en stapmolen is mooi gedaan.
Is zelf gemaakt door installatie (VD) draad schoon te maken (mantel eraf) en van het kale koperdraad hekjes te solderen en daarna wit schilderen.

Citaat van: Steem op vrijdag 09 augustus 2019, 11:26:14
Het artikel is ook erg leuk. Welke schaal is de 1300 Tiel?
De 1300 is schaal H0 en waarschijnlijk Juoef/Lima of Rivarrosi (vitrine kan helaas niet meer open). En door iemand voorzien van nummer 1315 en het wapen van Tiel. Zoals te lezen in het artikel wel een bijzonder object om in de verzameling te hebben. Nu nog een rijdende op de modelbaan. :)
Maar dat komt wel. eerst nog andere plannen verder uitwerken.


Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Zolderbaan naar Nederlands voorbeeld.
Leuk hoor dat je een plekje voor het kuilgras bij de boerderij hebt gemaakt afgedekt met plastic en autobanden. Ook de ommuurde begraafplaats bij de kerk zou je zo maar ergens tegen kunnen komen. En dan de volkstuin waarvan er veel naast het spoor te vinden zijn. De tuinder pakt even 5 minuten rust onder het afdak van zijn schuurtje en heeft zijn schoffel tegen het hekje gezet.

Leuke detail foto's