Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3

Gestart door ErwinLamens zondag 28 juli 2019, 17:08:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Hoi

Mfx soundloc marklin 37662 bij afremmen hoor ik geen remgeluid nochtans kon het, hoe hoog de waarde bij remdrempel in cs3 bij configureren instellen ?

vroeger deed ze het wel zie vanaf 03:00



Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Het rem geluid is doorgaans alleen te horen als je de regelaar snel op 0 zet, je rem drempel waarde moet wel goed ingesteld staan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
hoi Peter, en welke waarde zou jij de remdrempel dan geven ?
Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Ik probeerde het gewoon met diverse waardes, geen idee welke waarde het had.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Het is altijd een beetje zoeken. Met een andere loc dan de topic starter vermeldt, heb ik ook wat de stellenn gehad. Via de CS2 kon ik het remgeluid niet meer activeren. Deed niks, terwijl de rest van de geluiden het vrolijk deed.
Toen zette ik al het rijgeluid via Rocrail een keer aan, en bingo! Ineens was daar het piepen van de remmen weer terug. Geen idee hoe het nu gebeurde, maar ik geniet er maar weer van.
Het is in elk geval beter dan het (afnemend) doorgaan van de exhaustslagen bij het afremmen van de stoomloc. Want die zijn er niet als de regulateur dicht gaat en dat is toch echt handig als je stoppen wilt!

Je hebt hier weinig aan, behalve dat het misschien werkt, de rijgeluiden een keer anders aan te sturen dan je gewoonlijk doet. Misschien kietelt het de decoder...

Groet,

Peter

Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
Je moet meestal niet al het geluid aanzetten. Een van de geluidsfuncties is juist het deactiveren van het remgeluid als het normale geluid aan staat. Heel onlogisch, ik weet het, maarja.
Re: Märklin mfx 37662 remgeluid via cs3
En het gekke, Laurent, was nu dat juist het aanzetten van (al) het rijgeluid via Rocrail het remgeluid terugbracht. Schiet mij maar lek... Het hoort allemaal logisch te zijn en misschien is die verklaring er ook wel, maar het geeft niet als ik er niet achter kom. Het werkt weer en ik probeer hetzelfde wel weer als het nog eens gebeurt. Een volgende keer doe ik wel een regendans of trek ik een horoscoop. Bij voorkeur zet ik het geluid uit, maar soms is het wel even leuk.