Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Startscherm cs3 60226 (lijkt opgelost)

Gestart door ErwinLamens zondag 28 juli 2019, 18:59:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Startscherm cs3 60226 (lijkt opgelost)
Hoi, 

Wie rijdt er hier met cs3 marklin 60226 ?

Startscherm startpackung ovaaltje met 2 wissels hoe krijg je dit weg want mijn loclijst 2 lijnen kan ik niet tot boven slepen  :O
Re: Startscherm cs3 60226
Lees even de handleiding. Dan kom je er wel achter.
Re: Startscherm cs3 60226
nou staat niet in de basishandleiding van 11 mb de korte versie ...

blijf verder zoeken ...
Re: Startscherm cs3 60226
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Startscherm cs3 60226
Dit scherm kun je wegkrijgen door alle artikelen op het scherm te wissen. Vervolgens kun je een nieuw seintableau aanmaken onder een eigen gekozen. Het oude plan verder leegmaken, en daarn kun jet wissen met het prullenbakje.

John.
Re: Startscherm cs3 60226
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Startscherm cs3 60226
Dat ovaaltje met wissels is het standaard baanplan. Weghalen kan geen kwaad maar het lost ook niets op want het heeft niets te maken met de loklijst.

Ik bedien de CS 3 meestal met een muis, dat vind ik wat gemakkelijker. Hetzelfde kan ook met het touch screen. Zo'n muis vind ik wat preciezer dan bediening met een vinger. Je moet zelf uitproberen wat jij prettiger vindt.

Omdat plaatjes duidelijker zijn dan woorden, heb ik wat foto's gemaakt van de stappen om de loklijst naar boven te slepen. Het staat ook wel in de handleiding (pagina 5), maar erg beknopt en met maar één plaatje, van een uitgeklapte loklijst. Toen ik net begon met de CS 3 zat ik me soms ook wezenloos te zoeken in die handleiding, dus ik kan me goed voorstellen dat je er niet uitkwam. Als je Duits begrijpt, kan ik de thema-specials aanraden; daar heb ik in het begin wel veel aan gehad.

Het eerste plaatje toont de CS 3 met ingeklapte loklijst (en een baanplan, al is het wat anders dan een ovaaltje met twee wissels). Om hem te openen (ofwel uit te schuiven), moet je met de muis (of een vinger) op het kleine rode balkje gaan staan, zoals in plaatje 2, gemarkeerd met een oranje cirkel. Daarna sleep je dat balkje met de muis (of vinger) naar boven, net zover als je wilt.
Re: Startscherm cs3 60226 (opgelost)
dag Rob,

ik gebruik ook een computermuis via USB gaat veel vlotter dan "touch"  ;)

de loclijst kan je niet tot helemaal boven schuiven want dan zie je die groene snelheidsbalken en zeer klein de loknaam eronder ....ik probeer daar vanavond een foto van te maken, maar uploaden hier wordt moeilijk omdat je die moet verkleinen ...

de loclijst half schuiven tot midden lukt wel, blijft storend dat baanplaan op de achtergrond das persoonlijk omdat ik het nooit zal gebruiken, mijn wissels ga ik manueel en analoog schakelen immers

Erwin
Re: Startscherm cs3 60226 (opgelost)
Citaat van: ErwinLamens op maandag 29 juli 2019, 14:59:17

mijn wissels ga ik manueel en analoog schakelen immers


Waarom dan toch een dure CS3, je gebruikt kennelijk alleen de loklijst en de regelaars? Zo'n 85% van de functionaliteit is onbenut: geen wissel / seinsturing, geen tableau, geen terugmelding, geen interfacing met een besturings progamma..........
Re: Startscherm cs3 60226
 @citaat Misschien doet Erwin het met kleine stapjes. Eerst een beetje rijden, vervolgens de wissels schakelen, enz.
Re: Startscherm cs3 60226 (opgelost)
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Startscherm cs3 60226 (opgelost)
Citaat van: ErwinLamens op maandag 29 juli 2019, 14:59:17de loclijst kan je niet tot helemaal boven schuiven want dan zie je die groene snelheidsbalken en zeer klein de loknaam eronder

Tot vanochtend had ik dat rijtje snelheidsbalken wel gezien, maar nooit gebruikt. Trouwens, je bedoelt waarschijnlijk "de loclijst kan je wel tot helemaal boven schuiven, maar dan zie je onder de loknamen zeer kleine loknamen", of begrijp ik het misschen niet goed? Ik moest goed kijken voordat ik een trein in gang zette, maar daarna kon ik best onthouden welke snelheidsbalk bij welke trein hoorde. Zo druk is het nou ook weer niet op m'n baan.

Zolang er alleen maar een aantal treinen een vaste route reden, was het nog wel gemakkelijk om een rijtje snelheidsbalken naast elkaar op het scherm te hebben, maar toch is dit voor mij niet ideaal. In tegenstelling tot wat jij wilt, heb ik het baanplan juist graag in beeld. Met een digitale baan hoef je dan de wissel of ontkoppelrails op het scherm alleen maar aan te raken en hij gaat om. Dat bevalt me prima.
Re: Startscherm cs3 60226 (opgelost)
Citaat van: Spoorman op maandag 29 juli 2019, 16:16:02
Citaat van: ErwinLamens op maandag 29 juli 2019, 14:59:17

mijn wissels ga ik manueel en analoog schakelen immers


Waarom dan toch een dure CS3, je gebruikt kennelijk alleen de loklijst en de regelaars? Zo'n 85% van de functionaliteit is onbenut: geen wissel / seinsturing, geen tableau, geen terugmelding, geen interfacing met een besturings progamma..........

hoi voor de voeding van een grote baan is een centrale altijd beter dan vroeger met een simpel MS2 tje ....  ;)

door de verkoop van eigen locomotieven kon ik mij de centrale aankopen dus een miskoop is het zeker niet hoor  :D ;)